Ik ben weer een stukje verder gegaan in mijn industriehoek

Aan de binnenkant zijn de naden dicht gemaakt en het geheel zwart geverfd om geen licht door te laten.

Ik ga het vierde fabriekje (zijn er eigenlijk twee) ook gebruiken naast de zelfgebouwde grotere fabriek. Maar hij is zo wel te diep. Ik haal de helft er af en plaats het pompje met afdak aan de zijkant. Dat is gewoon een leuk dingetje. Om het een beetje bij het geheel te laten passen beplak ik de onderste paneeltjes met bakstenen.

Even passen.

Een keertje met wit voegen.

Daarna wat vervuilen en diverse componenten zoeken die er een plekje kunnen krijgen. De onderdelen van de gesloopte cementfabriek kan ik hier ook goed bij gebruiken maar ook gewoon een lege Pritstift en een tankje van mijn puffer heb ik gebruikt.

Ik heb nu een definitieve opstelling gevonden en hier en daar alvast een beetje geverfd. Nu ga ik een goot maken voor de leidingen die her en der komen te lopen.

Deze leidingen maak ik van oude gietbomen en limonade rietjes. Even een aansteker onder een gietboom en deze is prima in model te buigen.

Na een verouderbeurtje ziet het er dan zo uit.

Voor steekt er nog een leiding uit de goot maar die moet straks over het spoor komen te lopen. Ook komt er achter de begane grondramen nog een simpel interieurtje maar daar moet ik nog even over nadenken. Verder nog een rookgenerator in de schoorsteen en een laslicht rechts onder achter het raam.
Ik zie met het plaatsen van deze fabriek dat van de andere fabriek er naast wel een raam dichtgemetseld moet worden.
En voor je gaat denken wat is UMIEG voor een fabriek.
Uit
Meuk
In
Elkaar
Geplakt!

Wordt vervolgd …..