Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #325 Gepost op: 21 augustus 2017, 17:35:34 »
Jullie hebben helemaal gelijk, het is een Renault, zeker niet mijn goede bril op gehad.  ;D
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #326 Gepost op: 21 augustus 2017, 19:04:04 »
Als je zo een renault (of dacht later saviem) vind, laat even merk / maker weten
Mijn vader reedvroeger ook op zo een voor naaimachine handel leeuwenstein
mocht ik in de vacanties mee  ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #327 Gepost op: 21 augustus 2017, 23:45:20 »
Natuurlijk wordt er ook nog wel een beetje aan de baan gewerkt, gehele onderstel zwart geverfd, vind ik mooier dan dat bruin.
Vandaag het boorkopje van de namaak Dremel ontvangen, past perfect, nu geen gedoe meer met diverse spantangetjes.
Gelijk hier en daar een haak in het onderstel gedraaid daar hangt de boor aan en is dan lekker bij de hand.





Verder ook het smalspoortje gelegd naar de steenfabriek, wissel wordt nu aangedreven door de motorische mtb MP5 aandrijving.





Inmiddels begonnen met ballasten, wissel is al aangesloten op de WDD van Rosoft, werkt uitstekend alleen vind ik het geluid wel beetje irriterend.

Kort filmpje van de werking, ik heb de schakeltijd op 500ms gezet anders stopt de motor te vroeg.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>


Kijken wat er deze week nog gedaan kan worden, 's-ochtends doe ik nu het meeste dan zijn de ogen nog niet vermoeid. Na 31/8 laatste controle en dan hopla naar de opticien voor een nieuwe bril. Ben er nu wel een beetje klaar mee.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #328 Gepost op: 22 augustus 2017, 01:22:31 »
Die steenfabriek wordt wel heel mooi @iTom.
Maar dat smalspoor zo direct voor die afrit uit de fabriek langs snap ik niet helemaal. Waar gaan de karretjes heen die van die afrit af komen?
De wissel schakelt zo wel mooi langzaam maar maakt ook wel veel geluid. Persoonlijk hou ik het liever bij de standaard wissel aandrijvingen, Schakelen misschien te snel maar zonder die rare geluiden.

Groet,
Gert-Jan 

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #329 Gepost op: 22 augustus 2017, 01:34:46 »
GéJé, ik ben nog opzoek naar een draaischijfje.
De wagentjes die uit de fabriek komen worden dan in de juiste richting gedraaid, alleen nog niet zoiets gevonden.
Een andere mogelijkheid is dat de karretjes naar beneden rijden en door een ketting weer worden omhoog getrokken worden.
Ben daar nog steeds niet helemaal uit.
 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #330 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:32:15 »
Hallo Tom,

Van welk merk is die steenfabriek.
Wellicht dat ik ook zoiets zoek.

groet mark

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #331 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:38:19 »
Mark, volgens mij eest door Pola en later door Faller alleen is het nu niet meer in productie.
Je komt het nog weleens in Houten en Marktplaats tegen, het zijn 3 pakketten, verpakt meestal in plastic zakken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #332 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:40:08 »
Bedankt, ik zal eens opletten als ik eindelijk in Houten ben.  :-[

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #333 Gepost op: 22 augustus 2017, 22:19:56 »
GéJé, ik ben nog opzoek naar een draaischijfje.
Zelf bouwen? @Pierre en ik hebben er elk een gebouwd, aangedreven door een servo.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #334 Gepost op: 22 augustus 2017, 22:47:50 »
Heb er 1 gevonden van Peco, nog geen 2 euro.
Ga hem niet draaibaar maken want er zal daar verder niets mee gebeuren.
Zal al blij zijn als ik een karretje vanuit de werkplaats de helling af kan laten gaan, inmiddels al wel wat zaken daar voor in huis alleen wacht ik nog even want  ik moet na de staaroperatie een nieuwe bril en de eerste meting kan pas na de laatste controle op 31/8.
Als ik nu door mijn leesgedeelte kijk voel ik me net Jules de Korte.
Die van Peco ga ik wel bestellen alleen wacht ik op bericht van Lippe want daar heb ik ook een 2rail railbus besteld van Roco (met geluid) en die is nog niet beschikbaar net als mijn h0e locje staat dat in de voorverkoop.
Voorlopig verder nog genoeg te doen, de railbus gaat langs de wijnbergen rijden en komt uit bij een wintersportgedeelte, gewoon beetje heen en weer pendelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #335 Gepost op: 23 augustus 2017, 09:56:55 »

