Auteur Topic: Restauratie Revell locloods uit 1957  (gelezen 47923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #50 Gepost op: 20 november 2014, 10:55:33 »
Aan de linkerkant van de aanbouw komt een stoepje voor de deur. En rechts, bij de grotere opening wordt het denk ik een soort laadperron of een groter trottoir.


De vloer van de loods ligt nog ietsje hoger in verband met de dikte van de bielzen. Omdat ik boven de vloer geen uitstekende railstaven wilde hebben, heb ik de rails verzonken in de vloer waardoor de gehele vloer in de loods wat hoger kwam te liggen.
Dank voor het aanbod Roel, maar die schoorsteen op het bijgebouw wordt niet zo'n erg hoog verhaal. Ik denk gewoon een stuk pijp met een kapje erop.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #51 Gepost op: 20 november 2014, 15:58:38 »
Wim, waarschijnlijk alweer vergeten, maar hoe ga je dat raam weg werken wat er niet meer inzit in het midden ? neem niet aan dat je die steenstrips gaat na maken erop ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #52 Gepost op: 20 november 2014, 16:31:24 »
Ik denk dus dat ik het middelste raam vul met metselwerk. Dat heeft twee voordelen: ik heb ruimte voor een bord tegen die muur voor m'n steek-ringsleutels én ik hou een raamkozijn over dat ik voor de binnenkant kan gebruiken bij het linker raam. Voor dat bord met gereedschap kan dan mooi een werkbank staan.

Met een gereedschap bord en gereedschap Hans ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #53 Gepost op: 20 november 2014, 17:40:13 »
...en het kan best zijn dat de afwerken van het raam wordt uitgeraapt. Het meeste zie je niet, maar het kan zijn dat het gereedschapbord ietsje lager wordt. Bovendien komt er boven de werkbank een tl-buis te hangen, dus ik denk dat het ex-raam geheel aan het zicht wordt onttrokken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #54 Gepost op: 24 november 2014, 22:03:48 »
Vandaag niet zo heel veel voortgang.


Ben bezig geweest met het vervangen van de muur in de linker poort. Ik vind een bakstenen muur meer passend bij het geheel.


Aanvankelijk had ik de grijze rand laten zitten, maar die versie heb ik weer afgebroken. De versie op de foto gaat het worden. Van de restanten heb ik de deur bewaard en ingebouwd.


In deze loods heb ik een beetje een gebrek aan muren waar ik werkbanken en stellingen tegenaan kan zetten. De linkerkant en de bovenkant worden natuurlijk nog afgewerkt.


Voor de beeldvorming.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #55 Gepost op: 24 november 2014, 22:07:56 »
ondanks dat je druk bezig ben met landje pik  8) vorder je toch lekker Wim  :)
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #56 Gepost op: 24 november 2014, 22:26:42 »
Ik vind het ook lekker opgeschoten voor een dagje plakken Wim.  ;)
Waarom heb je de grijze rand weggehaald? Past het dan niet beter bij de andere kant of ga je de rand om de deuren ook weglaten bij de nieuwe deuren die je gaat maken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #57 Gepost op: 24 november 2014, 22:33:03 »
Ziet er goed uit Wim,
Stuk beter dan die houten gevel. De grijze rand weghalen is een goede keuze. Dat is het kozijn van de loodsdeuren en als je een deuropening dicht metselt dan laat je natuurlijk niet het kozijn zitten. 
Je hebt de loopdeur voor de foto's even omgedraaid zeker?  ;)
Ik zie dat je ook al wat elektra hebt aangelegd. Dat ziet er goed uit. Je mag nog wel even vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #58 Gepost op: 24 november 2014, 22:36:23 »
Wim ziet er goed uit, moest wel ff nadenken zag eerst voorkant met 2 deuren erin en ineens ene klein deurtje wel voor ik dan eindelijk door heb dat het misschien wel de achterkant zou kunen zijn, is Opa weer wat verder hoor :D

Maar gewoon lekker doorgaan nadenken is wel goed voor me soms :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #59 Gepost op: 24 november 2014, 22:44:05 »
Bedankt voor jullie feedback.
Die grijze rand paste niet lekker; niet qua gezicht en al helemaal niet qua pasvorm. Die bakstenen muur moest precies binnen die rand gezet worden anders werd die muur te dik en kwam ik voor geen meter uit. En ik dacht: "Ik sloop die hele rand er gewoon lekker uit, voordat ik me helemaal suf plamuur om de naadjes dicht te krijgen!"


