@Pierre, de volgende krijgen eerst een laagje boomschorspasta, Dasklei vermengd met water, houtlijm en gezeefd zilverzand.
Gisteren de stoute schoenen gevonden en aangetrokken, eindelijk ga ik ook eens een (eenvoudig) decoder aansluiten.
Eindelijk de guts om eens te beginnen de inmiddels ontvangen Laisdcc-decoder aan te sluiten op het Kato treinonderstel.
Voor velen onder jullie een appeltje eitje maar ik ben er eigenlijk altijd vanaf gebleven.
De kosten van dit geheel is het waard om er dan maar eens mee te experimenteren, gaat het fout dan is het jammer maar van de kosten lig ik dan niet wakker.
Eerst eens gekeken hoe het aan te sluiten, dat leek redelijk simpel, enkele stripjes van latoenkoper denk ik liepen vanaf de wielen door naar de motor.
Dit liet zich simpel van elkaar scheiden en dan de handleiding lezen waar welk draadje naar toe moet. Uiteindelijk begreep ik dat het grijze draadje en het oranje draadje naar de motor gingen en het rode en zwarte draadje naar de wielen.
Op het programmeerspoor de CV's uitlezen ging prima, het adres wijzigen met de IB was mij niet onbekend.
Na een snelheidsmeting ging het onderstel redelijk rijden, vloeiend optrekken en afremmen hoeft dit locje niet voor mij, in de echte wereld rijden deze ook hortend en stotend.
Klein filmpje laat het resultaat zien, natuurlijk komt er nog een kap overheen maar eerst moet onze slaapkamer verder worden opgeknapt, plinten verven, hele zooi er uit, nieuwe vloer er in.