Nee hoor
@Wim Corduwener , maak je maar geen zorgen.
Tijdje even de boel stil gelegd vanwege het slechte zicht, de oude bril wilde niet matchen met de nieuwe ogen.
Rechter oog ging bijv. van +3,75 naar +0,75.
Inmiddels de nieuwe bril en er gaat een geheel nieuwe wereld voor me open.
Verder is het met het hoesten nog en beetje hetzelfde, onderzoeken bij long- en KNO-arts hebben nog niet veel opgeleverd, we gaan dus maar vrolijk door met hoesten want een dag niet gehoest is en dag niet geleefd.
Inmiddels een nieuwe railbus binnen, jawel 2 rail met nog wat rails er bij gaat dat een pendelbaantje worden.

Deze gaat ook digitaal gestuurd pendelen, samen met het h0e baantje wordt dit in iTrain verwerkt.
'Heb eerst nog gedacht aan een pendelautomaat maar voor hetzelfde geld heb ik een terugmeldecoder (s88) voor stroomdetectie en de software heb ik al. Bij Lippe hadden ze er gelijk een Esu decoder ingebouwd.
Ook met de scenery is het een beetje rustg geweest, wel heb ik inmiddels een plek gevonden voor de Alte Schotterfabrik.
Deze wordt ingebouwd, nu is het niet meer zo'n dominant bouwsel en ga ik de onderkant afwerken met muurtjes en rotsen.
Eerst even met een beetje fotosjoppen uit geprobeert.

Vervolgens stuk uit de plaat gezaagd en de fabriek er in geschoven.

Verder ook druk bezig geweest voor Hobby In Praktijk, 9 september hadden we daar de eerste Vriendendag. Inmiddels hebben bijna 100 Vrienden die een donatie hebben gedaan en 40 daarvan waren 9 september op bezoek.
Er waren voor beginners leuke demo's, solderen en meten is weten, weatheren van gebouwen en wagons, lichtsluisjes op de baan om verschillend zaken te actieveren, bijv. geluidjes, maar ook ontkoppelrails of een overweg en en demo door mij verzorgd wat ruist daar in het struik gewas. Vooraf ruim 100 struikjes gemaakt en op 9 september laten zien hoe eenvoudig het is om een leuk struikje te maken.
En dan dit maal 3.

Druk bezig met de demo

Afgelopen week het kamertje naast de treinbaan beetje opgeknapt, mijn vrouw was een beetje uitgekeken op de kale muur met 2 gaten daarom de roller er overheen en de inspectiegaten voor het schaduwstation netjes afgewerkt.

De schuifplaatjes moeten nog wel een kleurtje krijgen, misschien leuk om de kleindochters er iets op te laten schilderen.
Afgelopen zaterdag nog een workshop iTrain gedaan want gelukkig zijn er ook nog steeds hobbyisten die na hun opwindtrein waren overgestapt op een analoge baan en deze nu willen digitaliseren en zodoende heb ik dan ook weer een leuke dag met 6 mannen die verbaast zijn over hoe eenvoudig het is om een baan om te bouwen en geschikt te maken voor digitale besturing via de PC.
Zo we zijn weer bij en als ik het zo terug lees dan is er toch best veel gedaan.