Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #275 Gepost op: 4 augustus 2017, 13:38:05 »
Ik ben er mee bezig Tom maar de wachttijden zijn hier eruuug lang.  :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #276 Gepost op: 4 augustus 2017, 13:42:25 »
Anders ritje maken naar Papendrecht, volgens mij zijn die best wel snel met afspraken maken.
Mijn eerste controle kon al na één dag.

Mooie kliniek met fantastische medewerkers.

http://www.oogkliniekdrechtsteden.nl/
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #277 Gepost op: 4 augustus 2017, 20:50:46 »
Ik wacht het even af Tom. Als het goed is ligt er maandag een verwijsbrief van de dokter op me te wachten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #278 Gepost op: 6 augustus 2017, 11:50:15 »
Ondertussen heb ik eens even goed nagedacht en besloten om bij de steenfabriek een smalspoor pendelbaantje aan te leggen. Inmiddels is er rails besteld + 1 wissel zodat er eventueel ook nog wat gerangeerd kan worden.
Eventueel kan ik het later weer altijd verder uitbreiden maar voorlopig doe ik het met 3 stukken flexrail en 1 wissel, 1 locje en 1 stel wagonnetjes die goed bij de steenfabriek passen.
Komende week hoop ik het e.e.a. te ontvangen alleen het locje is niet op voorraad bij Lippe waar ik eigenlijk geen locs meer zou bestellen maar het was zo'n mooie aanbieding dat ik me maar weer heb laten verleiden.

Locje, wagonnetjes en rails zijn van Roco, het geheel zal straks analoog (ja lees dat nog maar eens goed) bediend worden. Mocht er ooit een uitbreiding komen dan zal er ook nog wel een locje bij komen en dan stap ik wellicht over naar digitaal maar das nog zo ver weg, eerst dit maar eens volgende week gaan opbouwen.





De gedachte is dat ergens uit een tunnel het treintje te voorschijn gaat komen, stopt bij de steenfabriek waar dan vanuit de fabriek een lorrie naar beneden komt. Daarna het treintje op een opstelspoortje plaatsen en na een bakkie koffie gaat die weer terug zijn hok tunnel in.
Nou een hele uitdaging vooral die lorrie die vanuit de fabriek moet komen via die afrit. Zal wel iets met reedcontacten moeten worden om te stoppen en een omkeerschakelaar om het op en neer te laten bewegen, plan zit in mijn koppie en nu maar hopen dat het er ook uitgaat komen. Vertragingsmotortje met 30rpm is inmiddels besteld en de reedcontacten plus magneetjes heb ik al in huis.
Pfff wat een beslissing op deze zondagmorgen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #279 Gepost op: 6 augustus 2017, 12:18:14 »
We kijken belangstellend naar je resultaat uit Tom.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #280 Gepost op: 6 augustus 2017, 21:06:17 »
Ik ga het ook eens op mijn gemak zitten bekijken Tom. Lijkt me een leuk en leerzaam project. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #281 Gepost op: 6 augustus 2017, 21:32:52 »
Nu nog even een ander project om te proberen.

Het schaduwstationnetje wordt later overdekt door de bergen waar de heerlijke druiven groeien waar later weer de mooie wijnen van worden gemaakt uit de streek van het Ahrdal.
Daar moeten dus de bekende Weinreben (Wijnranken) voor gefabriceerd worden, toevallig kwam ik iets tegen op mijn zoektocht naar h0e banen en ben dat even uit gaan proberen.

In de boortol 2 of 3 bloemistendraden van 0,7mm spannen en rond draaien.



Vervolgens in stukjes van 3cm afgeknipt.



Aan één kant draai je dan de draden uit elkaar, zo kijg je mooie gekrulde scheuten.



Als je even bezig bent heb je er al snel een aantal (naar schatting moeten er zeker wel 500 komen, mooi om tussendoor steeds wat te maken)



Vervolgens worden de ranken bruin gespoten en heb ik ze bestrooit net als de struiken met grasvezels, misschien de volgende keer 2mm lengte gebruiken.



Als het droog is de ranken aan de bovenkant inspuiten met spraylijm en van loof voorzien.



Vind de eerste test redelijk geslaagd, die kunnen later wel ergens tussen gezet worden, oefening baart kunst, in dit geval hoop ik dat de volgende alleen maar beter gaan worden. Ik had een doosje van Noch besteld maar daar kan ik geen goeie wijn uit persen, die zien er echt niet uit.





