Ha die Piet,
Bedankt voor het schema en mogelijk dat ik daar toch iets mee ga doen.
Even een zijsprong betreffende de 9 volt blokbatterijen.
De camera moet gevoed worden met 8 Volt, 9 volt zal hij misschien ook aan kunnen maar met de 7,2 (echte) volts voelt de camera ietsje warm aan (of ik hem even in een dichte hand gehouden heb,
als indicatie).
Ik ben deze morgen even naar Omroep Zeeland gegaan (regionale TV, zit bij mij in de straat) en heb daar de vraag ook eens neergelegd.
De betreffende technicus geeft aan daar een oplaadbare 9 volt batterij 2500 mAh NiHM voor te gebruiken die tot zijn laatste ontlading 8,4 volt geeft/blijft geven.
Zij hebben de set bekeken en het warmte verschil zal er niet zijn en is er ook niet.
Zij hebben dit tevens even voor mij getest met een volle batterij van hun zelf.Ik heb een nieuwe Pro batterij meegekregen in bruikleen (voor draadloze microfoons) om te testen, alleen 1 nadeel, duurt op mijn lader mogelijk tot 20 uur aan laadtijd.
Ik ga dit eens afwachten en beoordelen voordat ik zelf de soldeerbout weer ter hand ga nemen.
Nogmaals dank voor de moeite en zo nodig kom ik daar zeker op terug.

Mocht dit een goed en bevredigend resultaat geven overweeg ik een dergelijke batterij via hun te laten komen/te bestellen.
Wordt dus vervolgd.