Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 372810 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #225 Gepost op: 29 december 2015, 15:39:16 »
Dank je Jack. Nee ik ga de zijkanten niet afronden. In de eerste plaats vind ik het erg veel werk voor de grote hoeveelheid straat die ik hier moet maken en ik ben ook een beetje bang dat de (vooral langere) voertuigen een beetje als een straathond met de achterkant in de goot gaan lopen. Ik maak alle stoepen van 2mm dik karton met daarop styreen geplakt of ik gebruik de achterkant van hardboard.

De stoeptegels in verband is een probleem. De plaatje met stoeptegels in verband in de juiste maat kan je volgens mij alleen van Auhagen (nr. 52424) krijgen. Dat zijn maar kleine plaatjes van 10 x 20 cm. Bovendien zit er nog een naad in ook waardoor de bruikbare afmeting maar 20 x 4.5 cm is. Dat zijn een heleboel plaatje die ik dan nodig heb en lastig aan elkaar zetten met allerlei uitsparingen. Gepruts dus en nog prijzig ook. Ik doe het wel met tegels op een rijtje. Daar heb ik heel veel grote platen van ;D

Hier is een foto met de opbouw van het straatje. De stoepjes zijn van karton en een put is gewoon een uitsparing van 4 tegeltjes. De stoeprand snij ik dan op de plek van de put voor de helft weg en dan is er een put. :) Snel als je er een heleboel moet doen. Ik heb het wegdek bestrooid met fijn strooisel (weet geen merk) in de natte verf en daarna weer geverfd. Op de plek waar er een put moest komen in het wegdek heb ik in het nog natte strooisel een rondje kaal gemaakt. Daarin een geprint plaatje van een putdeksel geplakt en die een beetje roestig gemaakt.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #226 Gepost op: 29 december 2015, 15:45:28 »
Ik sluit me aan bij Jack. De kleine details zoals dat groen dat uit de scheuren omhoog komt is de kers op de taart. Ook ben ik het met Jack eens dat ik stoeptegels in verband gelegd mooier vindt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het extra werk is.


Ikzelf gebruik de trottoirplaten van Auhagen, maar die zijn inderdaad aan de prijs.
@Pierre je hebt hier gips als ondergrond gebruikt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #227 Gepost op: 29 december 2015, 16:05:47 »
Pierre je hebt hier gips als ondergrond gebruikt?

Nee Wim ... ik heb op mijn baan gewoon snel plamuur gebruikt om de geul met daarin de magneetbandjes glad te maken. Dat heb ik dus het zelfde gedaan bij dit proefstukje omdat ik het ga doorvoeren op mijn baan. Deze geplamuurde ondergrond heb ik grijs geverfd met acrylverf en in de nog natte verf heb ik fijn strooisel gestrooid. Toen dit droog was heb ik de reparaties gemaakt en de scheuren. De reparaties ook weer met snel plamuur (moeten op mijn baan wat dunner). Daarna de definitieve kleur er op gezet en daarmee gelijk het strooisel wat afgevlakt. Ik heb deze methode gekozen omdat ik die dan gelijk kan doorvoeren op mijn baan. Er zijn immers verschillende stukken al in de Faller verf gezet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #228 Gepost op: 29 december 2015, 17:17:24 »
Nou beste @Pierre, ik vind het resultaat heel treffend en ik vind het ook naadloos bij jouw stijl van bouwen passen... en eh eerlijk gezegd zit er meer leven in dan in die strakke Faller-banen.
Op het moment ben ik (nog steeds) bezig met het her-inventariseren en her-indelen van mijn zolderkamer. Zodra ik daarmee klaar ben ga ik ook een proefstuk met asfalt maken. Ik heb geen frees, maar met wat opvul, plak- en knipwerk kom ik er denk ik ook wel. Morgen eens kijken wat architectenkarton kost, want ik ben wel op de centen. Volgens mij is dat ook wel verkrijgbaar in de dikte van magneetband en dan wil ik in elk geval proberen of ik in plaats van plamuur, met schuurpapier een wegdek inelkaar kan fröbelen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #229 Gepost op: 29 december 2015, 17:34:21 »
Duidelijk Pierre, en die stoeptegels in rijtjes lossnijden is natuurlijk ook geen doen.
Ik ben het met Wim eens  ;D dat dit toch 500%  mooier is als die Faller straten.

