Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 100369 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #350 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:54:58 »
ziet er mega gaaf uit hoe zo poppetje kan veranderen  ;) ;)

Tja Rob ... dat is weer een nieuwe ontdekking. Tot voor kort had ik dat ook nog nooit gedaan. Het is begonnen omdat die poppetjes voor LGB zo duur zijn.  Ik kocht een goedkope zak met allemaal zombies en ben er mee gaan experimenteren. Het eindresultaat was best acceptabel en zo is het eigenlijk begonnen. Nu maak ik voor elk onderwerp zelf een poppetje. Het aardige is dat ze allemaal uniek zijn en het is ontzettend leuk werk. ;)

Dat is toch ook het leuke, ik heb echt een hekel aan geld uitgeven duh zal dus niet gauw iets nieuw kopen marktplaats is mijn grootste winkel en kijk daar elke dag wel even, zal zeker zodra ik het tegen kom delen van huisjes e.d. kopen wat een ander als rommel beschouwd daar iets van maken.  Onder tussen ga je ook met andere ogen naar spullen kijken, best wel leuk.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #351 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:04:18 »
Mooi Pierre,
Een motor  :D dat is één van mijn andere hobby's dus ben zeer benieuwd wat je van dat speelgoed dingetje gaat maken.
Het heeft wel iets weg van een oude BMW R25.


Die biker is ook goed gelukt maar ik vind wel dat het een erg stereotype biker geworden.  ;)
Ben wel benieuwd of je van plan bent die biker op de motor te zetten want dat kan nog wel lastig worden volgens mij. Hij zit niet echt in de juiste houding. Of zet je hem gewoon op een bankje naast de motor?

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #352 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:18:59 »
Ik weet nog niet echt waar ik die biker zet. Ik denk dat hij een beetje dwars op zijn motor komt te zitten en met iemand aan het praten is. Er komt ook nog een sleutelaar op de diorama. Misschien zet ik hem daar wel bij. ;D

Even wat anders. Moet ik naar het Spoorwegmuseum nog een trafo voor je meenemen? Of heb je al wat anders gevonden?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #353 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:24:20 »
Als je dat wil doen?  heel graag!  :)


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #354 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:47:49 »
O.K. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #355 Gepost op: 7 oktober 2014, 18:57:50 »
Bertus en Tinus staan al een half uur met elkaar te praten. Je mag drie keer raden waar het over gaat .... precies! ;)

Ik heb nog even gedacht om er een rem en koppeling kabel op te maken maar ik vind het wel goed zo. Misschien later ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #356 Gepost op: 7 oktober 2014, 19:12:00 »
Bertus over zien Norton en Tinus over zien BSA  en natuurlijk ook over de motorcross op het Hengelse Zand  ;D
Mooi motortje heb je er van gemaakt Pierre! Komt er nog een logo op de tank? Dan is het helemaal af.

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #357 Gepost op: 7 oktober 2014, 19:17:34 »
Heb ik dat nou gemist? Ineens is het een motor!  :o
Komt er geen: "How it's done"?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #358 Gepost op: 7 oktober 2014, 20:10:48 »
Bertus over zien Norton en Tinus over zien BSA  en natuurlijk ook over de motorcross op het Hengelse Zand  ;D
Mooi motortje heb je er van gemaakt Pierre! Komt er nog een logo op de tank? Dan is het helemaal af.

Precies daar gaat het over .... ;D

Misschien ga ik hem nog wat opleuken als ik hem neer ga zetten Gert-Jan. Voorlopig blijft het even zo.


Heb ik dat nou gemist? Ineens is het een motor!  :o
Komt er geen: "How it's done"?

