Deze post is iets vertraagd. Na een Windows update weet je nooit wat er aan ongewenste wijzigen zijn gedaan aan de instellingen en wat er aan onnodige zut is toegevoegd... Dit keer was m'n SFTP programma om foto's te uploaden aan de beurt: die deed het niet meer en gaf daarbij een zeer onduidelijke foutmelding. Uiteindelijk maar teruggevallen op de vertrouwde Filezilla
Hoe dan ook, er zijn weer twee modules bij. De eerste: een splitsing met een "verschuiving" in een S bocht, waarmee het spoor 10 cm naar rechts uit komt (gezien vanaf Klütz)
De bedoeling was om mooi op de brug aan te sluiten. Dat leek eerder wel te lukken. Maar de sporen komen toch zo'n 3 cm naast elkaar uit. Ik was al bezig met nog een lichte S in de volgende module, maar dat zat me niet lekker. Twee S-en achter elkaar ziet er niet uit, en ik krijg dan een afwijkende module. Ik probeer een beetje standaarden aan te houden, zodat modules in verschillende volgorde gekoppeld kunnen worden. Uiteindelijk heb ik gekozen om de brug 2,5 graden te draaien. Dan zijn aanpassingen in de bruggenhoofden nodig.
Dat is beter, en het biedt de mogelijkheid wat de bruggenhoofden zelf wat meer vorm te geven. De bovenkanten komen uit de 3D printer.
Dan weer verder met de rest. Er komt nog een rechte 60cm lange module bij.
De rails leggen... Met een vastgeschroefd hulp-houtje zorg ik er voor dat de flex rails goed haaks op de module kop komt en er geen rare slinger komt bij het leggen van de bocht.
De rails ligt en kan provisorisch worden aangesloten. De BR66 met trek-duw combinatie stond al aardig te verstoffen in afwachting van de afronding van het werk aan het spoor. Maar nu kan hij terug in de eerste testrit
Deze modules zijn mechanisch gereed. Nu de elektrische aansluitingen en de scenery. Daarvoor moet ik nog wat inspiratie op doen, met name wat er op de voorgrond gaat komen...
Rob