En Wim, ben benieuwd hoe jouw ervaringen straks zijn.
Ik heb vanmorgen een zwik reedcontacten besteld, die moeten ook nog ingemetseld worden in het wegdek
dus zal even moeten wachten, ga in ieder geval eens een stoepje maken en wat putdeksels a la Pierre...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #230 Gepost op: 29 december 2015, 17:51:30 »
Volgens mij kunnen we met z’n drieën wel een asfalt-werkgroepje beginnen: “Van A naar Beter”.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #231 Gepost op: 29 december 2015, 18:14:46 »
 :D de drie asfaltiers  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #232 Gepost op: 29 december 2015, 19:23:47 »
... een asfalt-werkgroepje ...

Gaan jullie lekker verder in jullie werkgroepje, ik volg het wel. Handig voor wanneer ik er zelf aan toe ben.  8)
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #233 Gepost op: 29 december 2015, 20:09:41 »
Met een breekmes kan je ook in MDF een aardig geultje maken Wim. De geul in het proefstukje is daar ook mee gemaakt. Twee sneetjes vlak naast elkaar maken en dan het mes schuin om het binnenste er uit te snijden. Is wel te doen. Maar met karton moet het natuurlijk ook kunnen. Maak ons blij met je oplossing straks. We zijn erg nieuwsgierig naar het resultaat.

Enuh ... natuurlijk succes met opruimen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #234 Gepost op: 29 december 2015, 21:18:25 »
Dat ziet er goed uit Pierre,
Ook de voorbeelden van Wim en Jack heb ik bekeken en dat asfalt werkgroepje mag er wel komen want dit is een interessant onderwerp.
Kleine inbreng van mijn kant; Voordat reparaties aan asfalt worden aangebracht wordt de ondergrond meestal eerst met teer behandel voor een betere hechting. Meestal zie je daarom rond zo'n reparatie een rand teer. Met een randje hoogglans zwarte verf rond de reparaties ziet het er net weer iets beter uit volgens mij.

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #235 Gepost op: 29 december 2015, 21:26:03 »
Bij mij hier om de hoek heb ik twee asfalt reparaties Gert-Jan maar ... geen zwarte randjes. Toch bedankt voor het meedenken. Vooral blijven doen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #236 Gepost op: 30 december 2015, 11:48:32 »
Met een breekmes kan je ook in MDF een aardig geultje maken Wim. De geul in het proefstukje is daar ook mee gemaakt. Twee sneetjes vlak naast elkaar maken en dan het mes schuin om het binnenste er uit te snijden. Is wel te doen. Maar met karton moet het natuurlijk ook kunnen. Maak ons blij met je oplossing straks. We zijn erg nieuwsgierig naar het resultaat.
Zoiets wilde ik ook al proberen. Op dun triplex gaat dat denk ik ook wel door met een stanleymes de curven in te snijden en met een smalle beitel een laagje weg te steken.
Hoe langer ik naar dat stukje asfalt kijk, hoe meer ik ontdek. Zo heeft er blijkbaar iemand met z'n auto door een verse reparatieplek gereden. Sukkel!  :o

Meestal zie je daarom rond zo'n reparatie een rand teer. Met een randje hoogglans zwarte verf rond de reparaties ziet het er net weer iets beter uit volgens mij.
Scheuren in het wegdek worden wel eens opgevuld met vloeibare teer, maar die verliezen snel hun glans door weersomstandigheden, stof en slijtage. Persoonlijk gebruik ik eigenlijk nooit glansverf.
Wat me wèl opvalt is vaak een groene aanslag op en tussen de voegen van trottoirtegels en klinkers.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #237 Gepost op: 30 december 2015, 12:13:05 »
Zoiets wilde ik ook al proberen. Op dun triplex gaat dat denk ik ook wel door met een stanleymes de curven in te snijden en met een smalle beitel een laagje weg te steken. 

Dat zal ongetwijfeld ook gaan. Triplex is wel een stuk harder dan MDF en het splintert heel snel. Gewoon even een stukje proberen. :)

Hoe langer ik naar dat stukje asfalt kijk, hoe meer ik ontdek. Zo heeft er blijkbaar iemand met z'n auto door een verse reparatieplek gereden. Sukkel!  :o

Aan je ogen mankeert niets Wim ;D Op zo'n proefstukje probeer je alles een beetje uit zodat je op je baan gewoon je gang kan gaan omdat je dan een beetje weet hoe het moet en wat er kan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #238 Gepost op: 30 december 2015, 12:46:37 »
Nou @Pierre, ik denk dat als je met deze werkwijze doorgaat, je een heel mooi wegdek krijgt. De stukken wegdek die al gedaan zijn kun je eventueel nog bijwerken. Ik vind het resultaat buitengewoon geslaagd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #239 Gepost op: 4 januari 2016, 12:56:34 »
Update:

De voorgevel van mijn station is nu klaar inclusief verlichting. Voor alle verlichting heb ik gekozen voor de plakledjes van de Actionstrips en ik gebruik een 4 volt voeding zodat ze niet te fel branden.



