Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 101362 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #325 Gepost op: 15 september 2014, 13:20:38 »
Heb afgelopen zaterdag ook bij de action staan kijken maar er staat bijna nergens een schaal op
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #326 Gepost op: 15 september 2014, 13:52:15 »
Alle hoeken van de lichaamsdelen worden in een andere positie weer vastgelijmd met secondelijm en de kieren en naden dicht gesmeerd met witte houtlijm.

Wel goed lezen Hans!

Oeps Sorry was schijnbaar niet geheel wakker nog, overheen gelezen zag ergens iets van houtlijm staan en dacht het zal toch niet :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #327 Gepost op: 15 september 2014, 15:25:26 »
Maar je zal er versteld van staan wat je allemaal met witte houtlijm kan plakken Hans. Je gebruikt het ook om te ballasten en dat is ook plastic bielsen op blauwe plastic platen. Of blauwe platen in een metalen lade. Heb ik ook al gedaan en dat gaat prima.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #328 Gepost op: 15 september 2014, 20:57:07 »
ja balastvast plakken is me bekend maar dan komt er meer een doorzichtige laag overheen toch ?
Maar zoals Pierre en Gert-Jan al zeiden plastic met seconden lijm en opvullen met houtlijm :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #329 Gepost op: 15 september 2014, 21:12:18 »
ja balastvast plakken is me bekend maar dan komt er meer een doorzichtige laag overheen toch ?
Maar zoals Pierre en Gert-Jan al zeiden plastic met seconden lijm en opvullen met houtlijm :)

Maar je plakt ook alles aan elkaar met ballasten. Plastic, hout en steentjes het wordt één massa en keihard.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #330 Gepost op: 24 september 2014, 19:36:10 »
Update:


Vandaag even dennenbos op de muur geRosst. Hier zet ik straks wat losse dennen tegenaan maar die moet ik eerst nog maken. Alle verlichting is aangesloten in het pompstation en de laatste handelingen zijn gedaan. Er zit een compleet interieur in het pompstation maar zoals ik al had verwacht is daar op die afstand totaal geen reet van te zien. :o  Maar ja … wel leuk om te doen.   





Ik heb het pompstation iets verhoogd neergezet zodat het stoepje waar de pompen op staan straks boven het wegdek uit steekt. Van de week maar weer eens even wat kleien. De boer is al druk aan het tanken maar helaas is z’n jerrycan gejat en loopt alles over zijn schoenen. ;D




Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

stafmarklin

  • Gast
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #331 Gepost op: 24 september 2014, 19:50:23 »
Pierre, ben een tijdje afwezig geweest en zo te zien weer heel wat gemist. Jij hebt enorm veel inspiratie en "gouden" handen. Prachtig.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #332 Gepost op: 24 september 2014, 20:06:39 »
Best wel mooie bomen Pierre, en als daar 'echte' bomen voor staan dan wordt het diepte-effect grandioos.
Een compleet interieur?
Kunnen we daar foto's van zien?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #333 Gepost op: 24 september 2014, 21:19:52 »
Een compleet interieur?
Kunnen we daar foto's van zien?

Ik heb er geen foto's van gemaakt Wim. Het pompstation staat helemaal achter op de baan en ik kan er bijna niet bij. Misschien als straks de lampjes kunnen branden dat ik er een foto van kan maken. Maar er loopt nog geen bedrading onder de baan.  Anders moet je me maar op mijn woord geloven. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #334 Gepost op: 24 september 2014, 21:24:40 »
Hee gast! Heb ik óóit aan je getwijfeld?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #335 Gepost op: 24 september 2014, 22:16:47 »
Ik denk dat, als de verlichting is aangesloten, het interieur wel enigszins zichtbaar zal zijn.
Het is de trots van Pierre om zelfs in het kleinste gebouwtje een inrichting in te maken.
Als dit klaar is heb je weer een fantastisch project(je) afgesloten, Pierre!

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #336 Gepost op: 24 september 2014, 23:57:36 »
Dit is volgens mij zo'n projectje dat eigenlijk nog helemaal niet af hoeft. Als het af is wat dan? Dan staat het daar: lichtjes aan, lichtjes uit en een beetje heen en weer karren.
Nee, dit is een projectje dat je heel dun moet uitsmeren. Toch?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #337 Gepost op: 25 september 2014, 00:13:51 »
Poe Pierre toch, zo zit je in griekenland en zo benje met de LGB gebeuren bezig :)

Maar schitterend gedaan allemaal en die bomen ook inderdaad.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #338 Gepost op: 25 september 2014, 11:18:36 »
Dank. Tja ... het is eigenlijk de bedoeling/hoop dat je nooit klaar bent met bouwen. Zoals Wim zegt ... wat dan. Rijden doe ik nooit. Het gaat me eigenlijk alleen om het bouwen. Als het pompstation (en directe omgeving) en het straatje af zijn maak ik nog een paar bomen en dan ga ik maar weer eens overschakelen naar het H0 gefröbel. Daar moet gelukkig ook nog genoeg gebeuren. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #339 Gepost op: 25 september 2014, 21:19:37 »
Bouwen vind ik ook leuker dan rijden. Dat modeltreingebeuren is voor mij een excuus om te kunnen bouwen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #340 Gepost op: 26 september 2014, 08:03:26 »
Kijk Pierre is terug  :D :)
Welkom terug, heb je een leuke vakantie gehad.

