Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #350 Gepost op: 17 september 2017, 13:47:35 »
Het ziet er allemaal weer erg fraai uit. Het lijkt wel een beetje alsof je bijna klaar met met het hele spul. Ga je niet te snel?  :o
En misschien voor je steengroeve-bouwwerk:


Steenslag in verschillende grootte en in verschillende kleuren bij de Action.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #351 Gepost op: 17 september 2017, 22:18:41 »
Hoi Tom,
Inderdaad aardig wat gedaan...
Ik vind dat veldbaantje leuk worden zo op de steen- en kiezelfabriek.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #352 Gepost op: 20 september 2017, 23:55:04 »
Inmiddels me eens over het h0e baantje gebogen, 2 rail stroomdetectie is toch weer iets anders dan massadetectie dus handen uit de mouwen, zagen en solderen.
Met het Rocozaagje de isolatie's gemaakt en daana de draadje er aan gesoldeerd.

Daarna de bezetmelddraadjes door de bekende rugbinders gedirigeerd en uiteindelijk aan de s88SD16-n aangesloten.
Het wissel is aan de kant van de plus geïsoleerd en dat is dan weer aangesloten op de centrale via en diodeschakeling.



Helaas komt mijn h0e locje pas eind van het jaar uit, inmiddels heb ik wel van Kato een N-spoor onderstel besteld, kan ik een beetje oefenen of ik er een decodertje in kan bakken.

Om toch de boel te kunnen testen heb ik er even een N-loc opgezet, dat ging gelijk wel goed alleen af en toe hapert het locje op de wissel als deze rechtdoor staat.
Morgen eens kijken of ergens vuil zit.
Heb er maar een filmpje van gemaakt, geeft een beter beeld.
Het is de bedoeling dat straks 2 treintjes heen en weer gaan pendelen, aan de rechterkant verdwijnt dan een treintje in een soort van mijn, helaas geen goudmijn  ;)

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #353 Gepost op: 28 september 2017, 14:29:37 »
De opbouw voor het pendelbaantje wordt gemaakt.
Steunen gezaagd, bodemplaten gezaagd en dan de hele boel over het schaduwstation monteren.
Met wat passen en meten heb ik de dag versleten en tot slot het pendelspoor afgetekend, neopreenband er op geplakt en de hele mikmak in de (zwarte) verf gezet.





En vanuit de andere kamer door het inspectieluik.





De rails gelegd, 2 stukken flexrail en aan het einde richting raam 2 R1 bochten en 1 rechtstuk.
Met de vaste bochten ook de andere kant uitgetekend om de flexrail te leggen.
Later bleek dat die flexbocht toch iets te krap was, de buffers raakte in elkaar dat gaf ontsporing van de aanhanger van de Railbus.
In eerste instantie wilde ik de aanhanger verkopen maar nu ik het zo zie vind ik het toch mooi passen.

Vervolgens de bezetmelders aangesloten, massadraad en de eerste rij test volgde en gelijk geslaagd op de buffers na.
De bocht iets aangepast en het probleem was opgelost.







Het werd tijd om ook weer de tunnelingangen te gaan plaatsen.
Het eerste tunnelportaal en binnenwanden geplaatst, er moet nog wel een extra binnenwandje bij komen.

Eerst de binnenwanden van een kleurtje voorzien.
En omdat ik de tunnelportalen minder hoog ga maken volgt de binnenwand niet helemaal de lijn van het portaal.
Van af de ingang zie je daar echter niet heel veel meer van.
Er staat hier wel even een lichtje op.




Zonder lampje ziet het er zo uit.



Ingang net rechterbinnenwand.



en de linkerbinnenwand



Ruimte genoeg



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #354 Gepost op: 28 september 2017, 21:52:08 »
Sehr schön!

Dat de binnenwand niet geheel de boog volgt, vind ik totaal niet storend.

Ik vind de ballast wel erg mooi aansluiten.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #355 Gepost op: 28 september 2017, 23:27:16 »
Ik vind die erkertjes in de tunnelwand erg mooi. En inderdaad, dat de bovenkant niet aansluit valt niet op (zeker niet omdat de aandacht naar die erkertjes gaat).
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #356 Gepost op: 29 september 2017, 10:28:36 »
Ik ben zeer onder de indruk van al het werk dat je hebt verzet. Die tunnel ziet er ook fantastisch uit. Ga je die binnenkant van die tunnel nog verder naar binnen doortrekken?
Persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer dat de charme van het stoom van je baan is verdwenen. Maar ja, dat heet vooruitgang.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #357 Gepost op: 29 september 2017, 23:50:31 »
Prachtig werk Tom. Ook ik vind de binnenwand van de tunnel beslist niet storend. Je gaat ontzettend snel man.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #358 Gepost op: 4 oktober 2017, 21:02:42 »
Wat lees ik nou @iTom, komt er een wintersportgebied op je baan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #359 Gepost op: 4 oktober 2017, 21:27:21 »
Yep, zal er binnenkort wat meer van laten zien.
Nu beetje druk in huis, slaapkamer opknappen, de 25e deze maand komt ons nieuwe bed, hopelijk niet ons laatste  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #360 Gepost op: 4 oktober 2017, 22:33:21 »
Nu even plaats rust, muur verven zit er weer op, heb me wederom voorgenomen de volgende keer het uit te besteden.
Maar ja, meestal is het probleem dat ik het vandaag bedenk en morgen uitgevoerd wil hebben, dan maar zelf aan de slag.