Deze had ik ook nog ergens staan. Ik heb inmiddels de rollagen die de bogen vormen, vrijstaand gesneden. Datzelfde heb ik ook met dat ronde raam gedaan. Ik ga proberen of ik die nog aan de binnenkant kan gebruiken. Maar voor hetzelfde geld verzin ik weer wat anders en maak die bogen zelf. Een heel gedoe met die ronde deuren; rechte deuren snijden een stuk sneller.
Met die pilaren aan de zijkant ben ik ook nog aan het stoeien.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #60 Gepost op: 25 november 2014, 09:11:25 »
Kortom ... gewoon lekker goed bezig met knutselen! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #61 Gepost op: 25 november 2014, 17:51:24 »
Gert-Jan, sorry voor mijn late reactie... ik ben bang dat ik over je reactie heb heen gelezen.
Citaat van: GéJé
Ziet er goed uit Wim,
Stuk beter dan die houten gevel. De grijze rand weghalen is een goede keuze. Dat is het kozijn van de loodsdeuren en als je een deuropening dicht metselt dan laat je natuurlijk niet het kozijn zitten. 
Dat was ook mijn overweging. Ik heb het eerst geprobeerd mét kozijn, maar dat zag er niet lekker uit en misschien ook wel omdat het snijden van ronde vormen niet een van mijn favo bezigheden is. Eigenlijk paste het dus voor geen meter en heb ik het hele dubbelwandige muurtje er weer uitgesloopt. Daarbij komt ook dat oud plastic in de loop der jaren blijkbaar poreuzer wordt en sneller afbreekt.  ::) Ik heb vrede met dit resultaat en ik kan aan de binnenkant mooi verder.

Citaat van: GéJé
Je hebt de loopdeur voor de foto's even omgedraaid zeker?  ;)
Dat heb je scherp gezien. Van de meeste deuren heb ik meerdere exemplaren, zodat ik twee deuren -met een ruitje ertussen- tegen elkaar kan plakken. Op die manier heb ik aan beide zijden een deur. Ik moet dan alleen aan één kant er een nieuwe deurklink opzetten, anders zit-ie natuurlijk aan de verkeerde kant. Van deze deur heb ik maar één exemplaar, dus daar zal ik zelf een paneeldeur moeten plakken.

Citaat van: GéJé
Ik zie dat je ook al wat elektra hebt aangelegd. Dat ziet er goed uit. Je mag nog wel even vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Het lijkt interessanter dan het is. Ik koop regelmatig dunne polystireen ronde of vierkante profieltjes met een diameter van om en nabij een millimeter. Die gebruik ik vaak om glaslatten te maken. Op plastic gietbomen waar in bouwpakketten de onderdelen aan vastzitten, vind je vaak ronde afgietstukjes. Als stopcontacten en schakelaars zijn die prima te gebruiken. De 5/8 beugels komen van een rol aluminium tape dat eigenlijk bedoeld is om luchtkokers mee dicht te plakken. Dunne strookjes afsnijden, over de electriciteitsbuizen plakken en afsnijden. Eerst gebruikte ik plakband, maar dat laat na verloop van tijd los. Hetzelfde aluminium tape gebruik ik ook om lood te imiteren:


Voor

Na

Als electriciteitsbuis kun je eigenlijk beter een stukje geïsoleerd draad gebruiken, want dat kun je mooi buigen... moet alleen wel met secondenlijm worden geplakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #62 Gepost op: 26 november 2014, 00:06:13 »
Nog even een paar uurtjes op zolder:


Rondwerk is strontwerk heb ik ooit wel eens horen zeggen. De binnenmuren zitten er bijna in en het is rotwerk. Ik zal blij zijn als alles vastzit. De cirkel van stenen en de twee bogen komen uit onderdelen van eenzelfde loods die ik nog had staan. Alles ligt natuurlijk nog los. Als de losse delen zijn vastgelijmd, de naden gedicht met vloeibare houtlijm en ik toe ben aan schilderen, dan zul je geen verschil meer zien.
En dan ga ik eens rustig nadenken wat ik naast de deur tegen die muur aan zet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #63 Gepost op: 26 november 2014, 23:40:35 »
Een hele avond bezig geweest, maar nog weinig te zien:


De rollagen aan de binnenkant zitten vast. Het was vooral een avond van passen en meten. De bakstenen muur heb ik met afvalstukjes letterlijk aan elkaar gemetseld. Met houtlijm moet ik de grootste kieren nog dichten, maar ik denk dat de scheuren in het metselwerk wel passen bij een loods uit 1898.


De buitenkant. Dat ronde raam heeft de vorige eigenaar behandeld met Micro Kristal Klear. Dat spul blijft altijd zacht en kon er vrij gemakkelijk worden uitgepeuterd.