Het ziet er weer gelikt uit, dat heb je mooi geRosst  :D :D
Fotografen met passie.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #341 Gepost op: 26 september 2014, 10:01:53 »
Ik vind het wel relaxed om achterover leunend overal om me heen vanalles te zien bewegen, verlichting aan en uit gaan
en zelf met de stuurknuppel de boel in het honderd laten lopen  ;D Maar het dio begint vorm te krijgen  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #342 Gepost op: 26 september 2014, 11:33:45 »
Bouwen vind ik ook leuker dan rijden. Dat modeltreingebeuren is voor mij een excuus om te kunnen bouwen.  ::)

Precies . Zo zie ik het ook een beetje Wim.  ;D

Kijk Pierre is terug  :D :)
Welkom terug, heb je een leuke vakantie gehad.

Hele beste vakantie gehad Sem. Dank je. Heel Kreta over gereisd. Wel gemerkt dat als je in zo'n toeristenopvangcentrum bent als b.v. Oh ...oh ..Cherso of een soortgelijke plaats dit beslist niet Griekenland is. Buiten deze steden merk je echt wel dat het land in de problemen zit. Geen honger maar wel armoede, vergane glorie en veel verval. Wel heel aardige mensen overal.

Het ziet er weer gelikt uit, dat heb je mooi geRosst  :D :D

Ja ..ja.. ik Ross wat af zo. ;D

Ik vind het wel relaxed om achterover leunend overal om me heen vanalles te zien bewegen, verlichting aan en uit gaan
en zelf met de stuurknuppel de boel in het honderd laten lopen  ;D Maar het dio begint vorm te krijgen  :)

Bij mij moet er ook wel een hoop kunnen bewegen Jack. Maar dan niet om het bewegen zelf maar om zo te maken dat het kan bewegen. ;D Als het eenmaal kan ... dan beweegt het verder eigenlijk nauwelijks meer. Hooguit als mijn kleinkinderen er om vragen. Maar ja ... ieder zijn meug.

Inderdaad begint er een beetje vorm in mijn diorama te komen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #343 Gepost op: 26 september 2014, 22:36:57 »
Griekenland had de regel dat als je huis nog niet af is dan hoef je ook geen onroerendgoedbelasting te betalen. Dus zie je overal stukken betonijzer uit de bovenste verdieping van de huizen steken; ze wonen er wel maar het is "nog niet af". Dat heeft de Griekse regering decennia lang laten gebeuren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #344 Gepost op: 2 oktober 2014, 22:52:23 »


Van de week kreeg ik van de buurvrouw een hele bak met Playmobil voor mijn kleinkinderen. Was nog van haar kleinkinderen geweest maar die waren er ondertussen veel te groot voor en de bak stond er maar stof te vangen. Laat daar nou een motorfiets bij zitten waar met een beetje fröbelen volgens mij best wat bruikbaars van te maken is.

 

Bij een motorfiets hoort natuurlijk ook een biker dus ik heb even in de bak met zombies gekeken of er wat bij zat. Tussen de zombies zelf was weinig te vinden maar ik kwam wel een werkman of houthakker of zo tegen die ik eens uit een bak in Houten gevist had. Iemand was ooit begonnen met schilderen maar had het blijkbaar opgegeven.



Ik heb zijn petje afgevijld tot een pothelmpje en van een stukje blister verpakking een brilletje geknipt. Verder is het na beetje schilderwerk best wel een bikertje geworden ....... toch?



Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #345 Gepost op: 2 oktober 2014, 22:54:42 »
Dat ziet er zekers wel uit als een bikertje Pierre, mooi gedaan wederom weer man.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #346 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:11:17 »
Ziet er fraai uit. Nu die fiets nog.
Maar was jij niet bezig met je FIAT?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #347 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:18:08 »
Ziet er fraai uit. Nu die fiets nog.
Maar was jij niet bezig met je FIAT?  ::)

Dank Wim.

Ja dat klopt. Ik ben de hele dag bezig geweest aan mijn Fiat maar na het eten even een uurtje naar boven gegaan en een begin gemaakt aan dit projectje. Ik zat er vandaag aan te denken onder het lassen en dan moet ik er ook gelijk een beginnetje aan maken. Zo werkt dat bij mij. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #348 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:21:16 »
ziet er mega gaaf uit hoe zo poppetje kan veranderen  ;) ;)
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #349 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:39:20 »
ziet er mega gaaf uit hoe zo poppetje kan veranderen  ;) ;)

Tja Rob ... dat is weer een nieuwe ontdekking. Tot voor kort had ik dat ook nog nooit gedaan. Het is begonnen omdat die poppetjes voor LGB zo duur zijn.  Ik kocht een goedkope zak met allemaal zombies en ben er mee gaan experimenteren. Het eindresultaat was best acceptabel en zo is het eigenlijk begonnen. Nu maak ik voor elk onderwerp zelf een poppetje. Het aardige is dat ze allemaal uniek zijn en het is ontzettend leuk werk. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/