Auteur Topic: Vervallen geveltje.  (gelezen 17591 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2019, 20:36:31 »
Website gevonden Jack.( http://www.feldbahn-modellbau.ch )   Die man maakt echt geweldige dingen. Ik denk dat ik daar niet aan kan tippen maar ik kan er verschillende tips van gebruiken. Bedankt. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #26 Gepost op: 28 september 2019, 21:05:49 »
Ja goed is tie he. Ik zie veel gelijkenissen met wat jij voor ogen hebt denk ik.

Volgens mij kun jij hem best evenaren (lat ff lekker hoog leggen  ;D)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #27 Gepost op: 29 september 2019, 09:37:35 »
Ik ga mijn stinkende best doen Jack. Ik ben nu met een vervallen deurtje bezig wat toch wel een heel klein beetje op zijn werk lijkt. Kijken of er tips zijn voor dat deurtje. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #28 Gepost op: 26 oktober 2019, 17:01:10 »
Lang niets uitgevoerd maar nu toch weer tijd voor een kleine update:

Ik ben redelijk aan het herstellen van een heftige longontsteking maar toch vandaag een klein beetje aan het klooien geweest aan mijn muurtje.









Misschien van de week een beetje rotzooien met groenvoer en klimop of blauwe regen.

Later meer …
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #29 Gepost op: 26 oktober 2019, 17:26:17 »
WOW!
Dat deurtje, die regenpijp en dat raamkozijn zijn de finishing touch en de slagroom kers op de taart. @Pierre, gabber, je hebt er weer een meesterstuk van gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2019, 17:30:07 »
Dank je maar ik ben nog lang niet klaar Wim maar ... 't gaat er op lijken. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2019, 00:58:04 »
Ziet er weer goed uit, heb je weleens gelezen dat Marcel Ackle vaak ook met kleurpotloden werkt om te verweren.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2019, 09:11:25 »
Oké, geen commentaar.
Ik ben er stil van.  ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2019, 11:49:34 »
Dank heren. ;)
Heb je weleens gelezen dat Marcel Ackle vaak ook met kleurpotloden werkt om te verweren.
Bij mijn deurtje heb ik verf maar ook kleurpotloden gebruikt Tom. Ik gebruik wel vaker kleurpotloden. Ook bij steentjes van bruggen en gevels. Daar werkt dat heel goed. De gevangenismuur van mijn "kistje" is helemaal gekleurd met potloden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:10:13 »
Ontzettend mooi Pierre!
Je bent erg goed in het allemaal erg natuurgetrouw maken.
Mijn complimenten.

Groet,

Jordy
Groet,

Jordy

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #35 Gepost op: 27 oktober 2019, 15:07:22 »
Fijn dat je je weer wat beter voelt, Pierre. Rustig verder herstellen.
Ik ben weer onder de indruk. Van de foto's kan ik het meeste van grondstof naar resultaat wel volgen. Alleen dat 'verboden toegang' bord, hoe heb je dat gemaakt? 2D Printje misschien?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #36 Gepost op: 27 oktober 2019, 17:58:49 »
Dat begint ergens op te lijken  :D Maar, staat de deur nou open of zitten de dwarsplanken diagonaal?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #37 Gepost op: 27 oktober 2019, 21:19:23 »
Dankjewel voor de veren.

Alleen dat 'verboden toegang' bord, hoe heb je dat gemaakt? 2D Printje misschien?

Ja Rob ... die bordjes zijn volop te vinden op internet. Die heb ik inderdaad simpelweg op maat uitgeprint en een beetje roestig gemaakt.

Staat de deur nou open of zitten de dwarsplanken diagonaal?

Deurtje is dicht en gewoon verzakt Jack. Er komt straks nog een stut tegenaan om te zorgen dat hij er niet uitvalt. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #38 Gepost op: 27 oktober 2019, 21:57:58 »
Nou @Pierre ik begrijp denk ik wel een beetje wat @Jack bedoelt:


