Update:
‘Tis nog even een gepuzzel hoe nu verder met de achtergrond.

Ik wil daar eigenlijk een vestingmuur of een kasteel. Helaas … geen plaats dus besluit ik als alternatief voor een kasteel in de vorm van een printje. Na wat zoeken vind ik nog een vakantiekiekje van Vianden (Luxemburg) wat aan mijn eisen voldoet. Voor de schaduwen en lichtinval moet ik hem wel spiegelen. Daarna afgedrukt op twee A4tjes uitgesneden en opgeplakt.

Om de zaak te camoufleren heb ik wat boompjes op de voorgrond moeten “Rossen”

Uit de rommelbak sprokkel ik wat geveltjes bij elkaar die een straatje moeten gaan vormen. Het straatje moet precies 46,5 cm lang worden dus dat is nogal een puzzeltje. Mede omdat ik in het laatste stuk een soort stadspoort wil maken waar de weg in verdwijnt.

Door de geringe ruimte komt de stadspoort schuin te staan en zal de weg daar een bocht maken.

Het volgende huisje is al een half-model maar toch nog te diep dus …

Dan nog een tussenpand met een vreemde gevel. Dus kop er af …. en een stukje repareren naast de deur.

Om aan de laatste paar cm te komen wil ik een gevel wat breder maken. Ik snij van een achter (of zij?) gevel een strookje af en plak die aan de voorgevel.

Er moet nog wel wat aan bijgewerkt en aangepast worden. De ornamenten kloppen niet meer, enkele raamkozijnen en een deur ontbreken en er zijn geen vensterbanken bij deze gevel aanwezig.

Als alles een beetje is opgelost komt het straatje er in grote lijnen zo uit te zien.

Alle schoongemaakte kozijnen van de grote gevel plak ik op een stuk tape om te schilderen.

Over de brug moet het lijken of je zo een straat in gaat. Zoeken op internet naar een geschikte foto leverde niets op. Er zit niets anders op dan zelf aan de gang te gaan. Met wat sloophuizen bouw ik een straatje op mijn werkblad ... maak daar een foto van … uitprinten op maat en klaar.

Het wegdek verven … het plaatje uitsnijden en opplakken.

Alle printjes netjes aflakken tegen het verkleuren en dan gaat het er ongeveer zo uitzien.

Nu nog de huizen schilderen en verder afbouwen.

Wordt vervolgd …..