Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180530 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #225 Gepost op: 13 juli 2017, 14:42:29 »
Eerst gisteren de zooi in de treinkamer een beetje opgeruimd, kon mijn treinbaan gewoon niet meer vinden, wat een rommel.

Heerlijk om weer in een opgeruimde treinkamer aan de slag te gaan.
Tijdens het opruimen kwam ik mijn door met poedertjes tegen die gelijk maar toegepast.
Geeft m.i. een nog beter resultaat en minder schade aan de ondergrond want met het kwasten komt er af en toe nog weleens het witte gips naar boven.
Volgende keer gips aanmaken met de basis kleur, das beter dan de witte puntjes.

Het resultaat met de poeder.



Na het poederen gelijk maar wat groenzooi aangebracht anders gaan ze straks denken dat de bomen op de kale rotsen groeien.



Zo, nu ff kijken naar de echte bergen, vandaag klimmen de tourrijders de Pyreneeën op.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #226 Gepost op: 13 juli 2017, 21:56:56 »
Ben er nog zeker niet klaar mee, moeten nog aardig wat bomen bij en natuurlijk ook struikjes.
Ook moet de bodembedekking nog wat worden aangepast, eerst afwachten hoe het er nu uitziet als het allemaal droog is.
Ik vraag me verder nog af of er langs de weg vanaf de brug straatlantaarns moet komen de ruïne wordt net als op mijn vorige baantje met leds uitgelicht.
Weer iets om over na te denken  :idea:

De 3 bomen links op de voorgrond moet ik nog planten, heb nu beetje last van de rug al dat spitten om de bomen te planten ga je wel voelen hoor.  :)



Achter de ruïne is nog een deel van de oude vervallen kasteeltuin zichtbaar, daar denk ik nog wat ruïne resten te vinden.
Dat worden dus weer gipsmuurtjes in stukken breken.



Je ziet, er moeten nog genoeg struiken bij.



Tot op heden gaat ie lekker met al dat groen.



Nu nog op zoek naar nieuwe bomen (onbewerkt zeeschuim), de voorraad is bijna op.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #227 Gepost op: 13 juli 2017, 22:56:14 »
Ik vind het erg mooi worden.
Laat even weten waar je het zeeschuim vandaan haalt.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #228 Gepost op: 13 juli 2017, 23:02:17 »
@mark mms , ben bang dat ik zelf alles zal opkopen, moet het wel een beetje betaalbaar zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #229 Gepost op: 14 juli 2017, 07:29:47 »
Ik vind het erg mooi worden.
Laat even weten waar je het zeeschuim vandaan haalt.

In de "Benelux" kweken ze het in de tuin.  ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #230 Gepost op: 14 juli 2017, 10:26:19 »
Ik vind het erg mooi worden.
Laat even weten waar je het zeeschuim vandaan haalt.

In de "Benelux" kweken ze het in de tuin.  ;D

Heb ik jaren geleden ook eens gedaan, geen succes, heb ze nu besteld bij Anita Decor, 2 dozen voor 33 euro incl. verzendkosten.
Heb 4 jaar geleden ook 2 dozen gekocht bij Anita Decor in Houten en daar ben ik nu doorheen. Is incl. 8 euro verzendkosten maar als ik naar Houten ga dan ben ik meer kwijt, 7 euro entree, benzine, 2 broodjes kroket en flesje IceTes dus nu goedkoper uit. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Stafmarklin

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #231 Gepost op: 15 juli 2017, 15:13:19 »
Dit wordt echt een mooi hoekje Tom.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #232 Gepost op: 16 juli 2017, 13:41:43 »
Citaat van: iTom
maar als ik naar Houten ga dan ben ik meer kwijt, 7 euro entree, benzine, 2 broodjes kroket en flesje IceTes dus nu goedkoper uit. :D


