Je bent lekker bezig Wim
En dat ben ik. Vandaag een kleine
update:
Wat lengtes M5 draadeinde, wat ringetjes, moertjes en steek-ringsleultje 8 en ik ben bezig geweest met het op niveau brengen van de etages en de verdiepingen onder de grond. Elke etage en verdieping heeft een klein plateautje waar de lift op aansluit. Voordeel van deze manier is dat ik de plateaus makkelijk in hoogte kan bijstellen.
1 De bakstenen basis voor de schachtbok. Die bok komt er los in te zitten zodat ik bijvoorbeeld bij een kabelbreuk er makkelijk bij kan. Ook de zijsteunen worden los in het dak van het naastgelegen gebouw gestoken.
2 In de eerste etage heb ik ook een vloer bedacht. Aan de voor- en zijkanten van het gebouw zitten zoveel ramen, dat ik ook daar aan een interieur niet ontkom.
3 De begane grond waar een smalspooraansluiting komt. Ik denk niet dat ik dat spoor operationeel maak.
4 Het maaiveld: niveau 0
5 Niveau -1 heb ik iets laten zakken, zodat het wat meer lijkt dat die Preisertjes niet direct onder het maaiveld aan het werk zijn.
6 Niveau - 2 is zeg maar de tweede mijnlaag.
Ik heb nog niet 100% scherp hoe of ik twee niveau’s in één lade ga bouwen. Vast staat wèl dat deze steenkolenmijn een wat langer durend project gaat worden, want dit is nog maar één mijnschacht.
To zover.