Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180502 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #125 Gepost op: 19 mei 2017, 00:22:25 »
Top! ;) Je had niet eerst hoeven lakken hoor Tom. De ModPodge glimt al van zich zelf.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #126 Gepost op: 19 mei 2017, 00:41:34 »
Dat had ik begrepen maar ik was benieuwd hoe het er uit zou zien en de ModPodge had ik pas vanmiddag in huis.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #127 Gepost op: 19 mei 2017, 08:28:24 »
Goed gedaan Tom. Ook met eenvoudige middelen kun je mooie dingen maken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #128 Gepost op: 19 mei 2017, 10:43:42 »
Wat ik behoorlijk doordacht vindt is dat je het blauw van de lucht laat terugkomen in het water.
En als je dan helemaal klaar bent de randen, daar waar de baan ophoudt, mooi glad plamuren en schuren. Die zijkanten van je baan zijn nu grijs, maar ikzelf zou overwegen om de zijkanten zwart te schilderen. Je krijgt dan een fraai passe-partout-effect.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #129 Gepost op: 19 mei 2017, 10:54:32 »
De randen zijn nu legergroen, ja je weet maar nooit. :D

Later de randen afwerken, nu concentreren op het water en huishouden.

Vanmorgen gelijk even gekeken hoe de ModPodge is opgedroogd.
Eerste laag ziet er goed uit, op naar de volgende laag.





en van uit de roeiboot.







Prima spul dat ModPodge en goedkoop.



En deze is ook weer terug van weggeweest.
Motor lag los bij aankomst, terug naar de Haribozakjes maar het was geen garantie want het treinstel zou zijn gevallen. Nergens sporen van een val te zien, nou ja, dan maar weer 35 euro betalen en de volgende keer gewoon bij de Nederlandse winkelier kopen want zo gaat het voordeel bij en met het Haribozakje snel op.   ;)



Nu de volgende laag ModPodge er op smeren.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #130 Gepost op: 19 mei 2017, 11:18:07 »
Citaat
Later de randen afwerken, nu concentreren op het water en huishouden.
Tuurlijk: de omlijsting komt pas als het schilderij helemaal klaar is.  ;D
Trouwens, het is wel opvallend om te zien hoe ons water er door de jaren heen steeds beter is gaan uitzien. Ook als ik op andere modelspoorbanen kijk, dan zie ik dat het maken van water toch vaak een behoorlijk struikelblok is.


Nog steeds te koop is dat waterfolie met dat prachtige blauwe zwembadwater. Ik heb het zelf ooit ook wel gebruikt. Maar ja, toen waren er nog geen forums waar je goede ideeën kon vinden.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #131 Gepost op: 19 mei 2017, 13:00:04 »
Erg mooi Tom!  ik heb hier in Purmerend nog steeds geen Modpodge kunnen vinden.....

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #132 Gepost op: 19 mei 2017, 13:46:58 »
Mies, ik heb het bij "de Kwast" besteld, gelijk ook boekbinderslijm er bij besteld voor het ballasten.
Paar dagen later in huis en lage verzendkosten, kan ik met mijn autootje niet voor rijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #133 Gepost op: 19 mei 2017, 14:06:59 »
Erg mooi Tom!  ik heb hier in Purmerend nog steeds geen Modpodge kunnen vinden.....
Xenos
Willem Eggertstraat 109,
1441 CH Purmerend
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #134 Gepost op: 19 mei 2017, 20:33:41 »
Mooie plaatjes Tom ,zieter goed uit. Je bent weer lekker op dreef.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #135 Gepost op: 19 mei 2017, 20:58:22 »
Ter afsluiting van deze creatieve werkweek nog een paar plaatjes.
MoPodge is wel een geweldig middel om water mee na te bootsen.
De derde laag is nu ook droog en gelijk gaat er langs de oever hier en daar wat struikgewas komen, ook is er al iemand die denkt dat er al wat vis te vangen is.

 





 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #136 Gepost op: 19 mei 2017, 22:17:21 »
Je mooiste watertje ooit.


