@Pierre, de werkgevers spreken allemaal Nederlands of Vlaams en de voertaal in het callcenter is ook Nederlands,k je belt met Vlaamse of Nederlandse klanten.
De officiële voertaal met officiële instanties is Frans, dat is voor mij een kwestie van weer even ophalen 2 maanden daar en ik spreek het weer voluit, daarnaast natuurlijk het Arabisch of lokaal Berbers daar komen we denk ik ook wel uit, ben zelf erg taal gevoelig en leer snel.
De auto gaat mee maar moet uiteindelijk het land weer uit er zijn wel een paar regelingen, als jij 60+ bent mag je een auto van max 10 jaar oud invoeren, ben je nog geen 60+ dan mag je een auto van max 5 jaar invoeren let wel op je krijgt van de regering douane 85% van de nieuwwaarde terug en je mag de auto de eerste 5 jaar niet verkopen.
@GeJe even kijken hoeveel ruimte we kunnen krijgen, we willen het liefst een woning met tuin en dan moet je denken aan 3 slaapkamers 2 woonkamers 2 badkamers dat is daar vrij normaal inclusie water en electra rond de 350 tot 550 euro p/m
@Wim Corduwener we knippen alle banden door dubbele kosten kunnen we nu niet gebruiken, zoals jullie weten zaten we in een faillissement en heeft dat ook een aardige aanslag op mijn meubilair geweest om toch een aantal dure kosten van de curator te kunnen betalen en toch auto te blijven rijden ivm het werk van Rosa dus we gaan alleen met het noodzakelijke in een aanhanger weg, het is daar redelijk goed koop en eventueel huren we gemeubileerd.
Rosa heeft nu 4 sollicitatie's lopen waarvan 2 in Agadir onze voorkeur 1 in Marrakech en 1 in Casa Blanca, In Tanger is heel veel werk maar daar willen we niet zitten.
@SuperSylvester,
@iTom ja Jack en Tom maar is niet de eerste keer heb zelf al in Iran, Amerika en Zuid Spanje gewoond dus wel een grote stap maar geen onoverkomelijke stap.
@Dirk T dankjewel gaat goed komen eerst nog een gezellige meeting.