Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593206 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #325 Gepost op: 19 februari 2014, 22:42:18 »
Dat zie je inderdaad goed, het isoleert het licht goed, je kan het als het gelijmd en droog is, nog wat "napletten" en het reflecteert/verstrooid het licht van het lampje.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #326 Gepost op: 19 februari 2014, 23:12:09 »
Het lampje in de MacDonalds is gemonteerd.



De kerk begint vorm te krijgen, ben inmiddels bezig met het prepareren van de muren van de toren



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

GGoos

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #327 Gepost op: 20 februari 2014, 10:54:27 »
Thanks. En wat voor lijm gebruik je hiervoor? Sorry voor de vele vragen, ik probeer er van te leren ;)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #328 Gepost op: 20 februari 2014, 22:47:40 »
Gewoon Tesa alleslijm, maar natuurlijk alle merken alleslijm, vroeger bekend onder de naam "Velpon".

MacDonalds heeft zijn voorgevel en poortboog gekregen, morgen een lichtisolatieplafond er in en de twee zijwanden van het "tunneltje", de kerk heeft er twee zijwanden bij.



Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #329 Gepost op: 21 februari 2014, 07:48:28 »
Dit gaat een leuk huisje worden  :D
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #330 Gepost op: 25 februari 2014, 17:09:09 »
De Br 03 krijgt een anker revisie, dus de nieuwe E 10.3 trekt de oude sneltreinwagens nu even.







De Br 94.5 gaat de kolenwagens voor de mijn trekken, de BR 85 gaat een lange kolentrein trekken, afgelopen weekend op Rail de uitbreidingsset voor de "Lange Heinrich" gekocht, de sleep is nu 10 wagens lang, voor 11 wagens is één schaduwstation net een 2 centimeter te kort.





Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #331 Gepost op: 25 februari 2014, 19:21:11 »
Ziet er goed uit, Anne. Het is een mooie sleep geworden.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #332 Gepost op: 26 februari 2014, 23:19:20 »
De muren van de kerk zitten aan elkaar.





In een topic op het 3-rail forum heb ik uitgesproken dat ik de hoeken van een aantal laser-cut gebouwen niet mooi vind, deze foto laat zien dat je hoeken van plastic gebouwen mooi kunt maken



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #333 Gepost op: 28 februari 2014, 23:21:23 »
Inmiddels rijdt de BR 94.5 redelijk goed, heeft de juiste stoomslagen en mag dus in de dienst "kolenwagentjes", vandaag 34 programmaregels in het "apparaat" gezet, zodat hij op de juiste tijdstippen fluit en de stoomslagen op de juiste momenten "spreken" en, belangrijker, "niet spreken", dus op de stukken die verstopt zijn en als hij aan het remmen is.

De BR 03 is weer gerevideerd en de E 10.3 weer verwijderd van de stam oudere sneltrein wagens.



De E 10.3 staat nu voor een stam modernere sneltreinwagens, de V200, die die stam normaal trekt, maakt inmiddels zoveel koffiemolen herrie, dat hij eens heel erg grondig schoongemaakt moet worden en als dat niet helpt, voorzien moet worden van een nieuwe anker met tandwiel en als dat niet helpt moet hij terug naar de bergbaan, waar hij langzamer moet rijden.



De MacDonalds is klaar en staat nu naast de toren waar hij t.z.t. vast komt te staan, nu kan ik beginnen aan de Römerberg.



De muren van de toren van de kerk zijn bijna klaar, hier zie je wel dat Kibri geen topmerk is (of was, wellicht zijn echt nieuwe modellen beter), vooral de passing van de witte muren om de vensters is niet heel erg goed, de tekeningen voor de mallen was niet erg correct of de mallen zijn niet erg correct gemaakt, zo op het eerste gezicht zal ik ook wat moeite moeten doen om de hoeken netjes te krijgen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #334 Gepost op: 1 maart 2014, 09:22:32 »
Toch zijn het leuke modelletjes, Anne. vooral die toren is erg mooi.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #335 Gepost op: 1 maart 2014, 10:10:18 »
Beste Arend,

De toren is een Faller model, ik heb wel redelijk wat Kibri op de baan staan, het bergdorp is 100% Kibri, de kerk in het dorp bij de mijn is Kibri, de rest is veel Vollmer, het kasteel en de brouwerij zijn Kibri.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #336 Gepost op: 1 maart 2014, 10:30:47 »
Het ziet er in ieder geval goed uit Anne, Ik heb de laatste tijd zelf het een en ander van Pola aangeschaft. het bouwt mooi. ik ga in ieder geval van de week aan de gang om tweerichtings verkeer in Raptor mogelijk te maken. ik ben benieuwd
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #337 Gepost op: 1 maart 2014, 15:33:48 »
Beste Arend,

Dat gaat helemaal lukken met de Raptor, het belangrijkste is: logisch blijven denken, als een trein gaat rijden, terwijl hij dat niet zou mogen, betekent dat heel simpel dat je Raptor niet "verteld" hebt dat hij niet mag gaan rijden als die en die rijweg in uitvoering is.

Ik heb inmiddels zoveel gereden met mijn BR 221 (V200.1) met de Raptor en zijn voorganger, dat de lok inmiddels versleten is, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49184.0

Verder naast de inspectie van mijn BR 221 (V200.1) ook nog wat aan de huizenbouw gedaan, begonnen met de assemblage van de klokkenstoel van de kerk, de natuurstenen fundamenten en de eerste torenwanden zitten aan elkaar.



