Vandaag verder gebouwd aan het uitstekend stuk berg, als inspiratiebron heb ik "das Loch in der Teufelsmauer" gebruikt.
Bron
www.sagen.at
Het portaal heb ik iets anders gemaakt en ook komen er geen losse keien boven op.
Beide kanten is nu een tunnelportaal geplaatst en de binnenwand is met gips behandeld.
Denk niet dat er in zo'n kort tunneltje dure binnenwanden worden gemetseld.

Het tunnelportaal staat wel recht alleen de camera stond scheef.

Rail ook alvast van ballast voorzien, kleur komt niet goed over, flits ging automatisch aan.

Vervolgens verder met de bergwand, dacht er nog even aan om er gelijk maar een voliere van te maken maar volgens mijn ega gaat dat op den duur stinken.

Over het gaas komt dan een laag keukenpapier, is toch net wat steviger dan wc-papier.
Keukenrol heeft ook mooie geperforeerde velletjes welke dan weer worden ingesmeerd met verdunde houtlijm.
Ook hier komen later weer rotsblokken, vooraf alvast wat stukken afvalschuim er op geplakt. Dat wordt dan weer lekker kliederen met mijn roodband.

Hier nog even belicht met extra een halogeenlampje.

De tunnelportalen en steunmuren hebben alleen nog maar een laag sterk verdunde zwarte verf gehad, andere kleuren komen er nog op.
Straks eens kijken of er al wat uitgehard is, als ik dan nog energie heb dan wordt het de rest van de avond smeren met roodbandgips.