Gert-Jan, sorry voor mijn late reactie... ik ben bang dat ik over je reactie heb heen gelezen.
Ziet er goed uit Wim,
Stuk beter dan die houten gevel. De grijze rand weghalen is een goede keuze. Dat is het kozijn van de loodsdeuren en als je een deuropening dicht metselt dan laat je natuurlijk niet het kozijn zitten.
Dat was ook mijn overweging. Ik heb het eerst geprobeerd mét kozijn, maar dat zag er niet lekker uit en misschien ook wel omdat het snijden van ronde vormen niet een van mijn favo bezigheden is. Eigenlijk paste het dus voor geen meter en heb ik het hele dubbelwandige muurtje er weer uitgesloopt. Daarbij komt ook dat oud plastic in de loop der jaren blijkbaar poreuzer wordt en sneller afbreekt.

Ik heb vrede met dit resultaat en ik kan aan de binnenkant mooi verder.
Je hebt de loopdeur voor de foto's even omgedraaid zeker? 
Dat heb je scherp gezien. Van de meeste deuren heb ik meerdere exemplaren, zodat ik twee deuren -met een ruitje ertussen- tegen elkaar kan plakken. Op die manier heb ik aan beide zijden een deur. Ik moet dan alleen aan één kant er een nieuwe deurklink opzetten, anders zit-ie natuurlijk aan de verkeerde kant. Van deze deur heb ik maar één exemplaar, dus daar zal ik zelf een paneeldeur moeten plakken.
Ik zie dat je ook al wat elektra hebt aangelegd. Dat ziet er goed uit. Je mag nog wel even vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Het lijkt interessanter dan het is. Ik koop regelmatig dunne polystireen ronde of vierkante profieltjes met een diameter van om en nabij een millimeter. Die gebruik ik vaak om glaslatten te maken. Op plastic gietbomen waar in bouwpakketten de onderdelen aan vastzitten, vind je vaak ronde afgietstukjes. Als stopcontacten en schakelaars zijn die prima te gebruiken. De 5/8 beugels komen van een rol aluminium tape dat eigenlijk bedoeld is om luchtkokers mee dicht te plakken. Dunne strookjes afsnijden, over de electriciteitsbuizen plakken en afsnijden. Eerst gebruikte ik plakband, maar dat laat na verloop van tijd los. Hetzelfde aluminium tape gebruik ik ook om lood te imiteren:

Voor

Na
Als electriciteitsbuis kun je eigenlijk beter een stukje geïsoleerd draad gebruiken, want dat kun je mooi buigen... moet alleen wel met secondenlijm worden geplakt.