Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 101427 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #300 Gepost op: 7 september 2014, 11:15:05 »
Pierre wat jij ziet, is omdat ik het nu zo WIL doen, ik ben normaal een vreselijke CHAOOT , ik heb nu mezelf voorgenomen als ik ergens mee ga beginnen wil ik gewoon eerst alles hebben wat ik nodig heb om het te kunnen doen, net zoals die tracksetta's die moest ik hebben om 1 kwartbocht neer te leggen helemaal rechts op de baan, terwijl ik ook wel zou kunnen solderen. nu heb ik ze kan ik dus gaan solderen :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #301 Gepost op: 7 september 2014, 17:59:11 »
Heeel klein updeetje:

De pompen op de stoep geschroefd en vervuild. Meer niet. ;D

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #302 Gepost op: 7 september 2014, 18:16:09 »
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Das ongeveer het enige wat ik kan doen.... :o

En kerstdorpen bouwen natuurlijk. ;D  ;)

Ja ook dat komt weer aan..... moet maar eens gaan bedenken wat we dit jaar gaan doen. Heb nu een aquarium op de kast staan waar we normaal altijd het dorp hebben staan.

Maar hij is prachtig geworden Pierre.... wauw.
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #303 Gepost op: 7 september 2014, 18:19:05 »
Eindelijk heb ik wat kunnen vinden om over te zeuren. 2 jaar lang kan ik niks vinden en eindelijk zie ik iets.
Maar daar komt vast nog wel wat. ;D ;D ;D

Die dakrand Pierre, komt daar nog een afwerking?
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #304 Gepost op: 7 september 2014, 18:27:45 »
bedoel je een windveer of een goot?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #305 Gepost op: 7 september 2014, 18:50:47 »
Mooi geworden Pierre, vraagje hoe gaan we diesel tanken in dat station :P
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #306 Gepost op: 7 september 2014, 18:54:56 »
de windveer bedoelde ik Wim
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #307 Gepost op: 7 september 2014, 19:30:42 »
Behalve een windveer zit ik eigenlijk ook nog een beetje te wachten op wat opschriften.
Zo vond ik laatst een bak vol speldjes. Vroeger werden die net als sleutelhangers gespaard en vaak heb je ook speldjes met het logo van een benzine-, olie- of een bandenmerk. Sommige van die speldjes hebben veel weg van reclameborden.
Ik denk dat Pierre vroeger ook speldjes heeft gespaard en nog wel ergens een bak heeft liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #308 Gepost op: 7 september 2014, 19:37:40 »
Ja, een benzinemerk is natuurlijk een must....
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #309 Gepost op: 7 september 2014, 20:26:57 »
Ja, het is nu zo'n witte pomp die je vroeger had waar benzine werd getankt van twijfelachtige kwaliteit.
Dat is het Pierre: het wordt een merkloze Witte Pomp!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #310 Gepost op: 7 september 2014, 20:36:38 »
Ik vind een windveer niet echt nodig, hoor. Volgens past dit ook niet bij de sfeer van het stationnetje.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #311 Gepost op: 7 september 2014, 20:46:35 »
Nou lekker is dat Roel, door jou gaat Pierre dat nu ook vinden en dan zitten Rick en ik zonder windveer.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #312 Gepost op: 7 september 2014, 20:50:05 »
Ach, af en toe wat tegengeluid. Pierre moet toch wat te kiezen hebben.
Maar Pierre gaat altijd z'n eigen weg, dus ik ben benieuwd of jullie inderdaad zonder windveer (en dekker) blijven zitten.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #313 Gepost op: 7 september 2014, 20:59:48 »
Ha, ha! Als het vandaag nee is... dan kan het morgen zomaar ja zijn.
Eigenlijk weet je met die gast nooit waar je aan toe bent.
Ik gok erop dat-ie zegt: "Ik vind het zo mooi zat, moet er zeker ook nog een uilenbord op?"
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #314 Gepost op: 7 september 2014, 21:11:13 »
Dank allemaal.

Maar het kan toch niet zo zijn dat je het winter/kerstdorp dit jaar over slaat Sem. Daar geloof ik niks van. Er is altijd wel een mouw aan te passen. Hoe gaat het overigens met je garnalen?

Nee Rick .. er komt geen windveer op dit dak. Heeft er al opgezeten maar ik heb hem er weer afgesloopt. Te lomp gezicht. Het heeft wel wat zo. Een simpel bouwwerk. Planken betimmerd met golfplaten. Wel komen er nog dakgoten en afvoer.

Wim .. er komen nog verschillende reclame dingen en een simpel interieurtje. Dat moet nog gebeuren maar helaas is mijn printer vorige week overleden. Toevallig vandaag een andere werkend gemaakt maar de kwaliteit laat wat te wensen over. Maar ja ... we zien wel wat dat weer gaat worden. Een gegeven paard ....

Speldjes heb ik ooit wel gespaard Wim maar die heb ik allemaal weggegeven behalve treinmerken en zo. Maar ik maak er wel wat aardigs van met de andere printer. Komt wel goed.

Geen benzinemerk. Gewoon witte pomp.

Dat de benzine van een witte pomp twijfelachtig was is een fabeltje Wim. Het is gewoon merk benzine. We hebben hier vlakbij nog een witte pomp en de ene keer staat er een wagen van merk A te lossen en een maand later is dat merk B. Ik tank er al jaren en er is niets mis mee. Wel goedkoper en je hoeft het er niet eens zelf in te gooien.