Maar wel wat gezelliger als vanuit huis bestellen. Voor sommige dingen doe ik het echter ook.  :P ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #233 Gepost op: 16 juli 2017, 22:49:28 »
Het gaat op het verlanglijstje, reden om eens naar Houten te gaan. ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #234 Gepost op: 19 juli 2017, 17:43:44 »
Ik zat vandaag -nog steeds op Texel- even naar De Tour te kijken en er was iets met veel bergen en toen had ik even de flits dat het beelden van @iTom's bergen waren, want die bergen waren op dezelfde manier geweatherd als jouw bergen.
Slaat natuurlijk nergens op, maar ik wilde het even kwijt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #235 Gepost op: 19 juli 2017, 18:49:48 »
Ik heb toevallig ook gekeken @Wim Corduwener maar dat doe ik niet meer, mijn ogen puilen nu uit van het kijken naar die bergen, gelukkig beginnen ze morgen de staar van het linker oog en over 2 weken het rechter oog te behandelen want het wordt nu wel hoog tijd.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #236 Gepost op: 19 juli 2017, 20:03:31 »
Dat ziet er niet best uit Tom.
Ik heb een buurman met precies dezelfde ogen, maar die loopt met zo'n rood-witte stok te tikken tegen de stoeptegels. Het wonderbaarlijke van die man is wèl dat-ie complete radiozenders in elkaar zit te solderen.  ::)
Ooit kun jij dat ook.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #237 Gepost op: 19 juli 2017, 20:26:20 »
Je hebt het weer heel creatief in beeld gebracht Tom.  ;D  Succes bij de behandeling.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #238 Gepost op: 19 juli 2017, 21:39:39 »
De afgelopen dagen nog een stukje uitbreiding aan de baan gemaakt.
Hier gaat de steenfabriek komen, twijfel nog of het een oude vervallen steenfabriek in ruste wordt of dat er nog stenen worden gebakken.
Als het de laatste situatie wordt dan zou zo'n Feldbahn daar welleuk bij passen.









Als ik nu de foto bekijk dan vind ik die muurtjes boven de spoorbaan wel een beetje erg veel worden.
Punt om de komende dagen eens over na te denken.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #239 Gepost op: 19 juli 2017, 23:13:52 »
Hoi iTom,
Ik vind de muurtjes boven de baan wel meevallen, die zien er wel plausibel uit.
Het is juist dat muurtje onderaan het spoor dat wat gekunsteld over komt. Naar mijn mening dan, hè.
Op die plaats zou ik eerder nog een brok berg verwachten. Dan gaat de trein daar door een insnijding. Ik weet alleen niet of je dan nog uitkomt met je steenfabriek...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #240 Gepost op: 19 juli 2017, 23:24:03 »
Je zou in dat muurtje onder de spoorbaan een duiker kunnen maken; een stuk 5/8 pvc buis kun je er met een speedboor mooi inzetten. Dat breekt het een beetje en geeft dat stenen muurtje tegelijkertijd een reden om daar te zijn. Ik weet niet hoe je dan uitkomt met je steenfabriek, maar een slootje waar die duiker op uitkomt geeft dan de rotsen een mooie overgang naar het vlakke stuk waar je fabriek komt.
Las ik nou iets van een Feldbahn? Leuk! En waar denk je dan aan: smalspoor of dat meterspoor van Busch?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #241 Gepost op: 19 juli 2017, 23:24:52 »
Hoi iTom,

Het is juist dat muurtje onderaan het spoor dat wat gekunsteld over komt. Naar mijn mening dan, hè.
Op die plaats zou ik eerder nog een brok berg verwachten. Dan gaat de trein daar door een insnijding. Ik weet alleen niet of je dan nog uitkomt met je steenfabriek...
Rob

Ik denk dat ik dat muurtje laat vervallen en inderdaad iets van een brok berg er voor neer zetten, p-laats is er wel genoeg en anders brei ik er nog een stuk aan.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #242 Gepost op: 19 juli 2017, 23:27:10 »
Je zou in dat muurtje onder de spoorbaan een duiker kunnen maken; een stuk 5/8 pvc buis kun je er met een speedboor mooi inzetten. Dat breekt het een beetje en geeft dat stenen muurtje tegelijkertijd een reden om daar te zijn. Ik weet niet hoe je dan uitkomt met je steenfabriek, maar een slootje waar die duiker op uitkomt geeft dan de rotsen een mooie overgang naar het vlakke stuk waar je fabriek komt.
Las ik nou iets van een Feldbahn? Leuk! En waar denk je dan aan: smalspoor of dat meterspoor van Busch?