Deze?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #336 Gepost op: 23 augustus 2017, 10:38:38 »
Dat is hem, kost bij Lippe als je een account hebt € 1,89 per stuk.
Ga ik niet zelf voor knutselen hoe leuk het ook kan zijn.
Er zou een servo onder kunnen maar heeft dan alleen maar de functie dat een lorry die er dan opstaat omdraait.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #337 Gepost op: 23 augustus 2017, 16:16:16 »
Er zou een servo onder kunnen maar heeft dan alleen maar de functie dat een lorry die er dan opstaat omdraait.
Dat is ook precies de reden waarom je een servo onder een draaischijf zou kunnen zetten. Die karretjes hoeven alleen maar een kwartslag te draaien om op het andere spoor te komen.
Dat spoor op die afrit die uit die steenfabriek komt, maak je daar dan ook nog rails op of laat je het zo?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #338 Gepost op: 23 augustus 2017, 18:30:26 »
De afrit heeft al een spoor maar ik moet kijken of dat functioneert, misschien vervangen door een stuk rail.

Kreeg overigens vandaag een leuke link over Nederlandse oude steenfabrieken.
http://www.tichelwoark.nl/  misschien heeft iemand er hier ook wat aan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #339 Gepost op: 24 augustus 2017, 19:21:45 »
Wat een leuke site heb je gevonden.
In een stuk doorgelezen.
Komt ook doordat het redelijk in mijn vakgebied zit.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #340 Gepost op: 28 augustus 2017, 01:05:49 »
Vandaag eens een beetje het kleine spul uitgezocht, beetje rustig aan doen, morgenochtend longonderzoek dan wil ik wel een beetje fit zijn.

Zo kwam ik weer wat leuke dingetjes tegen en één daar van gelijk in gebruik genomen, het geeft aan hoeveel mijn licht-trafo wordt belast, die is 10 vlt 3,3  Amp dus kan aardig wat hebben.

Gaatje gemaakt, de boel aangesloten en het werkt ook nog.



Licht van de ruïne ingeschakeld en een 5mtr led rol.



Zo kan ik aardig in de gaten houden of de boel niet zal worden overbelast, wat met 3,3 Amp, ook niet snel zal gebeuren denk ik.  ;)

En met deze regelaartjes breng ik de 10vlt terug naar het voltage van de lantaarns van Tante Ali of iets er onder zodat de lampjes ook een wat langere levensduur hebben.

4,98 volt



5,8 volt



Ze verbruiken natuurlijk ook wel wat stroom maar met 2 lantaarns van 6volt is het te overzien en is dit het verbruik.



Gaat de ruïne verlichting van 10 vlt aan dan krijg ik dit als verbruik.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #341 Gepost op: 28 augustus 2017, 23:31:21 »
Vanmorgen vroeg onderzoek en longtest, doorverwezen naar de KNO arts.
Dat geeft weer een andere kijk op de zaak, voorlopig dus weer even afwachten.

De ventilator op standje 3 gezet want het zou weer en warme dag worden, normaal ga ik dan lekker van de zon genieten maar na mijn staar operatie vind ik het nog te fel licht, ook met de zonnebril.
Dan maar weer wat klussen in de treinkamer, eerst en lichtlijst gemaakt want als er later wijnbergen overheen komen dan is het wel lekker als er wat licht is.
De ledstrip met extra dubbelzijdig tape vast gezet en aangesloten via een drukknop schakel ik het aan of uit.



Vervolgens de draden aan de laatste bezetmelders gesoldeerd en op de s88 aangesloten, de treinen kunnen rond rijden.





En zo gaat de eerste met een mooi gangetje op weg naar het station Bad Ahrbach.