En wat komt hier rechts op de foto?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #137 Gepost op: 19 mei 2017, 22:31:39 »
Geen idee, iets met een klein strandje en verder zie ik wel, heb wel wat in mijn hoofd zitten maar moet daar eerst nog rustig over nadenken.
Bedankt voor je reactie, inderdaad denk ik mijn mooiste rivier alhoewel ik een paar jaar geleden mee heb gedaan aan de wedstrijd een diorama op een A4 en dat water was m.i. ook niet slecht. Daar had ik zelfs lekkende olievaten in waardoor het water ook vervuild was door de olie.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #138 Gepost op: 19 mei 2017, 23:23:17 »
Hoi iTom,
Erg mooi riviertje. Vooral die eilandjes en stroompjes ertussen zijn erg overtuigend "laag water in de rivier".
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline André

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #139 Gepost op: 19 mei 2017, 23:55:44 »
Mooi Draadje ITom ziet er top uit !
Ik blijf je volgen , Geweldig de foto's van jouw vorderingen
Groet André
2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #140 Gepost op: 20 mei 2017, 12:09:50 »
...alhoewel ik een paar jaar geleden mee heb gedaan aan de wedstrijd een diorama op een A4 en dat water was m.i. ook niet slecht. Daar had ik zelfs lekkende olievaten in waardoor het water ook vervuild was door de olie.
Tussen niet slecht en perfect zit in mijn beleving toch wel wat verschil. Ook al ben je vele decennia lang bezig met je modelbaan, je probeert het elke volgende keer toch weer iets beter en fraaier te doen dan de vorige keer. Tenminste, dat is mijn ervaring.
En dit riviertje (en dan hou ik er nu écht over op) is een van je betere projecten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #141 Gepost op: 21 mei 2017, 10:41:57 »
Dat heb je echt mooi gedaan Tom. Ik ben onder de indruk van je rivier.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #142 Gepost op: 21 mei 2017, 11:20:33 »
Allemaal bedankt voor de lovende woorden maar de credits gaan naar Pierre want met zijn mooie stroomversnelling heeft hij me wel voor 100% geïnspireerd en door ook ModPodge te gebruiken is het juiste resultaat verkregen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #143 Gepost op: 21 mei 2017, 12:03:29 »
Inspiratie is één ding en het uitvoeren is weer wat anders.
En nu hou ik er écht over op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #144 Gepost op: 21 mei 2017, 12:25:01 »
Jammer hoor, kan er zo van genieten. Nee hoor, 't is nu wel genoeg geweest al die complimenten.
Heb net maar slippers aan getrokken want ging steeds naast mijn schoenen lopen. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #145 Gepost op: 21 mei 2017, 21:51:14 »
Sorry sorry sorry! Ik heb een boel gemist en moet het toch even zeggen...

Mooie rivier die je gemaakt hebt. Al een leuk beeld met de eilandjes en de struikjes. Mijn complimenten ;)!

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #146 Gepost op: 21 mei 2017, 22:11:35 »
Tja, ook al wil Tom er niets meer over horen, ook ik vind het meer dan geslaagd.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #147 Gepost op: 22 mei 2017, 23:02:55 »
De zomer is in aantocht, dat betekent dan meestal minder werken aan de baan en meer genieten in en van de tuin.
Nou is dat laatste niet meer zo mijn ding, vroeger wel, vond tuinieren altijd erg leuk maar naarmate ik ouder wordt krijg ik er een beetje hekel aan. Maar ja, het moet toch een beetje bijgehouden worden en dat doen we dan ook maar.

Afgelopen zondag een knoop door gehakt, een stuk rail wat over gaat van segment 2 naar segment 3 door geslepen. Was het eigenlijk niet van plan maar bedacht als we over een paar jaar gaan verhuizen dan zijn de segmenten wat betreft de rails van elkaar gescheiden.
De slotbouten goed aangetrokken zodat de segmenten strak tegen elkaar zitten.



