Nog even een wash en drybrush er overheen, ben er wel tevreden over, morgen het laatste gedeelte van de kademuur afmaken.

Het was wel even schrikken, de kade ladders had ik gemakshalve gewoon tegen de steunen aangeplakt.
Was zo wie zo niet handig als de bemanning er op of af moest maar ach dan denk je, een kniesoor die er op let.
Maar nadat ik het schip er even voor het idee er bij had gezet vond ik de afstand schip - ladder toch wel erg groot.
Heel voorzichtig geprobeerd de laddertjes los te peuteren maar dat was geen suc6 en ook geen suc7, gelijk maar nieuwe besteld.
Ik had er nog 1 op voorraad, steuntjes in de muur geplaatst en ladder er aan gesoldeerd maar ook dat ziet er niet echt fraai uit.
Als ik de nieuwe ladders binnen heb dan maak ik eerst een beugel in de u vorm, die ga ik dan aan de ladders solderen en daarna de boel op zijn plaats lijmen en dan hoop ik dat het er beter uit gaat zien dan wat ik tot nu toe heb gefrutseld.

Vandaag weer lekker genoten van het zonnetje in de tuin maar af en toe ook weer verder met de haven, wat kan een mens zich daar toch op uitleven.
Ik krijg steeds meer ideeën die ik ook wil verwezenlijken.
Allereerst liep ik te denken waar de kajakkers met hun kajaks het water in kunnen gaan.
Paar dagen op lopen prakkedenken en ik vermoed dat ik nu wel een simpele oplossing heb, een klein strandje zou best wel mogelijk zijn.
Even met een puntje karton gekeken of ik dat wel aardig vind en zo te zien is daar wel wat van te maken.

Tijdens het prakkedenken en plaatjes zoeken op het interpret kwam ik ook nog een leuk idee tegen voor een remmer bij de oude antieke steiger.
Inmiddels staan de meerpalen al deels in het water, kleur is nog niet goed maar dat komt later wel met een wash en drybrush.

Links komt er nog een hogere meerpaal met 3 zijsteunen of zijn dat zijsteunberen.
Deze ligt nog in de werkplaats, de lijm moet nog drogen.
Een klein beetje overzicht waar ook nog het gat in te zien is voor de meerpaal met 3 zijsteunberen en langs de havenkade staan de laatste meerpalen die ook nog morgen verder afgewerkt gaan worden.