Zoals al gezegd, zelf vind ik de Fleischmann MSF trafo's erg prettig rijden, aangezien dat de enigen zijn waar een grapje in zit waardoor een trein bij lage snelheid meer trekkracht heeft en mooier optrekt vanuit stilstand dan bij gebruik van andere trafo's. Dat is de "truuk" waar
@Anne W het over heeft.
Voor je gaat kopen is de vraag wat je echt wilt, in ieder geval wat je naar beste weten nu denkt te willen.

De eerste vraag is, hoeveel treinen er tegelijk op dezelfde trafo gaan rijden, en wat voor treinen dat zijn. Ga je met lange, fel met gloeilampen verlichte reizigerstreinen rijden, dan heb je een zwaardere trafo nodig dan voor een onverlichte goederentrein.

De linker trafo kan een normale, met gloeilampen verlichte reizigerstrein aan. De trafo levert 550mA rijstroom. Een erg lange reizigerstrein (meer dan pakweg vijf met gloeilampen verlichte rijtuigen) zal teveel zijn, waardoor de trafo in de beveiliging gaat en zichzelf uitzet. (Heb je dat soort treinen, dan kun je natuurlijk de gloeilampen vervangen door LEDs. Dat is mooier en zuiniger, en scheelt een zwaardere trafo.)
De rechter trafo levert het dubbele van de linker: 1,1A rijstroom, en hij kan dus meer. De vraag is of je dat nodig hebt. Hij is in ieder geval wat duurder dan de lichtere trafo, ook tweedehands.
Deze twee types behoren zonder meer tot de meest populaire gelijkstroom trafo's. Ze worden niet voor niets na vele jaren nog steeds zo geproduceerd.
Een volgende vraag is hoe je wilt rijden. Als ik naar jouw baanplan kijk en ik zou ermee rijden, dan zou ik een trein willen kunnen laten rijden op wat ik nu maar de buitenbaan noem; tegelijk zou ik een tweede trein willen laten rijden op wat ik nu maar de binnenbaan noem; en ik zou ook tegelijk willen kunnen rangeren op een van de opstelterreinen.
Een ander scenario dat jou misschien meer aanspreekt: een trein rijdt rondjes, maar gaat met lagere snelheid door het station. Daar heb je al twee trafo's voor nodig. Tegelijk wil je met een tweede trein manoeuvreren; dat kan met een derde trafo.
Bij beide voorbeelden heb je drie trafo's nodig. Dat is een meer dan in het plaatje dat je tot nu toe hebt. Je hebt al gezien hoe je in dat plaatje het aantal secties makkelijk en bijna onbeperkt kunt uitbreiden. Op een vergelijkbare manier kun je het aantal trafo's uitbreiden, met één maar: je moet een iets andere schakelaar gebruiken,
bijvoorbeeld deze. Met een dergelijke draaischakelaar kun je het volgende plaatje bouwen:

De secties zijn nog precies als in de vorige tekening. Er is nu een trafo bijgekomen, en de schakelaars kennen nu de volgende standen: sectie op trafo 1, sectie uit, sectie op trafo 2, sectie uit, sectie op trafo 3.
Met andere woorden, lichte of zware trafo's, twee of drie (of nog meer) trafo's, het ligt er maar aan wat je wilt. Denk maar weer hardop, dan denken we hier weer mee.