En ik overweeg nog of ik er niet een ventilator in zet.
Enfin, dat was het weer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #64 Gepost op: 27 november 2014, 10:39:15 »
Dat was een kleine update Wim. Alleen maar lopen nadenken? Dat gebeurd mij ook vaak. De hele avond bezig met denken en schuiven en verder gebeurd er niet veel. ;D Niet boos worden hoor maar ... om de waarheid te zeggen vond ik dat raam mooier dan die bootschroef. Misschien kan je zo'n slakkenhuis op het dak zetten als afzuiging. Ik vind je loods wel een te gek project. Hier kan je je echt helemaal in uitleven. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #65 Gepost op: 27 november 2014, 17:19:03 »
Daar word ik niet boos om hoor Pierre. Volgens mij valt dit onder welgemeende feedback en daar kan ik wel wat mee. Die bootschroef kan ik nog wel kwijt op een pallet bij mijn scheepsbenodigdhedenwinkel aan de Oude Gracht.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

MaVe46

  • Gast
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #66 Gepost op: 27 november 2014, 21:29:49 »
Een hele avond bezig geweest, maar nog weinig te zien:


De rollagen aan de binnenkant zitten vast. Het was vooral een avond van passen en meten. De bakstenen muur heb ik met afvalstukjes letterlijk aan elkaar gemetseld. Met houtlijm moet ik de grootste kieren nog dichten, maar ik denk dat de scheuren in het metselwerk wel passen bij een loods uit 1898.


De buitenkant. Dat ronde raam heeft de vorige eigenaar behandeld met Micro Kristal Klear. Dat spul blijft altijd zacht en kon er vrij gemakkelijk worden uitgepeuterd.


En ik overweeg nog of ik er niet een ventilator in zet.
Enfin, dat was het weer.

Wim, die scheepschroef/ventilator misschien achter het raam ;). In het midden van het raam het gat uitboren en dan de scheepsschroef/ventilator erin ?????

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #67 Gepost op: 27 november 2014, 21:39:52 »
Dank voor de tip Martijn, maar ik denk toch dat ik de originele ramen ga gebruiken en die scheepsschroef voor een ander projectje ga gebruiken.


Die ramen waren voorzien van Kristal Klear, maar dat spul is er redelijk makkelijk af te peuteren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #68 Gepost op: 1 december 2014, 17:56:21 »
...bleef ik toch een beetje in m'n maag zitten met dat ventilatieprobleem...


...en een grote lege buitenmuur waar eigenlijk niet zoveel gebeurt. Ooit een verhuisdoos vol met spullen en onderdelen gekregen en daar zat nog wat ventilator-gebeuren in.  8) Moest wèl een vierkant gat in de muur snijden anders stak dat ding teveel naar buiten.


Aan de binnenkant had ik wat meer ruimte nodig omdat in die kast natuurlijk een ventilator zit. Het lijkt een beetje op zo'n luidsprekerkast van de PTT-draadomroep, maar het is echt een ventilator.


Met die schakelaar kun je 'm aan- of uitzetten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #69 Gepost op: 1 december 2014, 20:41:38 »
Echt die details! Prachtig :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #70 Gepost op: 15 december 2014, 23:52:02 »
Dankjewel Nick,
Tussen de reorganisatie door nog even bezig geweest:


Voordat ik het spul in de verf ga zetten, moest ik even zeker weten wat ik nou met die muur moest. Ik had nog een werkbank liggen en heb ik maar een gereedschapbord aan de muur gehangen. Tsja, ik kan er wel een wandrek met olielampen tegenaan zetten, maar dit leek me meer passen.
Voordat deze muur op de grondplaat kan worden vastgezet en de boel in de verf zit, moeten de deuren er ook vast in.


Maar aan die deuren moeten moeten nog wat worden gedaan. Rechts de deuren zoals ze waren met de typische Märklin-uitsparingen aan de onderkant en links de gerepareerde deuren.
Door de scharnieren komt koperdraad om de deuren te scharnieren. Ik wil proberen om dat koperdraad onder het plateau uit te laten komen, zodat ik de deuren eventueel met een servo kan openen en sluiten. Maar dat wordt nog een hele uitdaging. Meestal worden deuren van locloodsen via de bovenkant bediend. Maar een paar servo’s bovenin de loods vind ik geen optie.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #71 Gepost op: 16 december 2014, 10:07:52 »
Interessante plannen met die servo's, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Is dat een moker wat daar op de werkbank ligt?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #72 Gepost op: 16 december 2014, 10:20:51 »
Ziet er weer top uit. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig Wim naar die servo aandrijving. Lijkt me wel weer een project apart. Maar is zo'n koperdraad dan niet te zacht met het oog op verbuigen. Misschien is een staaldraad of dunne spaak beter.

Interessante plannen met die servo's, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Is dat een moker wat daar op de werkbank ligt?

Ik denk dat het een bankschroef is Jack. Door de hoek van de foto wat onduidelijk misschien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #73 Gepost op: 16 december 2014, 10:35:12 »
Ahja, nou zie ik het. Het perspectief geeft het idee van een steel, maar het is de zwengel van de bankschroef  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie Revell locloods uit 1957
« Reactie #74 Gepost op: 16 december 2014, 10:40:12 »
Ziet er netjes uit Wim  :D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob