Zo te zien is je wegdek pressies breed genoeg. Aan weerszijde de brug verbreden met een voetpad zou dus volstaan.
Het is niet veel maar het rijdek op het brughoofd is wel een tikkie breder:

Die goot van klinkers horen namelijk ook nog bij het rijdek.
Voor wat betreft het buitenlangs aanbrengen van het voetpad, moet ik uitvogelen hoe of dat samengaat met de aandrijving.

Op het draaipunt waar de brug scharniert, verdwijnt de brug namelijk voor een deel achter dat metalen raamwerk. Bovendien komt daar ook een soort beugel waarmee de brug wordt aangedreven en ik weet nog niet in hoeverre die in de weg gaat zitten. Als daar buitenom het trottoir loopt, dan loopt het spul op het scharnierpunten misschien vast. Enfin, dat moet ik dus nog bekijken.
Aan de andere kant: als ik de hele brug breder zou maken, dan moet het raamwerk aan de onderkant van de brug ook nog een beetje kloppen. De beide brughoofden die bij het pakket horen ga ik niet gebruiken en misschien kan ik met de overgebleven onderdelen de onderkant van een verbrede brug compleet kan maken.
Okay Wim, als je een situatieschetsje kunt maken (en ik weet dat je dat kan) dan zal ik een ontwerpje proberen te maken,
kun je die servo's van jou met 1 of 2 signalen aansturen (open/dicht) of moet dat door de nieuwe besturing geregeld worden?
Ik zal binnenkort even een schetsje maken. Ik denk dat ik die servo’s aan ga sturen met een zogenaamde servotester.

Dit dingetje is eigenlijk niet veel meer dan een printplaatje met stukje plastic eromheen en er kunnen twee servo’s op worden aangesloten. Eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo ontzettend veel mee gedaan en wat het meest slimme of handige is om ze aan te sturen.
Uhh... weet ’t weet mag het zeggen.
Dit weekend ga ik denk ik de module in elkaarzetten die aan de andere kant komt, dan kan ik meteen bekijken hoe het geheel in elkaar komt te zitten.