Nog even over dat tanken van de diesel Hans. Je bedoelt dat er geen slang hangt. ;D Klopt dat er nog geen slang hangt maar daar heb ik een bedoeling mee. Ik wil eigenlijk een boer bij de pomp zetten die een jerrycan diesel tankt voor zijn trekker. Heb alleen nog geen boer en ook geen jerrycan. ;D Moet nog gevonden of gemaakt worden. Zal wel zelf maken worden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #315 Gepost op: 14 september 2014, 21:16:04 »
Loop ik gisteren in de Action om mijn voorraadje kwasten aan te vullen loop ik daar zomaar tegen een tractor aan voor een wereldprijs van 89 cent. Eigenlijk iets te klein maar ik heb de mazzel dat tractoren in heel veel verschillende maten te vinden zijn. Ik moet hem alleen aanpassen naar 1: 25 en het moet een veel ouder type worden. Ik ruik hier een nieuw projectje tussendoor aankomen. Van dit speelgoeddingetje een waardig voertuigje maken.



Eerst maar eens de tractor uit elkaar halen en ontdoen van de overtollige onderdelen en de voorspatborden er afgeknipt. De voorwielen ga ik onder een kleine hoek terug monteren door de uiteinden van de as een knikje te geven. Dit ziet er heel wat natuurlijker uit.



Wat me het meest tegenstaat is de veel te moderne neus en daar wil ik wat verandering in brengen door een rechte neus te maken met een gedeelte van een dieselloc kapje uit de rommella.



Nou zit er wel wat werk aan de kap maar het is de beste optie die ik kon vinden in mijn winkeltje. Eerst de trappetjes er af vijlen en de rand langs de bovenkant. Daarna de zaag er in.







Dan kan het neusje er opgeplakt worden. Ziet er al heel anders uit.



Van een karrewiel maak ik een stuurwiel door er een paar spaken uit te snijden. De tractor bouw ik verder op met wat spulletjes uit de rommeldoos.



De koplampglazen worden met de perforator uit een stukje blisterverpakking gedrukt.



Dan kan er een verfje over wat dit alles tot een compleet en ouder geheel maakt. Ik zie nu pas op de foto dat de voorwielen even gewisseld moeten worden. Het profiel van de banden zit verkeerdom.  :(



Dit kan mooi even drogen en ondertussen ga ik me bezig houden met boer Zombie. Dit moet een figuurtje worden die met zijn trekker naar de benzinepomp is gereden om een jerrycan te vullen met dieselolie. Er is geen figuurtje dat aan mijn eisen voldoet dus ook hier zal ik weer zo’n zombie moeten verbouwen.







Alle hoeken van de lichaamsdelen worden in een andere positie weer vastgelijmd met secondelijm en de kieren en naden dicht gesmeerd met witte houtlijm.



Ondertussen is de tractor droog en kan ik deze met een beetje roest behandelen en wat vet op de vooras. Klaar. Geinig voor weinig … toch? ;D





Nu komt er even een lastig stukje. Ik moet het mondstuk van de pomp in een hand van boer Zombie knutselen en de stand van zijn hoofd aanpassen. Hij moet natuurlijk wel kunnen tanken en zien of de jerrycan straks vol is.





Nu nog wat schilderwerk en een jerrycan maken.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #316 Gepost op: 14 september 2014, 21:46:14 »
Ik vind het geheel er wel knap uitzien. Met name de lichaamshouding van dat ventje is prima geslaagd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #317 Gepost op: 14 september 2014, 21:51:22 »
Pierre,

Wat een verschrikkelijk leuk projectje weer. En dat voor nog geen euro
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #318 Gepost op: 14 september 2014, 21:55:23 »
Die tractor ziet er goed uit Pierre. mooi resultaat voor 89 cent.
Dat mannetje ziet er ook al goed uit. Hij heeft alleen nog wel een bochel in z'n nek.  ;)

Gert-Jan   

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #319 Gepost op: 14 september 2014, 22:08:45 »
Dank je wel allemaal. Was weer een leuk klein projectje om te doen. ;D

Die tractor ziet er goed uit Pierre. mooi resultaat voor 89 cent.
Dat mannetje ziet er ook al goed uit. Hij heeft alleen nog wel een bochel in z'n nek.  ;)

Tja ... Gert-Jan ... als alle houtlijm droog is moet er nog een vijltje en een schuurpapiertje over om al de oneffenheden weg te werken. En dan de kwast. Komt goed. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #320 Gepost op: 15 september 2014, 06:04:45 »


 :o Mogen dit soort aanstootgevende foto's op dit forum??  :o

Gekheid, het is weer een knap staaltje van visie en inzicht en dat ook nog kunnen overbrengen naar je handen. Respect!




Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #321 Gepost op: 15 september 2014, 07:42:17 »
Dit is de bekende bouwvakkersspleet :) en dat mag zonder censuur  ;) ;) ;)
Fotografen met passie.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #322 Gepost op: 15 september 2014, 12:08:39 »
Weer een heel leuk project Pierre, maar zie ik nu dat jij die poppetjes ook met houtlijm plakt :s dat laat toch los op een gegeven moment poppetje plastic & lijm voor hout dat gaat niet echt werken lijkt mij ?

Oja zijn er wel enes dingen die je als je ze gekocht hebt wel heel laat, of gaat overal de zaag gelijk in  ;D ;D

O en Wim, laat die foto maar zitten van die bouwvakkers spleet enzo  :P :P
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #323 Gepost op: 15 september 2014, 12:24:07 »
Hans, ik had toch beloofd dat ik die compromitterende foto van jou niet zou plaatsen? Dan doe ik dat ook.
Volgens mij heeft houtlijm meer plakkracht dan je denkt. En als houtlijm helemaal is uitgehard kun je er aan vijlen en schuren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #324 Gepost op: 15 september 2014, 13:10:46 »
Alle hoeken van de lichaamsdelen worden in een andere positie weer vastgelijmd met secondelijm en de kieren en naden dicht gesmeerd met witte houtlijm.

Wel goed lezen Hans!