Bij een verzakte deur, verzakt volgens mij de hele deur en dan krijg je bijvoorbeeld rechtsboven en links onder een opening. Bij jouw deur lijkt het alsof alleen de horizontale planken zijn verzakt.
Maar, ik zie geen scharnieren en ook geen sleutelgat. Dus denk ik eerder dat het geen deur is maar een dichtgetimmerde doorgang. En dan klopt het hele verhaal natuurlijk wèl.
Zo zie je maar: je kunt op verschillende manieren naar een kunstwerk kijken (want dat is het) en iedereen ziet er weer iets anders in.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #39 Gepost op: 28 oktober 2019, 10:29:27 »
Daar zit wel wat in Wim. Eigenlijk was alleen de 2e plank een beetje te hoog. Daar heb ik een stukje af gehaald en dan klopt het verhaaltje weer. Rechts onder is gewoon weggerot.  Scharnieren en deurkruk/ring komen nog.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #40 Gepost op: 28 oktober 2019, 10:40:37 »
Het lijkt een beetje op mijn oude tuindeur  :) Zo realistisch  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #41 Gepost op: 28 oktober 2019, 11:59:41 »
Daar zit wel wat in Wim.
Nou eigenlijk was het @Jack die met dit dingetje kwam aanzetten. Ik was te verblind door dit tamelijk bijzondere kunstwerk om het in eerste instantie te zien.

Overigens is de vergelijking die @iTom maakt met het werk van Marcel Ackle zeer terecht
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #42 Gepost op: 28 oktober 2019, 19:19:27 »
Ik vind het wel iets van Escher weghebben :) de deur lijkt van onderen open te staan maar aan de bovenkant zie je dat die dicht zit
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #43 Gepost op: 2 november 2019, 17:15:32 »
Eindsprintje. ;D

Van een paar stukjes bloemistendraad heb ik een “klimop” in elkaar gedraaid en ingesmeerd met schorspasta.



Even passen op de muur hoe het er ongeveer uit moet gaan zien.



Na nog twee behandelingen met schorspasta krijgt de klimop een verfbeurtje.



Een stoepje voor de deur en dan kan de klimop geplant worden.





Een blauwe regen lijkt me wel aardig. Dat heb ik eens gezien op een baantje in Utrecht en zag er leuk uit. Bovendien ben ik benieuwd hoe de trossen bloemen uit de verf komen. Ik doop gewoon een stukje draad in de witte houtlijm en daarna in strooisel. Met mijn vingers boetseer ik er een beetje een puntje aan. En laat ze een half uurtje drogen. Beetje verf mengen in een donkere kleur blauw/paars en daarna in een lichtere kleur. Tot slot een bijna droge kwast met heel licht blauw over de buitenste topjes. En verdraaid … het lijkt er een beetje op. In ieder geval doe ik het hier voor.



Ik fröbel de hele handel in elkaar en voeg nog wat kleine dingen toe om het helemaal af te maken. Op aanraden van Wim ook nog een beetje hang en sluitwerk. Helaas werkt het slot niet meer omdat de deur te veel verzakt is. Een dikke tak biedt uitkomst.

Het was voor mij een heel leerzaam projectje en ik heb van heel veel verschillende dingen en technieken wat opgestoken. Daar was het me eigenlijk om te doen. Het eindresultaat is niet helemaal perfect en klopt niet overal maar ik laat het hier bij. Per slot van rekening was het een testmuurtje om wat uit te proberen. Ik kan hem niet fotograferen in de lijst omdat het glas te veel spiegelde maar dit is het eindresultaat van dichtbij.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #44 Gepost op: 2 november 2019, 17:40:02 »
Hallelujah!  :o
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #45 Gepost op: 2 november 2019, 17:45:07 »
Dat is niet normaal...dat is Pierre! Echt gaaf...een beetje meer diepte er in. Die schaduwen helpen flink.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #46 Gepost op: 2 november 2019, 18:26:25 »
Verschrikkelijk...........................................zo mooi.
Die blauwe regen is helemaal te gek, en dat noem je dan niet helemaal perfect, dat klopt ook want het is wel helemaal perfect.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #47 Gepost op: 2 november 2019, 18:36:07 »
Euh ........







Tja, wat moet ik zeggen?
Ben er stil van.
Wat vreselijk mooi!

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #48 Gepost op: 2 november 2019, 19:42:23 »
Wauw.... Zeeeeer geslaagd project.
Dan mag er inderdaad wel een biertje of 2 gedronken worden.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #49 Gepost op: 2 november 2019, 20:56:59 »
Dankjewel mannen voor de veren ... dat is bijna een dekbed vol. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/