Ik zal één voor één de vertrekjes af gaan. Het eerste vertrek is de stationsrestauratie. Hier is het een beetje moeilijk naar binnen kijken door de kleine raampjes met spijlen maar ik kan het toch niet nalaten een interieur hiervoor te maken. Ik zoek in mijn poppetjes bakje een paar oude bankjes en poppetjes op. De bankjes hebben allemaal een andere kleur dus die maak ik allemaal bruin. Het hoeft niet zo mooi allemaal omdat je er nauwelijks iets van ziet. Ook komen de bankjes op een kleine verhoging omdat de raampjes wat aan de hoge kant zitten.

 

Ik moet even wat snijden in de dijen en benen van de bezoekers om ruimte te maken voor het tafelblad.







Ik ben niet zo erg te spreken over het bord op de gevel. Volgens mij is een wit bord met simpel in het zwart "stationsrestauratie" meer dan voldoende. Ik zal me daar nog eens over buigen. Of vinden jullie dat het wel kan zo?



De verlichting van de verschillende vertrekken is simpel gedaan met  plakleds.



Dan krijgen we de chinees "Peking Duck". Het is vroeg en het is er nog stil. Alleen het tafeltje voor het raam is bezet. Misschien maar goed ook. Het bordje voor het raam laat weten dat ze met spoed op zoek zijn naar Chinese koks.



Dan komen we bij het eerste trappenhuis naar het eerste spoor. Bart gaat naar zijn moeder die te oud is om zelf boodschappen te doen. Gelukkig is het maar twee haltes met de trein. De gang naar de andere sporen ligt er verlaten bij.



Dan komen we bij de grote stationshal met de kaartjes loketten. Erg druk daar. Bij de loketten vormen zich al aardige rijen plastic mensjes.





Het volgende vertrek is weer een trappenhuis. Wie krijgt er voorrang op de smalle trap? Beide dames staan elkaar aan te kijken.



Dan komen we bij de "Hamburger Bob". Een goed lopende burger tent. Bob zelf heeft er even genoeg van en wist het zweet van zijn voorhoofd. Het is vandaag weer verrekte druk. Laat het personeel maar even zweten ... ik neem eerst een sigaretje !!



De laatste in de rij is toiletjuffrouw Jannie. Ze werkt hier nou al weer zo'n 20 jaar en heeft het best naar haar zin. Soms zijn er wel lastige mensen bij. Hier heb je weer zo'n kwiebus die te besodemieterd om een kwartje op het schoteltje te leggen. 'Kheb alleen maar groot geld zegtie. Nou ... dat mag ook zeg ik dan maar ha .. ha. ..anders neem je dat plasje maar weer lekker mee.







Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #240 Gepost op: 4 januari 2016, 13:10:45 »
Ik had natuurlijk al een groot deel gezien toen ik bij je was, maar het is weer een mooi en levendig geheel geworden. Knap werk!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #241 Gepost op: 4 januari 2016, 14:12:47 »
Grote klasse Pierre, ik vind dat blauwe bord wel passen. Zoiets mag er toch wel een beetje uitspingen.
Led verlichting is ook super, ik zelf gebruik deze ook maar dan van Alixpress, 5 mtr voor nog geen 4 euro incl. verzendkosten, leverbaar in diverse kleuren.
Meestal met 2 weken in huis.
Nu zelfs in de aanbieding warm wit 12 vlt voor € 2,61 incl., verzendkosten KLIK LEDS
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #242 Gepost op: 4 januari 2016, 14:26:49 »
Mooi getroffen. Je manier van weatheren is ook precies goed; niet té smerig maar precies de juiste stijl én precies de goede kleuren. Ook de interieurs springen er mooi uit.
Een waar kunstwerk!
Aan de stukjes tussen de bogen had je ook reclameborden kunnen maken, maar dit kan ook prima.
Ik denk dat de makers van het bouwpakket Baden hier wel een aardige stukje inspiratie kunnen opdoen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #243 Gepost op: 5 januari 2016, 07:19:29 »
Het ziet Er gaaf uit Pierre, zo Koop je ze tegenwoordig niet meer. Mooi die vele details.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #244 Gepost op: 5 januari 2016, 08:10:34 »
Dank je wel allemaal.



