Ik heb een paar industriegebouwen aangeschaft en van een paar wil ik een grote fabriek maken die over de sporen heen loopt. Dit om de keerlussen een beetje te camoufleren. Ik vind zo’n boog met sporen altijd een lelijk gezicht. Bovendien hebben vele mensen dit soort fabriekjes op de baan staan en ik wil natuurlijk weer wat anders.

Ik ga het grootste gebouw en de toren gebruiken voor mijn project. De rest krijgt een andere bestemming. Eerst maar eens het grote gebouw ontmantelen.

Te beginnen met de lelijke torentjes er af te halen en daarna alle delen die er op en aan hangen.

Een groot en een klein deel plak ik aan elkaar en het geheel moet 4 cm verhoogd worden om de trein er straks fatsoenlijk onder door te laten rijden. Het is een beetje stapelen met styreen om de goede dikte te krijgen. De steentjes zijn bijna dezelfde maat maar het verband is niet helemaal juist. Het is niet anders. Steentjes plaat met het juiste verband zijn helaas niet te krijgen.

Dan de eerste brug.

De toren moet hier en daar een beetje gelijmd worden en ook ontdaan van de lelijke torentjes.

Dan kan ik in grote lijnen alvast wat in elkaar gaan lijmen om te passen.

En zo moet het er dan een klein beetje op de baan komen te staan. Er lopen dan 3 sporen onder het gebouw door.

Er moet nog veel aan gebeuren maar het begin is er.