Weer terug uit Breda en dus weer een kleine update:
Het stucwerk is me niet goed bevallen. Daar ga ik later nog wel eens wat mee experimenteren en ik laat het nu dus maar weg. Misschien een volgend projectje.
Weer wat verder met mijn geveltje. Ik heb de steentjes geverfd met een bijna droge kwast met acrylverf. Ik gebruik rode(vermilion), bruine en zwarte verf (Action) en meng deze tot een bruinrode basis kleur.

Na het drogen tip ik nog hier en daar wat accenten op steentjes met een donkerder bruin of rood kleurtje. Daarna heb ik alles afgelakt met een matte lak op terpentine basis.

Dan ga ik eens wat nieuws proberen. Ik wil dat het lijkt of de voegen er hier en daar uitvallen of gevallen zijn. Ik heb al eens gewerkt met voegenpasta, verf of echte voegenwit maar dat is me te heftig wit. Ik ga het nu eens proberen met een poeder en pastelkrijt. Ik smeer de hele muur in met een stevige kwast zodat het goed in de voegen komt. Daarna met mijn vinger goed in de voegen smeren. En tot slot uitkloppen en schoon blazen tot het naar mijn zin is.

Hier en daar valt de voeg er weer uit en dat is precies de bedoeling.

Ik moet hier en daar nog wat voegen vullen En als dat gebeurd is veeg ik met een iets vochtige doek de meeste steentjes schoon. Hier en daar moet er nog wel wat op de steentjes blijven zitten om ze ouder te doen lijken. Tot slot fixeer ik het krijt met een laagje matte acryl vernis op water basis (Action)

Later meer ….