Nu feessie vieren, de meiden zijn EK kampioen voetbal geworden, wel jammer dat ze niet van shirtjes hebben gewisseld.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #282 Gepost op: 6 augustus 2017, 22:22:41 »
Ja Tom , soms zijn de druiven zuur.  ;D Je kunt niet alles hebben. Maar die wijn moet heel wat worden. Doe je er ook van die branders tussen tegen de vorst?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #283 Gepost op: 6 augustus 2017, 22:28:21 »
Frits, dat moet ik nog eens bekijken hoor want in mijn treinkamer vriest het nooit. :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #284 Gepost op: 6 augustus 2017, 22:35:09 »
Je groen is erg geslaagd , op en top hovenier !! en een concurent erbij .

Ps : Ik ben zelf hovenier van beroep.

groet Alexander
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #285 Gepost op: 6 augustus 2017, 23:32:17 »
Ik vind ze zeer geslaagd Tom. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #286 Gepost op: 7 augustus 2017, 00:07:21 »
Ik ga het ook eens op mijn gemak zitten bekijken Tom. Lijkt me een leuk en leerzaam project. :)

Heb er niet al te veel hoge verwachtingen van, ben technisch niet zo'n wonderkind, ben al blij als de helft gaat lukken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #287 Gepost op: 7 augustus 2017, 00:45:54 »
Kom .. kom .. Tom .. 't gaat je zeker lukken. Ik voel het aan m'n water! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #288 Gepost op: 7 augustus 2017, 16:05:25 »
Citaat
Steenfabriek van @iTom

Al terugbladerend zie ik dat je steenfabriek al bijna in elkaar zit, dus is het volgende misschien mosterd na de maaltijd: je had dat smalspoorbaantje misschien via die aanloop naar boven, door de steenfabriek kunnen laten lopen. Bovenin rechtsaf naar het andere gebouw en ergens aan de achterkant er weer uit. Met die korte wagonnetjes kun je met flexrail best korte bochten maken.
En verder? Persoonlijk had ik de bakstenen van de fabriek wat meer donkerrood gemaakt, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #289 Gepost op: 7 augustus 2017, 16:28:07 »
Wim, dan heb je toch niet voldoende terug gebladerd want dan had je gezien dat bij een echte fabriek de steen ook niet rood is en dat er geen locs via de glijbaan naar boven gaan (te hoog stijgings %) en dan door naar de fabriek.

Het rood wat ik eerst had werd later door een wash getemperd en kwam naar mijn idee en tevredenheid maar naar de werkelijkheid.



Natuurlijk zijn er ook nog vele andere mogelijkheden om een smalspoorbaantje neer te leggen maar ik ga het niet te ingewikkeld allemaal maken, ben toch al een beetje buiten mijn gedachte gegaan omdat er een leuk locje uitkomt van Roco tegen een aardig prijsje. Helaas komt het locje pas eind van dit jaar ter beschikking.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #290 Gepost op: 7 augustus 2017, 16:40:34 »
Wim, dan heb je toch niet voldoende terug gebladerd...
Sorry Tom, mijn fout.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #291 Gepost op: 8 augustus 2017, 22:16:01 »
Wanneer verwacht je de eerste flessen wijn?

Ik vind de steenfabriek erg mooi, ook de kleur.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #292 Gepost op: 10 augustus 2017, 19:49:36 »
Soms heb ik als ik 's-ochtends wakker wordt een enorme drijfveer om hard te gaan werken die dag, maar meestal zakt dat na het douchen, aankleden, ontbijten en een bakkie pleur. Maar vandaag niet, dan maar omkleden, ketelpak aan, duimstok in de kontzak, potlood achter het oor, gereedschap klaar zetten en vooral de afkortzaag op scherp zetten.
Ik wilde aan de laatste uitbreiding van de baan beginnen, de zogenaamde keerlus met bergen over het schaduwstationnetje.
Het plan zat al in mijn kop, maar eerst een plaat multiplex neergelegd en uitgetekend waar het spoor gaat lopen. De maten uitgezet, de hoeken opgemeten en alles overgezet op de vurenlatten van 44x18 mm want waarom zou je dikker en zwaarder nemen, er komen geen grote olifanten op te zitten, dit is stevig genoeg en was ook weer een leuke aanbieding wat dus geen punt was bij de bouwmarkt hier om de hoek.

Het plan uitgezet op 9mm populierenmultiplex.



Daarna de latten gezaagd en met houtlijm en schroeven het frame in elkaar gezet.





Nu de lijm en mijzelf met rust laten, misschien morgen het tracé uitzagen en de ondersteuningen maken voor het tracé want het moet wel op gelijke hoogte komen met de rest. Morgen de hoeken netjes afschuinen en en beetje afronden.