Het zat me al vanaf het begin van de bouw in het koppie, het gedeelte waar men de kamer binnenkomt afsluiten met een stukje wintersport. Is altijd leuk maar en hele baan gaat het niet worden want de rest wordt gewoon de zonnige kant.
Dit gedeelte zou dan in de schaduw liggen vandaar dat de sneeuw er langer blijft liggen.

Er komt een kleine halte en iets van een hotelletje voor de wintersport gasten, of er nog meer on(t)roerendgoed komt wacht ik af hoe alles straks gaat worden.

Het eerste begin is er, terrein beetje geaccindenteerd maken met schuimplaten.



Verder met wat brokken schuim een rotswand maken.



Dan afwerken met roodband.



Uit de schuimplaten een paar spanten gesneden, denk dat ik deze wel zal vervangen door spanten van MDF want er komt gaas overheen. Het schuim is best wel stevig maar lastig om het gaas er aan te bevestigen.





Af en toe zal ik er wel wat aan doen maar de slaapkamer gaat nu ff voor.
Moet nieuw laminaat in en dat ga ik ook zelf doen, maar eerst de oude vloer er uit en er staan ook nog wat afspraken op de agenda voor bezoeken aan het het ziekenhuis voor de longarts en de kno-arts, druk druk druk.

O ja, voor ik het vergeet, het gaat zeker geen kerstdorp worden, gewoon een wintersport gebied waar je in het voorjaar lekker kan skiën en sleetje rijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #361 Gepost op: 5 oktober 2017, 09:49:10 »
Poeh ik moet even wennen aan deze omschakeling. Ik dacht dat ik op jouw baan ergens in de zomer zat met allemaal bomen vol in het loof en dan zit ik ineens midden in de winter.  :o Als je baan van de ene naar de andere kamer zou lopen dan kan ik nog meegaan in die overgang. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig hoe of je die overgang van groen naar wit gaat maken.
Ik ben benieuwd en ik verwacht natuurlijk niet anders dat dit een fraai verbazend stukje werk wordt.
Veel succes met jullie (beter)bed!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #362 Gepost op: 5 oktober 2017, 12:49:27 »
Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit uitpakt Tom. Het is ook hier even schakelen. ???
Zou het niet leuker zijn ook de rails daar een stukje te doen stijgen. Het hoeft niet veel te zijn maar meer om het idee. Tussen de steeds witter wordende dennenbomen door. Het lijkt me zo sterk dat je van een groen ineens in een wit landschap terecht komt. In ieder geval succes met deze verandering en verbaas ons. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #363 Gepost op: 5 oktober 2017, 13:52:37 »
Ik wilde het hier eigenlijk nog niet plaatsen omdat ik het er zelf ook nog niet helemaal over eens ben en was.
Het heeft me vanmorgen even aan het denken gezet en toen ik net boven kwam was inmiddels de dooi ingevallen.
Het smelt nu als sneeuw voor de zon, ga het maar verder niet meer uitleggen.
Voor zo'n wintersport gebied moet ik toch weer veel zaken aanschaffen en dat is iets waar ik nu eigenlijk niet zo veel zin in heb en zeker als het straks tegen gaat vallen.
Zit ik later met allemaal skiërs, schaatsers, sneeuwpoppen enz. terwijl ik zelf toch al een bloed hekel heb aan de winter  8)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #364 Gepost op: 5 oktober 2017, 14:11:13 »
Ik wilde het hier eigenlijk nog niet plaatsen omdat ik het er zelf ook nog niet helemaal over eens ben en was.
Nou, ik vind het eigenlijk wel prima dat je zaken met ons wilt delen waar je zelf nog niet helemaal zeker van bent. Als ik dat zelf niet zou doen, dan zou ik de zinnige commentaren van anderen moeten missen en ga ik hopeloos de fout in. Nu maak je ons deelgenoot van jouw denkproces en dat is te waarderen. Als ik naar mezelf kijk dan helpt mij dat enorm.
Citaat
Het heeft me vanmorgen even aan het denken gezet en toen ik net boven kwam was inmiddels de dooi ingevallen.
Meestal moet ik er ook eerst een nachtje over slapen en soms ga ik gewoon mijn eigen gang en soms is de feedback terecht en dan draai ik het roer wat bij. Bij mij werkt dat prima.
Van anderen wil ook graag lezen hóé ze het maken en niet pas als alles al klaar is.
Citaat
Zit ik later met allemaal skiërs, schaatsers, sneeuwpoppen enz. terwijl ik zelf toch al een bloed hekel heb aan de winter  8)
Ik ook: een teringhekel!
Alleen, hoe krijg je die sneeuw nou weer van je baan?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #365 Gepost op: 5 oktober 2017, 14:30:05 »
@Wim Corduwener , gewoon met sneeuwschuivers en strooiwagens. :D :D