Nu wordt het wel tijd om de boel eens verder lekker op te ruimen, kijken of er morgen nog fut in het lijf zit, eerst boodschappies doen.
Dan kan ik weer verder met wat sceney en wachten op de rail voor het pendelbaantje met de Railbus.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #342 Gepost op: 29 augustus 2017, 07:53:49 »
Ziet er best wel indrukwekkend uit.
Zeker die gaten in de muur.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #343 Gepost op: 29 augustus 2017, 10:05:58 »
Je schiet lekker op Tom en het ziet er prachtig uit. ;)
Maar als je in dit tempo door gaat moet je baan volgend jaar weer worden afgebroken. Dan is hij klaar. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #344 Gepost op: 29 augustus 2017, 10:58:15 »
Heen, bedankt maar zo snel gaat het niet hoor.
5 draadjes op een hele avond aansluiten is niet echt een razend tempo.
Maar klaar met de baan ben je nooit hè, er is altijd wel weer wat te doen.
Voorlopig ligt het h0e project even stil.wacht op het locje wat pas eind van het jaar gaat uitkomen en ook de 2 rail pendelbaan kan ik nog niet aan beginnen, bestelde spullen nog niet binnen.'
Voorlopig nog voldoende werk.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #345 Gepost op: 17 september 2017, 09:30:26 »
Hoe gaat het met @iTom? Het is hier een beetje stil de laatste weken. Moet ik me zorgen gaan maken?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #346 Gepost op: 17 september 2017, 11:01:12 »
Nee hoor @Wim Corduwener , maak je maar geen zorgen.
Tijdje even de boel stil gelegd vanwege het slechte zicht, de oude bril wilde niet matchen met de nieuwe ogen.
Rechter oog ging bijv. van +3,75 naar +0,75.
Inmiddels de nieuwe bril en er gaat een geheel nieuwe wereld voor me open.
Verder is het met het hoesten nog en beetje hetzelfde, onderzoeken bij long- en KNO-arts hebben nog niet veel opgeleverd, we gaan dus maar vrolijk door met hoesten want een dag niet gehoest is en dag niet geleefd.

Inmiddels een nieuwe railbus binnen, jawel 2 rail met nog wat rails er bij gaat dat een pendelbaantje worden.



Deze gaat ook digitaal gestuurd pendelen, samen met het h0e baantje wordt dit in iTrain verwerkt.
'Heb eerst nog gedacht aan een pendelautomaat maar voor hetzelfde geld heb ik een terugmeldecoder (s88) voor stroomdetectie en de software heb ik al. Bij Lippe hadden ze er gelijk een Esu decoder ingebouwd.

Ook met de scenery is het een beetje rustg geweest, wel heb ik inmiddels een plek gevonden voor de Alte Schotterfabrik.
Deze wordt ingebouwd, nu is het niet meer zo'n dominant bouwsel en ga ik de onderkant afwerken met muurtjes en rotsen.
Eerst even met een beetje fotosjoppen uit geprobeert.







Vervolgens stuk uit de plaat gezaagd en de fabriek er in geschoven.





Verder ook druk bezig geweest voor Hobby In Praktijk, 9 september hadden we daar de eerste Vriendendag. Inmiddels hebben bijna 100 Vrienden die een donatie hebben gedaan en 40 daarvan waren 9 september op bezoek.
Er waren voor beginners leuke demo's, solderen en meten is weten, weatheren van gebouwen en wagons, lichtsluisjes op de baan om verschillend zaken te actieveren, bijv. geluidjes, maar ook ontkoppelrails of een overweg en en demo door mij verzorgd wat ruist daar in het struik gewas. Vooraf ruim 100 struikjes gemaakt en op 9 september laten zien hoe eenvoudig het is om een leuk struikje te maken.

En dan dit maal 3.



Druk bezig met de demo



Afgelopen week het kamertje naast de treinbaan beetje opgeknapt, mijn vrouw was een beetje uitgekeken op de kale muur met 2 gaten daarom de roller er overheen en de inspectiegaten voor het schaduwstation netjes afgewerkt.





De schuifplaatjes moeten nog wel een kleurtje krijgen, misschien leuk om de kleindochters er iets op te laten schilderen.

Afgelopen zaterdag nog een workshop iTrain gedaan want gelukkig zijn er ook nog steeds hobbyisten die na hun opwindtrein waren overgestapt op een analoge baan en deze nu willen digitaliseren en zodoende heb ik dan ook weer een leuke dag met 6 mannen die verbaast zijn over hoe eenvoudig het is om een baan om te bouwen en geschikt te maken voor digitale besturing via de PC.

Zo we zijn weer bij en als ik het zo terug lees dan is er toch best veel gedaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #347 Gepost op: 17 september 2017, 11:44:21 »
Je hebt zeker een boel gedaan Tom en de railbus is zeker een mooie aanwinst voor je baan. ;)

Ik heb wel een kleine opmerking ... je bent een stukje strijk fineer op de kopse kant van de boten plank vergeten  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #348 Gepost op: 17 september 2017, 11:53:08 »

Ik heb wel een kleine opmerking ... je bent een stukje strijk fineer op de kopse kant van de boten plank vergeten  :P

Dat ligt nog klaar in de verpakking, komt nog als laatste afwerking.
Aan jouw ogen mankeert nog niet zoveel hoor @Pierre  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #349 Gepost op: 17 september 2017, 13:44:22 »
Hier een video samenvatting van de Vriendendag 2017 bij Hobby In Praktijk 2.0.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0