Langs de weg achter de sloperij wil ik wat lantaarns zetten. Maar geen gewone lantaarns die je overal kan kopen. Het moet natuurlijk weer eens iets speciaals zijn wat ik in mijn hoofd heb. Houten palen met daar een lantaarn aan en aan de andere kant twee isolatoren waar ik mooi kabels tussen kan hangen.
Eerst maar eens een tekening van wat er in mijn hoofd speelt.

Ik heb zitten denken wat voor materialen ik hiervoor ga gebruiken. Ik heb lolly stokjes maar die zijn te dik. Saté prikkers zijn wel de goede maat maar dan moet ik daar een groef in maken voor twee lakdraadjes. Daar heb ik ook niet zo veel zin in. Steeltjes van wattenstaafjes zijn wel de goede dikte maar te kort. Uiteindelijk heb ik toch maar weer gekozen voor de mij welbekende messing buisjes. Deze heb ik immers al vaker gebruikt voor lantaarnpaaltjes en dat werkt lekker. Ook de lensringetjes ga ik weer gebruiken.

Ditmaal wil ik ook een witte rechte glazen kap hebben maar deze mag weer niet de breed worden. Ik gebruik een 4mm buisprofiel wat ik uitboor met 3mm zodat het precies over de 3mm led past. Daarna snij ik er wat kleine stukjes van. De mooiste gebruik ik.

Voor de isolatoren boor ik twee gaatjes van 1mm in het paaltje en soldeer ik daar twee krom gebogen spelden in met om elke speld twee kraaltjes.

Dan maak ik een malletje zodat ik de led en krul op precies dezelfde plek vast kan solderen.

Na een middag fröbelen is dit 1e kale versie van mijn lantaarns. Nog 6 te gaan.

Wordt vervolgd ……