Grote klasse Pierre, ik vind dat blauwe bord wel passen. Zoiets mag er toch wel een beetje uitspingen.
Led verlichting is ook super, ik zelf gebruik deze ook maar dan van Alixpress, 5 mtr voor nog geen 4 euro incl. verzendkosten, leverbaar in diverse kleuren.
Meestal met 2 weken in huis.
Nu zelfs in de aanbieding warm wit 12 vlt voor € 2,61 incl., verzendkosten KLIK LEDS

Ik laat het blauwe bord nog even zitten Tom. Moet er mijn gedachte nog eens even over laten gaan. :)

Ik gebruik ook wel van die strips met ledjes Tom. Niks mis mee en lekker goedkoop maar het grote voordeel/gemak is dat deze leds van de Action per stuk af te knippen zijn. Van de andere strips moet je gelijk drie ledjes afknippen of priegelen met solderen en weerstandjes. Dat is gewoon lastiger. Als ik in een huisje per kamer een ledje gebruik is dat meer dan genoeg. Deze leds (+weerstand) zijn 6 volt. Ik heb nu een verlichting trafo van 4 volt in gebruik. Daar branden de leds prachtig op.

Mooi getroffen. Je manier van weatheren is ook precies goed; niet té smerig maar precies de juiste stijl én precies de goede kleuren. Ook de interieurs springen er mooi uit.

Ik heb een beetje voorzichtig aan gedaan met verouderen Wim. Bij zo'n groot bouwwerk is het snel te veel.

Aan de stukjes tussen de bogen had je ook reclameborden kunnen maken, maar dit kan ook prima.
Ik denk dat de makers van het bouwpakket Baden hier wel een aardige stukje inspiratie kunnen opdoen.

Ook met het aankleden van de gevel heb ik een beetje rustig aan gedaan. Als ik het leuk/nodig vind kan dat later altijd nog. ;)
Het is altijd leuk om aan een bouwwerk een eigen draai te geven. Zo kan je aan de gebouwen vaak wel zien wie ze gemaakt heeft en krijgt je modelbaan een heel eigen gezicht. Bovendien heb je iets wat je op een andere baan niet ziet.

Het ziet Er gaaf uit Pierre, zo Koop je ze tegenwoordig niet meer. Mooi die vele details.

Grote stations zijn bijna niet te vinden Arend. Zowel nieuw als gebruikt zeer schaars. Als je er al een vind is het niet te betalen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #245 Gepost op: 5 januari 2016, 09:56:09 »
Ik gebruik ook wel van die strips met ledjes Tom. Niks mis mee en lekker goedkoop maar het grote voordeel/gemak is dat deze leds van de Action per stuk af te knippen zijn. Van de andere strips moet je gelijk drie ledjes afknippen of priegelen met solderen en weerstandjes. Dat is gewoon lastiger. Als ik in een huisje per kamer een ledje gebruik is dat meer dan genoeg. Deze leds (+weerstand) zijn 6 volt. Ik heb nu een verlichting trafo van 4 volt in gebruik. Daar branden de leds prachtig op.
Ik gebruik nu USB-laders. Ik heb een doos vol USB-kabels en dat werkt fantastisch. Bovendien zit de Action bij mij om de hoek. Die LED-strips van de Action was een gouden tip. Tussendoor ben ik ook bezig om zoveel mogelijk bestaande LED’s om te bouwen naar Action-strips.


Die LED-strips van 5 meter met afstandbediening is trouwens ook prima bevallen. Ik heb een paar meter onder de schouw in de keuken geplakt en dat geeft mooi helder licht. Bovendien hield ik nog een paar meter over voor andere doeleinden.

Citaat van: Pierre
Het is altijd leuk om aan een bouwwerk een eigen draai te geven. Zo kan je aan de gebouwen vaak wel zien wie ze gemaakt heeft en krijgt je modelbaan een heel eigen gezicht. Bovendien heb je iets wat je op een andere baan niet ziet.
Nou @Pierre je hoeft je wat dat aangaat geen zorgen te maken: je hebt een onmiskenbare eigen stijl. Ik heb het geloof ik wel eens eerder geschreven: jij hebt geen treinenkamer, maar een atelier.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #246 Gepost op: 5 januari 2016, 13:17:40 »
Was nog wat vergeten. ;) Bordje voor de centjes. 8)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #247 Gepost op: 5 januari 2016, 14:05:16 »
Was nog wat vergeten. ;) Bordje voor de centjes. 8)
:D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #248 Gepost op: 5 januari 2016, 18:58:30 »
Leuke details :) zijn dat Euro's of Guldens...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #249 Gepost op: 5 januari 2016, 19:03:09 »
Ik denk dat het Filistijnen zijn.  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0