Volgens mij zijn voor Pierre de treinen de scenery. 
Een soort van.

Sinds wanneer rij jij dan ook met je treintjes 
Met treintjes rijden? Gaat dat op den duur niet ontzettend vervelen? 
Ik denk het wel Wim. Zeker als ze vanzelf gaan.

Update:
Om de fabriekjes verder te bouwen tegen de achterwand moet ik weten hoe groot mijn mijnschachtbok gaat worden. Ik wilde met dit projectje even wachten maar dat is niet praktisch dus we doen het eerst maar. Ook de contouren van de bergen die al op de achtergrond stonden heb ik overgeschilderd zodat ik de ruimte heb om daar industrie te plakken en schilderen.

Eerst maar eens de spulletjes van de oude mijnschacht bij elkaar gezocht en hier en daar gelijmd. Ook heb ik alle voorlopige onderdelen die ik niet nodig had verwijderd.

Voor dit projectje ga ik het 3e fabriekje gebruiken uit mijn fabrieksaankopen. Het dak had ik al gebruikt voor de grote fabriek en voor de rest sloop ik alles wat ik niet nodig denk te hebben er af. Bij deze mogen van mij de torentjes ook blijven

.

De ruimte voor dit projectje is maar heel klein maar als ik het een beetje in elkaar frommel moet het net lukken (hoop ik).

Ik maak een steuntje voor het motortje met twee steunwieltjes. Uit de rommelbak komen nog wat muurtjes waar ik het motorhuisje van kan maken.

Wat ik wil maken bestaat volgens mij niet eens maar ik heb twee schachtbokken en die wil ik naast elkaar gaan zetten. Er bestaan wel dubbele schachtbokken maar die bedienen maar één lift. Ik denk niet dat er twee schachten zo vlak naast elkaar gegraven worden

. Maar ja … ik vond het er wel imposant uitzien en daar gaat het mij om. De fabrieken krijgen straks ook allerlei onzinleidingen en tanks alleen maar omdat ik vind dat het er leuk uitziet.
Nu eerst de rood/bruine kwast er over en dan morgen als het goed droog is de steentjes voegen.