Ook de eerste doos van de Römerberg, de B912, gecontroleerd en gekeken welke verf kleuren ik nodig heb, morgen maar even naar Waalwijk fietsen (7 uur zon voorspellen ze) om nog wat kleurtjes te halen, ook brons voor de kerkklokken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #338 Gepost op: 1 maart 2014, 16:35:55 »
Ok, je bouwt dus ook nog sportief ;) met Raptor komt het wel goed Anne, tijd en geduld + plezier is het belangrijkste en dat heb ik gelukkig alle drie. En verder blijven leren van de diverse fora, dus ik blijf ook jouw vorderingen volgen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #339 Gepost op: 5 maart 2014, 23:22:15 »
De toren heeft zijn 3e wand en de kerk zijn uitbouwtje.



De onderzijde is nu ook geïsoleerd tegen doorsijpelend licht.



De toren is dicht en staat, voor de leut, op zijn plaats.



Vandaag een beginnende Raptor gebruiker op weg geholpen, morgen naar de club, dus vrijdag weer verder.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #340 Gepost op: 5 maart 2014, 23:46:51 »
Best wel een heel bouwwerk aan het worden.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #341 Gepost op: 7 maart 2014, 22:54:06 »
De toren is vastgelijmd aan de kerk



De klokkenstoel is klaar om t.z.t. in de toren te zakken



De eerste delen van de Römerberg zijn in behandeling



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #342 Gepost op: 9 maart 2014, 22:44:10 »
Het lichtisolatie plafond zit er in.



Het dak zit er op, ik moest voor de aansluiting op de toren wel een beetje vijlen.



Van de Römerberg staat de eerste muren.



Het stukje achtergevel en de lichtisolatie achter zitten, inderdaad wat ik bij de toren heb weg moeten vijlen voor een mooie aansluiting op de muren, kwam ik achter tekort, dus daar moet wat geplamuurd/geverfd worden.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #343 Gepost op: 14 maart 2014, 10:32:49 »
Het dak van de kerk is dicht, daken is voor de fabrikant schijnbaar het minst makkelijk, de aansluitingen van het dak op het koor zijn niet zo goed.

De spitsen van de toren zitten ook in elkaar en in de benedenverdieping van de Römerberg zitten de eerste gordijnen op hun plaats, nog even bepalen welke ramen verlicht moeten blijven.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #344 Gepost op: 14 maart 2014, 23:33:10 »
Vandaag wat kleine huizenbouw lijmwerk gedaan, verder wat modificaties/onderhoud gedaan aan het rijdende materieel:

De BR 221, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49184.0

De VT 04:

Ik begon wat last te krijgen van "stotteren", had inmiddels als vastgesteld dat dat nagenoeg nooit een massaprobleem was, dus een sleperprobleem, ik heb inmiddels goede ervaringen met 2e slepers onder de 1e wagon.

Sommige loks, en ook de VT 04 hebben aan de onderkant identieke draaistellen waar zo de huidige "klikslepers" inpassen, dus een draadje getrokken tussen het aansluitpunt van de standaard sleper op de print, aan de sleper gesoldeerd en de sleper onder een ander draaistel geklikt, klaar is kees.

Voor de C-Rails rijders is deze oplossing wat minder geschikt, de slepers laten zich op C-rails nogal goed horen.





De Duitse Krokodil:

Eén van de pantografen was al een tijdje kapot, ik moest toch wat bestellen bij Keuterman dus gelijk vervangers mee laten komen, de "kleur" identieke zijn niet leverbaar, dus dan maar een rode, de lok rijdt nu rond met een rode en een donkere pantograaf, het zal in het echt wel niet gekund hebben......





Morgen maar eens een proefrit gaan maken met een elektrische fiets, want ja.......ik word minder jong en mijn echtgenote fietst met haar elektrische fiets mij ver vooruit.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is dan met ....
« Reactie #345 Gepost op: 15 maart 2014, 00:32:26 »
Morgen maar eens een proefrit gaan maken met een elektrische fiets, want ja.......ik word minder jong en mijn echtgenote fietst met haar elektrische fiets mij ver vooruit.
Ach Anne, dat scheelt een boel getrap. Mijn buurman rijdt met een elektrische auto... hij hoeft 'm niet eens te starten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #346 Gepost op: 15 maart 2014, 08:17:24 »
Tante Sem heeft ook een elektrische fiets. en wil nooit meer anders. De fiets tijd komt er weer aan. Dus de fabrikanten komen weer met leuke aanbiedingen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #347 Gepost op: 15 maart 2014, 09:15:24 »
Ik heb dat altijd een mooie loc gevonden die krokodil.
Je kan die pantograaf toch schilderen Anne?

Groet, Gert-Jan
 

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #348 Gepost op: 15 maart 2014, 22:18:02 »
Beste Gert-Jan,

Zou kunnen maar aan dat soort details ben ik nog lang niet toe, er zitten ook nog geen passagiers in de wagons, noch zit er verlichting in, eerst het landschap.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #349 Gepost op: 15 maart 2014, 22:45:02 »
Ach Anne ... je neemt tussendoor ook de moeite voor een sleper en de opbouw van een pantograaf. Ik ben het met Gert-Jan eens dat er dan ook wel tien minuten bij kunnen om de panto een likje verf te geven. Zo is het geen gezicht. Zonde toch? ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/