Auteur Topic: Vervallen geveltje.  (gelezen 17721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #50 Gepost op: 3 november 2019, 17:01:01 »
Het eindresultaat is niet helemaal perfect en klopt niet overal?
Help even: wáár heb ik iets gemist?
Ik vind het een bijzonder geslaagde gevel; de kleuren zijn 100% perfect, alles klopt en ik maak een nederige buiging!
Chapeau!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #51 Gepost op: 3 november 2019, 18:50:37 »
Ontzettend mooi Pierre, levensecht! :o

Groet,
Jordy
Groet,

Jordy

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #52 Gepost op: 3 november 2019, 19:03:36 »
Dankjewel Wim en Jor

Het eindresultaat is niet helemaal perfect en klopt niet overal?

Als ik nou zeg dat bijvoorbeeld een blauwe regen lange blaadjes heeft in plaats van ronde en de beugels van de regenpijp te zwaar zijn. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #53 Gepost op: 3 november 2019, 19:30:41 »
Crisis wat kun jij piepen!
Ronde blaadjes, lange blaadjes... was me niet opgevallen! Het groeit toch?
Te zware beugels? Gepiep!
Die ring in de deur en die scharnieren zijn PERFECT!
Oké nu ik: die bierblikjes zien er misschien wat té geëtaleerd uit. Daar zou voor mij nog wel een met wat vuilnis gevulde, uitelkaar gevallen kartonnen doos bij mogen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #54 Gepost op: 3 november 2019, 20:00:29 »
Geëtaleerd? :o  Ik had ze eigenlijk netjes naast elkaar gezet op het randje maar ... door de wind is er eentje omgevallen ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #55 Gepost op: 4 november 2019, 18:17:48 »
Nou, misschien is het een idee om wat afgewaaide en verdorde blaadjes op de grond rond te strooien? Dat voegt veel drama toe en zijn heel makkelijk te maken van vloeitjes (weet ik van ene M. Ackle…)

En zo'n blikje vraagt er natuurlijk om om platgetrapt te worden  :-\
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #56 Gepost op: 4 november 2019, 18:56:27 »
Ik doe niets meer Jack. Ben tevreden.
En zo'n blikje vraagt er natuurlijk om om platgetrapt te worden  :-\
Ik ben wel bezig geweest met blikjes die dubbel gevouwen waren. Een rolletje folie maar dat is niets geworden. Dit is een stukje van een eetstokje en ja ... dat is niet dubbel te vouwen. ;D

Ik heb het werkje ingelijst en het staat nu in een hoekje om te verstoffen. Geen idee wat ik er mee moet. Het was een leuk test dingetje.

Ik ga nu weer verder met het N-spoor gepruts. Twee schalen kleiner ... effe wennen weer. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #57 Gepost op: 4 november 2019, 19:54:43 »
Ik heb het werkje ingelijst en het staat nu in een hoekje om te verstoffen. Geen idee wat ik er mee moet.
Verstoffen in een hoekje?
Dit teststukje zou bij mij thuis in de woonkamer aan de muur hangen. En dan niet als teststukje, maar als pronkstuk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #58 Gepost op: 4 november 2019, 19:55:28 »
Ik heb het werkje ingelijst en het staat nu in een hoekje om te verstoffen. Geen idee wat ik er mee moet. Het was een leuk test dingetje.
De reis was belangrijker dan de bestemming? In ieder geval mogen we allemaal meekijken en meegenieten, Pierre.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #59 Gepost op: 4 november 2019, 23:08:41 »
Wel herkenbaar, als het eenmaal af is.... volgend project  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #60 Gepost op: 5 november 2019, 08:19:09 »
Ik heb het werkje ingelijst en het staat nu in een hoekje om te verstoffen. Geen idee wat ik er mee moet.
Verstoffen in een hoekje?
Dit teststukje zou bij mij thuis in de woonkamer aan de muur hangen. En dan niet als teststukje, maar als pronkstuk!

Nou ... voorlopig mag hij dan even hier staan. Het gaat mij alleen om het bouwen Wim en verder niet eigenlijk.



De reis was belangrijker dan de bestemming? In ieder geval mogen we allemaal meekijken en meegenieten, Pierre.

Dat bedoel ik. ;D

Wel herkenbaar, als het eenmaal af is.... volgend project  :D

Precies Jack ... zo werkt het helemaal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #61 Gepost op: 5 november 2019, 17:28:13 »
Je hebt zo te zien nog plek voor meer lijstjes, en ik altijd maar denken dat modelbouw een horizontale basis nodig heeft.
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon