Nu station Grauberg opnieuw is aangelegd, zo langzamerhand aan het andere station, Klütz, maar eens verder bouwen.
De bedrading was provisorisch (al jaren, ondertussen), de beide segmenten werden met lijmtangen bij elkaar gehouden, een wissel was nog niet aangesloten en er ontbraken nog 4 ontkoppelaars.
Dat is ondertussen allemaal aangepakt.
De bedrading is nu goed, en de treinen rijden daarmee een stuk soepeler (minder spanningsverlies) over het emplacement.
De beide segmenten van dit station zijn nu met een paar ferme M8 bouten verbonden
De wissel naar de spooraansluiting werkt elektrisch
En de 4 ontkoppelaars zijn gemonteerd en aangesloten
Allemaal mooi, maar van al dat werk is nauwelijks iets te zien....
Echter, 2 van de ontkoppelaars liggen in het volle zicht op de laad/los sporen aan de voorkant van het station. Deze worden weggewerkt in de spoorovergang die hier komt. Dit is nauwelijks een overweg te noemen: hier rijden vooral vrachtwagens over doodlopende sporen voor het verladen van goederen.
Maar even goed moet er zonder al te veel te hobbelen over het spoor gereden kunnen worden.
^ Met de ongekerfde en ongeverfde latjes is goed te zien waar de (plastic) ontkoppelaars zitten.^ Met wat structuur en kleur op hout en plastic vallen de ontkoppelaars al aardig weg. Er gaat nog wel een zwarte wash overheen.Nou ja, in ieder geval is de draad weer opgepakt. Rustig verder....
Rob