Ook weer een goed idee.
Feldbahn zou dan smalspoor worden maar moet eerst eens even kijken of er wel genoeg ruimte is in het spaarvarken. :) ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #243 Gepost op: 20 juli 2017, 23:13:32 »
En dat heb ik dan weer, ben mooi op tijd bij de oogkliniek nadat ik me thuis heel rustig had gehouden om geen hoestbui te krijgen tijden de operatie. Inspanning is niet goed voor het hoesten dus lang uit geslapen en op de bank liggen kijken naar de Tour.
In de oogkliniek wordt ik gereed gemaakt voor de OK, druppeltjes in het oog voor de verdoving, hoedje, jasje en schoenbeschermers aan, even wachten in de wachtkamer komt de medewerkster vertellen dat de lensvergruizer defect is geraakt.
Mag morgen weer terug komen maar dan wel om 07:30 uur, das dus midden in de nacht opstaan.

Thuis gekomen toch maar weer eens goed gekeken naar dat muurtje en vond het uiteindelijk helemaal niks.



Met piepschuimstukken de boel aangepast en met een paar bakkies gips de boel afgewerkt. Vind het zo wel stukken beter.







en tot slot het eindproduct van de insnede.



Morgen dus kalme dienst, beetje boel opruimen om plaats te maken voor de bouw van de steenfabriek.
Zie wel dat er geen plaats over blijft voor een werkende Feldbahn, dat worden dan dummies.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #244 Gepost op: 21 juli 2017, 08:32:41 »
Dat is een hele verbetering Tom, vooral ook omdat nu de trein af en toe achter wat rotsblokken 'verdwijnt'.
Ik zou zelf nog een verbinding maken met het rotsblok waar de ruine op staat, een soort van bruggetje met een wandelpaadje
en uitzichtpunt en ... maar wat l.l ik nou? het is jouw hoekje  :-X :).

Succes bij de oogarts.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #245 Gepost op: 21 juli 2017, 15:53:47 »
...maar wat lul ik nou? het is jouw hoekje  :-X :).
Hè, hè!
Wel jammer van dat rijdende veldbaantje, maar Auhagen heeft ook een soort statisch veldbaan-programma waar best wat leuks mee te doen is. Benieuwd wat dat wordt met die steenfabriek.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #246 Gepost op: 21 juli 2017, 16:47:16 »
We gaan het zien uhh, beleven want zien is momenteel maar 50%, zal morgen wel weer beter zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Stafmarklin

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #247 Gepost op: 21 juli 2017, 17:18:50 »
Een spoedig herstel Tom en hopelijk niet te veel hinder van de ingreep want ik denk dat het wel niet pijnloos is. Ik huiver al bij de gedachte dat ze aan mijn ogen zouden prutsen. Bij mij heeft men aanleg voor glaucoom vastgesteld maar voorlopig blijft het nog bij dagelijks druppelen.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #248 Gepost op: 21 juli 2017, 18:36:30 »
Dank je Staf, maar het is pijnloos hoor, je merkt er nauwelijks iets van door de verdoving die ze druppelend  toedienen en na 15 minuten sta je al weer naast de behandelstoel.
Over 2 weken het andere oog en kan ik deze zomer nog genieten van alle mooie dames, uhh ik bedoel natuurlijk wel de mooie locomotieven Het zicht begint nu al langzaam terug te komen.
Bij de tandarts is het minder comfortabel ook al is dat pijnloos door de verdoving
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #249 Gepost op: 21 juli 2017, 22:13:28 »
Hoi Tom,
Beterschap met de ogen.
Het hoekje is veel beter zo. Geeft meer het idee dat de berg er was voor het spoor werd gelegd. Mooi ook, die extra dieptewerking. En dat wordt alleen nog maar beter straks met die steenfabriek er voor, denk ik...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...