Auteur Topic: Modulebaan Grauberg - Klütz  (gelezen 129553 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #375 Gepost op: 25 juli 2022, 22:56:37 »
Heb je geen buren/medestraatbewoners die de papieren krant (nog) lezen, mocht je in de ten noorden of westen van Den Bosch wonen, over 2 weken komen de papierophalers hier weer langs, dan krijgen ze twee grote dozen mee, voor 80% gevuld met kranten.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #376 Gepost op: 26 juli 2022, 14:34:19 »
Dat schiet al weer lekker op Rob. Bij gebrek aan kranten voor de papier-maché kan je ook keukenrol of wc papier gebruiken. Ik heb zelfs wel eens eierdozen gebruikt om zo'n prutje van te maken.

En tsja, naast geld, mag een hobby ook tijd kosten :)

En dat doet het ook! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #377 Gepost op: 26 juli 2022, 17:35:27 »
Ah bedankt voor de tips, heren.
Eierdozen heb ik idd ook bewaard en ik denk dat ik voldoende voorraad heb.
Zojuist weer een pakketje ontvangen met proppen krantenpapier. Dus het komt goed...
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #378 Gepost op: 26 juli 2022, 20:26:05 »
Prachtige baan Rob, bewonderenswaardig.
Ik snap alleen nog steeds niet hoe de baan (rails) loopt.

  Groet Cor

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #379 Gepost op: 31 juli 2022, 13:40:55 »
Bedankt, Cor

Ik snap alleen nog steeds niet hoe de baan (rails) loopt.

Kan ik me voorstellen. Er is ook nogal wat veranderd sinds de verhuizing...
Laat ik een plaatje proberen.




Rechtsboven is de uitbreiding van de vaste baan met keerlus en daarboven de H0m baan. In rood is het kleine schaduwstation aangegeven.
Aan de onderkant is de modulebaan, met onder meer de spooraansluiting module van de brandstoffenhandel Ingelnuk (als rangeerpuzzel Inglenook Sidings).
Rechtsonder zit nog een los spoor waar nog uitbreiding mogelijk is. De modules naar station Klütz zijn nu nog in opslag maar kunnen daar t.z.t. op worden aangesloten.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #380 Gepost op: 4 februari 2023, 22:33:00 »
Het is de laatste tijd vrij druk met werk. Dan gebeurt het niet vaak dat tijd om, en zin in, iets aan de baan te bouwen samenvallen. Vandaag was dat moment er wel.

Er moest even een klein stukje board gezaagd worden als steunmuur langs het meterspoor baantje. Ik wil de rotswand een beetje breken.




En dan kan er verder met gaas als ondergrond voor de papier mache. Het is wel even passen en meten om ruimte te houden voor de Big Boy op de keerlus er onder. Maar het past.




Dit keer geef ik eerst wat structuur met WC papier waar ik behangplak op smeer.




Dan zijn in ieder geval de gaten in de berg weer een beetje dicht.
Eerder heb ik ook al de weg verlegd, zodat deze langs de rotswand loopt en er niet meer onder bedolven is. De overwegen moeten nog wel worden afgewerkt...
Maar er is eindelijk weer wat voortgang.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #381 Gepost op: 5 februari 2023, 11:50:23 »
Lekker weer aan je baan bezig. Mooi zo. Nu even doorpakken Rob! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #382 Gepost op: 6 februari 2023, 20:40:38 »
Bedankt, Pierre

Nu even doorpakken Rob! ;)
Even? :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #383 Gepost op: 12 maart 2023, 14:55:48 »
Ik heb mijn Amerikaans materieel voorlopig opgeborgen om "even" verder te gaan met de Duitse baan. Met name de aanvullende modules in de keerlus kunnen nog wel wat landschap en detaillering gebruiken.

Als eerste laat ik het landschap op de rand waar de overgangsmodule aansluiten op het landschap van de vaste baan. Wederom kippengaas en papier maché.






Naast de heuvel heb ik ook het ontspoor-opvang-randje wat bijgewerkt in vorm en kleur.  De camouflage beschildering wordt nog beplakt met vlokken mos.
Verder ben ik meteen maar aan de gang gegaan om de rails van ballast te voorzien. Ook op de andere modules, zoals de aansluitende 90' module.




Op deze module wil ik een industriële sfeer maken. Ik ben al wat begonnen met gebouwen die ik nog heb liggen, maar ik krijg met name de hoek niet goed "dicht".




Misschien is dit Metcalfe spul iets. Het kwam vrijdag binnen.




Het is van karton, maar ik wil het min of meer als half-relief achtergrond inzetten. Denk ik. Want het wordt nog puzzelen.
Terwijl dat plan in het hoofd aan het rijpen is, gewoon maar de rest van de ballast gedaan (en hier en daar wat aan de basiskleuren).






Nu de korte tunnel ook van binnen af is, kan de zijkant met het juiste profiel hier tegen de berg aan. Maar die moet ik eerst nog zagen.

Tot zover voor nu.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #384 Gepost op: 12 maart 2023, 20:16:15 »
Dat heb je toch maar weer mooi "even" gedaan Rob. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #385 Gepost op: 19 mei 2023, 21:05:07 »
Uitneembare brug module

Ik heb al een tijdje een 90cm lange brug uit balsahout liggen die ik voor een paar euro hier "om de hoek" heb kunnen kopen. Het is de bedoeling dat deze dienst gaat doen als module om de ruimte tussen kamers te, euh ja, overbruggen.




De brug gaat dwars door een deuropening van een halletje, dus hij moet snel te verwijderen en weer terug te plaatsen zijn. Nu kan ik modules vrij snel los koppelen en weer terug zetten, maar het mag nog wat makkelijker. Het idee is dat ik twee bruggenhoofden maak die aan andere modules worden vastgezet. Hier kan de brug eenvoudig uitgetild worden.


^ Aan de brug zit een wig met twee messing strips voor stroomtoevoer naar de rails. Het bruggenhoofd krijgt ook twee verende strips messing die worden aangesloten op de aangrenzende module.


^ De messing strips zijn in het bruggenhoofd gemonteerd.


Nu alles aan één zijde gereed is, de boel maar eens monteren en testen.








Het werkt allemaal goed. Nu kan een en ander ook meer als (indruk van een) bruggenhoofd worden afgewerkt.

Voorlopig is dit het eind van de lijn :). De brug zit dicht bij de muur en mijn bestaande modules kunnen daardoor nog niet worden aangesloten.




Ik denk dat ik sowieso hier een nieuwe module ga maken. Iets met een meer Amerikaans karakter, wellicht.
Maar eerst nog het andere bruggenhoofd af maken.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #386 Gepost op: 20 mei 2023, 13:22:30 »
Super Rob! Weer een stap verder. Ik zie je nog wel eens helemaal overstappen naar meer Amerikaans spul en omgeving. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #387 Gepost op: 7 juli 2023, 21:25:44 »
Nog een kleine update op de brug module.

Vandaag ook maar eens het bruggenhoofd en de aansluitingen voor de andere zijde gemaakt. Daarbij nog een foto van het "binnenwerk" van het bruggenhoofd genomen.


^ Aan de contact-strips wordt meteen de kabel met bananenstekker en -bus gesoldeerd


Ik had nog een module-in-aanbouw liggen die qua ruimte past (maar nog niet heel goed aansluit om de brug). In ieder geval kan er nu voorlopig voorbij de brug worden gereden.




Als de brug is uitgenomen, gaat er een plankje in het bruggenhoofd om ongelukken te voorkomen.




Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #388 Gepost op: 20 augustus 2023, 17:24:34 »
Sinds de interne verhuizing, nu ruim anderhalf jaar geleden, is station Klütz niet meer bereikbaar geweest. Een paar weken geleden heb ik de kamer, waarin het station was beland, opnieuw ingedeeld. En dat inspireerde ook om de aansluiting tussen het vaste baantje en het eindstation Klütz weer eens te gaan leggen. Dat ging niet helemaal met de modules die ik al had. Dus tijd voor een paar nieuwe er bij :)

Ik heb in dit draadje al eerder laten zien hoe ik modules maak, maar voor degenen die niet helemaal terug willen zoeken, hier een kort verslag. Overigens bouw ik mijn modules nu 30cm breed en bij voorkeur 150, 90 en 60cm lang. Ik richt me nu vooral op 90 en 60 cm lengte, die kan ik mooi opslaan op een herbestemde IKEA hoogslaper van 90 cm breed  8)

Eerst maar eens een recht stuk van 90 cm. Ik haal een 12 mm multiplex timmerpaneel van 61x122 uit de bouwmarkt. Dat is licht, maar de meeste panelen van dit waaihout zijn ook krom. Dus even zoeken naar een mooie vlakke.


^ De houten delen zijn delen gezaagd, verlijmd en geschroefd


^ Kippengaas er op. Hier is ook te zien hoe de module op de "vaste opstelling" bij station Klütz aansluit.


^ Papier mache op het gaas. 3mm ondervloer schuim is de basis voor de railbedding


^ Een doorlopende draad met bananen stekkers en -bussen voor de stroomvoorziening naar de rails.


^ Alvast een beetje kleur er op en dan de eerste proefrit

Er zijn in totaal 4 extra modules nodig, dus maak ik ook al vast de volgende met een 45 graden bocht.


^ Deze module is niet symmetrisch. Met een paar latten wordt gecontroleerd of de beide koppen in een hoek van 45 graden zitten


^ Even een greppeltje uitbeitelen aan de binnenzijde van de bocht


^ Een paar brokken piepschuim als ondergrond voor rotsen.


^ Het piepschuim krijgt een laagje papier mache overheen


^ De beide nieuwe modules aan elkaar gekoppeld.

Vandaag heb ik de verbinding gelegd met dit geïmproviseerde tussenstuk




^ overzicht van het gehele nieuwe (voorlopige) traject.

Het is zo ver! De eerste rit in tijden naar station Klütz. Een BR45 neemt de honneurs waar.




De twee modules zijn "technisch gereed" en hebben nog de nodige detaillering nodig. En ik heb nog 2 nieuwe modules nodig voor een meer definitieve opstelling, maar ik ben blij dat ik weer naar en van Klütz kan rijden :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #389 Gepost op: 21 augustus 2023, 20:42:22 »
Mooi en leuk om nog eens vanaf het begin door te lezen.

  Groet Cor

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #390 Gepost op: 30 augustus 2023, 20:28:47 »
Bedankt, Cor.

Ondertussen loop ik al een tijdje met het idee om een ploegende boer op de nieuwe module te zetten. Om de voren in de grond te kunnen maken, heb ik een fijne papier-mache pasta nodig. Eierdozen en behangplak in een oud pannetje en dan de staafmixer er op.




Vervolgens gaat de prut op het land.


^ De boer staat al klaar met de ploeg

Alleen de voren in de prut trekken lukt niet zo goed. Ik dacht dat eerst met een stokje, kwast of een soort kam te doen, maar dan gaat er te veel prut mee. Eigenlijk heb ik een soort stempel of wals nodig. Oh ja, ik heb een 3D printer. Dan snel even even iets in elkaar klikken.






Dat werkt vrij goed. Nog een beetje kleur er op en de boer kan aan de slag.






Rob



Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #391 Gepost op: 30 augustus 2023, 20:45:13 »
Zeer geslaagd

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #392 Gepost op: 30 augustus 2023, 20:48:21 »
Dank je, Bert.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #393 Gepost op: 24 januari 2024, 14:04:32 »
Afgelopen zaterdag had ik eens een dagje vrij en thuis. En ik had zin om een module verder af te maken.
Daarvoor moest ik eerst en recht gedeelte in de opstaande achterste rand bobbelig zagen en nog een stukje om de steunmuur iets vanaf de achterkant vast te zetten.




Ik was eerder van plan om de steunmuur direct tegen de achterkant te plakken, maar een klein beetje relief is toch wel beter.




Aan de andere kant plak ik wat steentjes en werk dat ook verder af






En dan verder nog wt steentjes en het nodige groenvoer.