Het was maar latexverf, even een kwastje er overheen, ballast beetje bijwerken en we hebben weer schone straten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #366 Gepost op: 5 oktober 2017, 15:51:37 »
Gelukkig!
Dat van dat hotel met die kleine halte vind ik trouwens wel een slim idee. Feitelijk heb je dan meerdere stations en gaan er ook werkelijk treinen van A naar B.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #367 Gepost op: 5 oktober 2017, 16:07:06 »
Ik ben het met Wim eens dat je soms wel eens een idee of zelfs iets gemaakt hebt en dat een ander je met je neus op de feiten drukt of een idee aandraagt dat beter lijkt. Of gewoon om je aan het denken te zetten. Niks mis mee. Heb ik ook regelmatig. En dat is alleen maar fijn. (ik zit nu te denken aan mijn verkeerd om hekwerk en lelijke treurwilg om maar wat te noemen ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #368 Gepost op: 5 oktober 2017, 20:31:26 »
Op zich vind ik het een leuk idee. Ik heb zelf ook wel eens nagedacht over een baan met 4 seizoenen. En waarom zou het niet kunnen? De realiteit is op een modelspoorbaan toch al ver te zoeken. Twee of meer stations op een paar vierkante meters is ook niet normaal. Gebouwen en bomen zijn niet op schaal. (reken maar eens uit hoe groot een boom van 15 cm in het echt is. Bergen zijn al helemaal niet in verhouding. Wat we op een baan kunnen bouwen is in werkelijkheid slechts een heuveltje.
Het tijdsverloop op een baan klopt toch al niet. In het echt vertrekt een trein nooit van een station om vervolgens binnen een paar minuten al weer binnen te lopen. Dus waarom zouden meerdere seizoenen op een baan dan zo raar zijn.  ::)

Groet,

Gert-Jan





 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #369 Gepost op: 5 oktober 2017, 20:43:56 »
Je kunt best meerdere seizoenen op een baan maken. Ikzelf (en alles wat hierna komt is persoonlijk) vind een overgang van het ene seizoen naar het andere seizoen alleen een lastige opgave. Zo kun je ook bijvoorbeeld een Europees landschap laten overgaan in een Amerikaans landschap. En zoals ik al eerder schreef: als je de beschikking hebt over twee kamers, dan kun je je spoorbaan van de ene naar de ander kamer laten lopen en in beide kamers een compleet ander thema maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #370 Gepost op: 5 oktober 2017, 21:11:35 »
Ben blij dat ik op zolder mag zitten
Wil wel een kamer met module bakken hebben
Maar werdt gelijk naar zolder terug gezonden
Moest voor straf de hele avond alleen boven blijven  ;D
Kreeg nog wel een pilsje en shaggy mee  ;)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #371 Gepost op: 5 oktober 2017, 21:36:25 »
Ben blij dat ik op zolder mag zitten
Wil wel een kamer met module bakken hebben
Maar werdt gelijk naar zolder terug gezonden
Moest voor straf de hele avond alleen boven blijven  ;D
Kreeg nog wel een pilsje en shaggy mee  ;)

Leuk voor jou! maar wat heeft dat met dit topic te maken???

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #372 Gepost op: 5 oktober 2017, 21:44:08 »
Dat ik ook meerdere ruimtes zou willen
Maar bij gebrek hieraan ,net als de meesten van ons kan je dat ook in een kamer doen
Je kan bijvoorbeeld in de hoogtes een verschil in seizoenen maken
En met wat kunst sneeuw kan je hoger op de baan wat winters maken en laag najaar met nog bloeiende struiken

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #373 Gepost op: 5 oktober 2017, 22:00:25 »
Dat is voor mij al een veel duidelijkere reactie.

Groet,

Gert-Jan

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #374 Gepost op: 5 oktober 2017, 22:16:10 »
Leuk, hoor, deze denkprocessen. Dat is het (eerste) deel van het creatieve proces.
Wat mij betreft is dat ook een groot deel van de hobby. Dingen uitdenken en wat proberen en dan misschien toch weer iets anders doen. Of nadenken over "wat als ik nou..."
Dus helemaal goed om dat ook op dit Forum te zien...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...