Het zit inderdaad in de wissel aandrijving.
Zoals aanbevolen heb ook de aandrijving los gehaald.
Met de hand gaat de gehele wissel om, dus alle vier paar wisseltongen.
De spoelen heb ik doorgemeten met de multiemeter, geen problemen.
Daarna nogmaals de aandrijving erop, geen verbetering.
De aandrijving op een losse enkele wissel gezet, alles functioneert.
Weer de aandrijving op de Engelse wissel gezet nu zonder afdekking op de wisselaandrijving.
Verhip nu gaat het wel goed.

Door de opmerking van Rob heb ik eens gekeken hoever de schuif moet komen om alles om te zetten.
Daarop een heel klein stukje van het handmatig aandrijfpalletje afgesneden.
Eureka de wissel werkt weer!


Heren bedankt voor het meedenken!
Rob, bedankt voor je reactie maar zoekactie het functioneert laat ik het zo als het is. Vervangen kan nog altijd.
Wim, die aandrijvingen zijn inderdaad niet mooi maar om ze nu (allemaal) te vervangen gaat me iets te ver. Wanneer ik ooit een nieuwe baan ga bouwen gaat dit zeer zeker gebeuren. Wellicht dan zelfs digitaal aangestuurd.