Van een hoofdzakelijk een beetje schilderwerk hoef ik toch geen foto's te maken Wim. Dat snapt iedereen zo wel. (denk ik) ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #359 Gepost op: 7 oktober 2014, 20:51:12 »
Volgens mij zit er ook een ander stuur op.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #360 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:37:03 »
Volgens mij zit er ook een ander stuur op.  ::)

Uiteinden van het originele stuur afknippen en krimpkousjes er op. Daar kan je ook geen heel uitgebreide fotoreportage van maken.  ;)
Maar de lichtjes zijn ook anders.  ::) En Wim is dol op lichtjes!   :D

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #361 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:50:12 »
die playmobiel motor is onherkenbaar. super. Kabels kun je toch gewoon met stukje ijzergaren. Dat is niet zoveel werk.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #362 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:10:53 »
Mooie fiets geworden Pierre
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #363 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:18:47 »
Dank je jongens. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #364 Gepost op: 8 oktober 2014, 12:16:24 »
Een beetje laat met mijn reactie, maar weer een leuk projectje heb je gemaakt.
Wat Gert-Jan al zei: een leuk merkje op de tank zal best staan. Maar dat zal zeker nog komen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #365 Gepost op: 12 oktober 2014, 17:37:32 »



Vanmiddag het tjoek-tjoek geluidje gerepareerd. Werkte niet. Weet nu waarom het dus erg goedkoop was. Er bleek een stukje print los te zijn gelaten en daardoor een condensator niet meer aangesloten. Ik heb er een draadje overheen gesoldeerd en het zaakje werkt als nieuw. Jammer dat ik het geluid niet in de LGB loc kan bouwen (dat was mijn bedoeling) omdat het ook behalve een rijsnelheid voeding ook een constante voeding nodig heeft van ongeveer 15 volt. Ik zou niet weten waar ik die vandaan moet halen. Digitaal geen probleem maar analoog wel. Ik denk dat ik maar gewoon één of twee luidsprekertjes achter in de diorama hang. De diorama is toch niet zo lang dus volgens mij merk je er niet  zoveel van.

Verder heb ik een stukje kool dat ik (ja ik ook ;D) in Utrecht geleased heb voor ongeveer ¾ vermalen tot bruikbare koolstukjes. Gewoon in een doekje gedaan en met de hamer een paar klappen er op. Het moet nog wel gezeefd worden. De grote stuken voor de LGB en de kleinere stukjes voor de H0. 








Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #366 Gepost op: 12 oktober 2014, 19:03:09 »
Nu willen we natuurlijk wel dat geluidje horen Pierre...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #367 Gepost op: 12 oktober 2014, 19:06:54 »
Je bent van harte welkom Jack ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #368 Gepost op: 12 oktober 2014, 19:08:12 »
Hebben jullie al YouTube daar in de uithoek?  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #369 Gepost op: 12 oktober 2014, 19:11:58 »
Mooie kolen Pierre ;D  en ikben blij dat mijn kooltje nog heel is hier :D heb al bakjes met los spul zat. en ik wil ook geluidjes horen :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #370 Gepost op: 12 oktober 2014, 19:36:51 »
Hebben jullie al YouTube daar in de uithoek?  ;D

Joetjoep ?? :o ???  Tja ...

en ik wil ook geluidjes horen :D

Zodra ik het spul heb aangesloten op het diorama zal ik eens kijken wat ik voor jullie kan doen. Voorlopig ga ik weer verder met H0. en zal je daarvoor geduld moeten hebben ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #371 Gepost op: 12 oktober 2014, 23:46:08 »
Tsjoek-tsjoek of niet je steenkolen zijn perfect!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #372 Gepost op: 10 november 2014, 22:09:35 »
Van de lantaarns die ik afgelopen zaterdag bij het Kruitvat kocht heb ik vanavond een prototype gemaakt voor mijn LGB diorama. Weer een mooi tussendoor projectje voor een avondje knutselen. De paaltjes waren aan de korte kant en aan de onderkant veel te  dik. Ooit op het strand een kapotgewaaid strandvliegertje gevonden waar ik de stokjes uit getrokken heb. Die stokjes kan ik nu mooi gebruiken. Het zijn plastic buisjes van 5mm dik en dat is precies mooi. En voor jullie gaan zeggen ... jij bewaard ook alles ...ja inderdaad ik bewaar alles.  :P 







Van de week de andere 5 eens even in elkaar steken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #373 Gepost op: 10 november 2014, 22:15:45 »
Mooi paaltje zo. Veel beter in verhouding dan het origineel.

Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #374 Gepost op: 10 november 2014, 22:29:27 »
...en erg snel gedaan.
Alleen dat vliegertje van een Duits kindje kapotmaken en afpakken dat vrolijk aan het vliegeren was. Tsja Pierre, daar moet je natuurlijk zelf zien uit te komen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)