Kleine update
Allereerst ben ik bezig geweest met het samenvoegen van de twee tunnelportalen aan de linkerkant van dit project. Vanaf het linker naar het rechter portaal moeten kabels en buizen komen en dan moeten ze wel aan elkaar vastzitten. Die buizen wilde ik eerst van milkshake-rietjes maken, maar ik heb nu delen van gietbomen gebruikt. Vaak zitten daar best mooie bochten in, ze plakken beter en zijn minder kwetsbaar. Het schilderwerk gebeurt als alle bekabeling erop zit.
Die berg piepschuim in het linker portaal wordt de plek waar de boel is ingestort. In het piepschuim zit een uitsparing waar het metrostel komt te staan.
De verkeerslichten heb ik doorgeboord voor eventuele verlichting. De gaatjes zijn te klein voor ledjes, maar ik kan wel eens experimenteren met wat dikker vissnoer als geleiding van licht.

Dit geeft overzicht hoe de hele zaak wordt samengevoegd. Maar ik ben blij dat alles nog nog uit losse onderdelen bestaat en ook dat ik in mijn enthousiasme niet al rails ben gaan spijkeren.
De afgelopen dagen ben ik eens gaan nadenken over deze hele situatie, maar na de aanpassing met die extra tunnelbuis, vind de kijk-afstand toch wat te groot worden. De ruimte tussen de sporen vind ik ook tamelijk royaal. In het midden heb ik een sloot ruimte waar eigenlijk alleen maar twee sporen komen te liggen en verder niks gebeurt. Ik wil de achtergrond -het metrostation- wat meer naar voren halen en het deel waar de rails komen te liggen wat compacter bij elkaar.

Als ik het hele spul naar voren schuif dan wordt de ruimte waar de rails komen te liggen wat compacter en haal ik het metrostation wat dichter naar voren, maar dan kom ik links natuurlijk in de knoei met de aansluiting van het rechter tunnelportaal.

Betekent dus dat ik aan de linkerkant van het metrostation een stuk moet afzagen en daar een 45° bocht moet maken voor een soepele aansluiting op het tunnelportaal. Gelukkig gaat er niet zoveel werk verloren, want ik ben met mijn tegelwerk rechts van het station begonnen en ben ik nog niet toegekomen aan het stuk waar de zaag in gaat. Eigenlijk hoef ik alleen maar even een PVC-45° bocht te halen.