Het karrenspoor loopt nu ook niet zomaar in een bocht, maar tussen de keien en begroeiing door.




Nog even een overzicht van bovenaf op deze module van 90 x 30 cm.




De tractor en ploeg kunnen nog wel een likje verf en weathering gebruiken. Maar dat komt nog.
Nu verder met de aansluitende bocht-module.

Rob


Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #394 Gepost op: 24 januari 2024, 15:09:41 »
Weer een mooi verslag Rob!

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #395 Gepost op: 24 januari 2024, 19:47:20 »
Mooi hoor Rob.
  Gr. Cor

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #396 Gepost op: 27 januari 2024, 15:41:41 »
Bedankt Bert en Cor.

Ondertussen is ook de bocht-module klaar.

Eerst de rotsen in verschillende bruin tinten geschilderd. Ik heb eerst een mix van zwart en bruin erop gezet. En in de nog natte verf met twee andere bruinen wat vlekken gemaakt.




Dan wat aan laten drogen en vervolgens met citroen-geel en daarna wit de randjes een "dry brush" gegeven.
Ik heb nog wat grit uit de Ardennen, dat kan mooi op en om de papieren rotsen gedrapeerd. Het wordt vastgezet met wat verdunde witte lijm.





Dat allemaal goed laten drogen. Dan wordt het tijd voor bomen en gras. De ondergrond voor het gras gaat in de behangplak en ook daar komt nog wat grit op voor het gras er over gaat.






Nog even een bovenaanzicht. Het is een kleine module van 30cm breed en maximaal 60cm lang.




Nu eens kijken hoe ik de rest van de aansluiting naar de vaste baan ga maken...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #397 Gepost op: 2 maart 2024, 12:11:28 »
Deze post is iets vertraagd. Na een Windows update weet je nooit wat er aan ongewenste wijzigen zijn gedaan aan de instellingen en wat er aan onnodige zut is toegevoegd... Dit keer was m'n SFTP programma om foto's te uploaden aan de beurt: die deed het niet meer en gaf daarbij een zeer onduidelijke foutmelding. Uiteindelijk maar teruggevallen op de vertrouwde Filezilla  :-X

Hoe dan ook, er zijn weer twee modules bij. De eerste: een splitsing met een "verschuiving" in een S bocht, waarmee het spoor 10 cm naar rechts uit komt (gezien vanaf Klütz)




De bedoeling was om mooi op de brug aan te sluiten. Dat leek eerder wel te lukken. Maar de sporen komen toch zo'n 3 cm naast elkaar uit. Ik was al bezig met nog een lichte S in de volgende module, maar dat zat me niet lekker. Twee S-en achter elkaar ziet er niet uit, en ik krijg dan een afwijkende module. Ik probeer een beetje standaarden aan te houden, zodat modules in verschillende volgorde gekoppeld kunnen worden. Uiteindelijk heb ik gekozen om de brug 2,5 graden te draaien. Dan zijn aanpassingen in de bruggenhoofden nodig.






Dat is beter, en het biedt de mogelijkheid wat de bruggenhoofden zelf wat meer vorm te geven. De bovenkanten komen uit de 3D printer.





Dan weer verder met de rest. Er komt nog een rechte 60cm lange module bij.




De rails leggen... Met een vastgeschroefd hulp-houtje zorg ik er voor dat de flex rails goed haaks op de module kop komt en er geen rare slinger komt bij het leggen van de bocht.






De rails ligt en kan provisorisch worden aangesloten. De BR66 met trek-duw combinatie stond al aardig te verstoffen in afwachting van de afronding van het werk aan het spoor. Maar nu kan hij terug in de eerste testrit




Deze modules zijn mechanisch gereed. Nu de elektrische aansluitingen en de scenery. Daarvoor moet ik nog wat inspiratie op doen, met name wat er op de voorgrond gaat komen...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 106
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #398 Gepost op: 3 maart 2024, 09:01:49 »
Mooi op weg Rob, ik blijf dit volgen.

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #399 Gepost op: 5 maart 2024, 16:55:43 »
Mooi verslag, ik blijf je volgen

  Gr.Cor