Dan de rails vast gezet met schroefjes, er zit ook nog een verkanting in, daarna het stuk van ballast voorzien en ingedruppeld met boekbinderslijm verdund met ruitensproeiervloeistof (ja daar is ie weer). Met de huidige temperatuur droogt dat behoorlijk snel. Ballast ter plaatse van de scheiding wordt later netjes verder afgewerkt, ziet er nu niet zo best uit. Dat komt omdat ik een plaatje styreen in de zaagsnede had geplaatst en als je dat los haalt trek je toch een klein beetje ballast mee.



Vanmorgen natuurlijk gelijk even een proefritje gemaakt en dat ging 100% ok. Pfff wel even zweten want ja het lijkt en voelt wel goed maar uiteindelijk bepalen de wielen van een loc dat en niet mijn oude zaterdagavondvingers.

Verder bezig geweest met de zijkanten van het ballasttraject.
Eerst maak ik een papje van ballast met verdunde boekbinderslijm, later te noemen bbl.







Met een schildersmes, ook wel paletmes genoemd breng ik de ballast tegen de zijkanten aan.
Vooral bij de wissels vind ik dit beter wil namelijk geen ballast tussen het mechanische gedeelte en zeker geen lijm.



Later druk ik met een satestokje (schoon) wat ballast tussen de biels.



Later als het allemaal goed droog is komt er nog een dun laagje ballast overheen om eventuele oneffenheden bij te werken.
Het ballastbed is behoorlijk breed. Natuurlijk komt er later weer gras tegenaan en zal het minder breed zijn en lijken.

Tussen de twee bruggen komt een soort van strandje, nee geen zandstrand, die zijn er haast niet langs de Ahr. Het gaat dus een grasstrandje worden waar de badgasten en vissers heerlijk kunnen genieten van het kristalheldere (ijskoude) water van de Ahr.
Natuurlijk eerst weer researchwerk gedaan, dat op een A4tje geprint zodat ik een goed voorbeeld heb hoe het langs de Ahr er uit ziet.



Vandaag ook struikjes besteld bij http://modellers-warehouse.com.au/. Ben benieuwd wanneer dat komt, ze komen incl. verzendkosten rond de € 1,25 per struikje. Kijken hoe lang het duurt want Australië ligt hier ook niet om de hoek. Betaald via PayPall dus i.i.g. verzekerd.
Natuurlijk zijn struikjes ook zelf te maken maar deze zien er erg goed uit en misschien zijn ze wel na te maken. Heb momenteel even geen zin om struikjes te maken. Maar als ik er straks 20 binnen heb dan zal me dat zeker weer inspireren om aan de slag te gaan.  :) ;)


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #148 Gepost op: 25 mei 2017, 22:33:37 »
De afgelopen dagen meer in de tuin gezeten dan aan de baan gewerkt.
Maar de hele dag in de tuin gaat ook vervelen dus zo af en toe beetje bezig aan het baantje.
De segmenten maar weer eens even op hun kant gezet en de uitrij-seinen aangesloten.







Ondertussen ook maar eens een beetje groen aangebracht en een pad langs het spoor aangelegd.



Ook het inrijsein is geplaatst alleen nog niet aangesloten.
Vanwege het warme weer heb ik natuurlijk het verse gras moeten sproeien, dat moet nu nog even drogen, als het gras droog is dan wordt ook het inrijsein aangesloten.





De komende dagen wordt het nog wat warmer, morgen even een klein klusje doen in Werkendam, zaterdag wordt onze jongste kleindochter 7 jaar dat wordt een kindertuinfeestje en zondag eens kijken hoe benauwd het gaat worden met het drukkende weer wat wordt verwacht. Misschien dan niet prettig om wat te doen.
We wachten het gewoon af, voorlopig is er ook nog genoeg te doen in de tuin volgens mijn lieftallige echtgenote.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #149 Gepost op: 25 mei 2017, 23:22:48 »
Dat van de tuin is zeer herkenbaar.
Nu ook even iets meer aandacht voor (tuin)huislijke zaken.

Ik ben wel benieuwd naar die struikjes.
Ook vind ik het seinhuisje erg mooi.