We kregen een vervelend bericht van onze zoon die met zijn gezin op vakantie is aan het Gardameer. Gisteravond kregen we al bericht dat het daar geen lekker weer was, hagelstenen zo groot als golfballen. Er waren al diverse hagelstenen door de buitenluifel van de caravan geslagen en ook de auto waarvan ze dachten dat die redelijk veilig onder een boom stond bleek vanmorgen meer op een poffertjespan te lijken, waarschijnlijk is de auto totall los. Ze kunnen er voor zover wij weten wel gewoon mee rijden en het is ook gelukkig een leasebak van de zaak, alleen is hij net een half jaar oud. Nou ja, blik schade is te vervangen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #293 Gepost op: 10 augustus 2017, 20:31:24 »
Ai, dat is wat je noemt op het verkeerde moment op de verkeerde plek vertoeven  ???

Die aanvulling ziet er goed uit, het lijkt me wat weinig poten maar als het stevig genoeg is dan is dat prima natuurlijk.




Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #294 Gepost op: 10 augustus 2017, 20:58:43 »
Tom ... dat achterste spoor is de straks een verdekt opstelspoor? Zo niet ... dan kan je hem beter een stukje naar voren leggen. Er is nu geen ruimte meer voor scenery en dat heb je nodig om je baan aan te laten sluiten op de achtergrond.

Verder een heel mooie aanvulling op je baan deze keerlus. ;)

Balen zeg als je zoveel schade hebt en ik weet niet of de verzekering dit dekt. :(

Die aanvulling ziet er goed uit, het lijkt me wat weinig poten maar als het stevig genoeg is dan is dat prima natuurlijk.

Maar je kan er nu wel lekker met je stoel onder zitten. 8)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #295 Gepost op: 10 augustus 2017, 21:19:08 »
Pierre, de achterste sporen worden een klein schaduwstation.
Daar komt een berg overheen, eigenlijk 2 of 3 bergen die in elkaar overgaan.

Daar komen dan de wijnranken op, heel veel wijnranken en als het uitkomt zal de berg aan de rechterkant een wintersport gebied worden.
Dat zie je dan alleen als je de treinkamer binnen komt.

Om straks tijdens een storing bij de treinen te komen maak ik 2 gaten in de muur (gips) zo dat ik vanuit de andere kamer altijd ergens bij kan.

Eerst nog gedacht om stukken berg afneembaar te maken maar dat heb ik voorlopig in de ijskast gezet
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #296 Gepost op: 10 augustus 2017, 21:45:43 »
Ha ... ik zag op de muur al een doorgeefluik getekend ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #297 Gepost op: 11 augustus 2017, 12:33:33 »
En ineens is er een gat in de muur, nu nog netjes afwerken met wat MDF.
Beetje naar rechts komt er nog zo'n gat zodat ik makkelijk straks bij de treinen in het schaduwstationnetje kan komen.

Vanavond schouder goed smeren met Voltaren, extra paracetamol of een borrel. :D











En ik had er nog zo aan gedacht, begin eerst met de onderste horizontale zaagsnede maar nee hoor, goede les voor de volgende keer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #298 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:08:11 »
Poeh, waar ik deze week de energie vandaan heb gehaald weet ik niet maar zit nu helemaal kapot te genieten van het werk wat ik allemaal deze week heb gedaan. Ja, jaren geleden draaide ik daar mijn hand niet voor om maar de jaren gaan tellen en sommige ongemakken slaan toe.

Maar genoeg geklaagd, na dat het gat was gezaagd de randen afgesmeerd met roodbandgips, dat had ik toch staan.
Was eerst van plan om er een MDF raamwerk in te plaatsen maar wie ziet dat, kost alleen maar geld en tijd. Nu hangt er in de andere kamer een grote foto van de kinderen. Mocht ik er bij moeten dan hupsakee, kinderen van de muur af, probleem oplossen en foto van 50x60cm weer aan het spijkertje hangen.

Eerst latjes gezaagd om de boel op gelijke hoogte te brengen, daarna de plaat gezaagd en dat was wel even spannend natuurlijk want zou het passen.
O ja, ik weet dat het wagonnetje niet helemaal goed op de rails staat.





Gelijk maar eens kijken waar de grot moet komen want die heb ik wel natuurlijk bewaard.





Na het dak er afgesloopt te hebben kon de grot ook hier en dat vond ik wel de beste plek.



En op verzoek van een paar volgers, de ruïne in de avond. Er komt nog een afschermkapje over de ledstrip zodat er geen strijklicht op de achterwand meer zal schijnen. Niet super scherp, had geen puf meer om het statief te pakken.



Morgen vrije dag, 's-middags verjaardag vieren van onze kleinzoon, die is al jarig geweest maar toen was hij op vakantie.
Hoop dat de weergoden ons goed gezind zijn, de flessen Slurp van Ilja Gort staan i.i.g. al klaar en gekoeld heb ik gehoord.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de scenery
« Reactie #299 Gepost op: 12 augustus 2017, 06:42:40 »
Hoezo het schiet niet op? Je bent weer lekker op dreef.