Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 118123 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #175 Gepost op: 29 augustus 2014, 02:13:48 »
Pierre, met die H0 baan zal het wel loslopen om het schaduwstation liggen dan 10 x 2 blokken van een meter waar je loc's plus stammen kan laten wachten tot er weer eens 1 kan gaan rijden, dan kan je in iTrain het besturings programma zeggen zoek het zelf maar uit zie maar hoe je van a naar z rijdt en via welk spoor en als je maar geen brokken maakt.
En vergeet niet dat ik weer terug kan vallen op mijn oude baanplan wat ik hier al had en wat zelfs al in iTrain zit met beveiligingen en al, ik kan dar zelfs nu al virtueel met rijden in dat programma als ik zelf op de bezetmelders klik verschuift de trein elke keer een blok verder. en die baan ligt bijna geheel in het zicht op enige opstelsporen naa die achter een kopschotje zit, of op een plaat eronder.

Ik kan ook gewoon alles laten liggen zoals het nu ligt, of alles weer opstapelen en wachten op een betere bui :(

Maar ik vervuil nu jou topic, we kunnen beter alle losse topic sluiten hier en er 1 groot topic van maken :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #176 Gepost op: 29 augustus 2014, 02:18:39 »
Deze kiepkarretjes kom je regelmatig tegen in Houten Wim. En ze kosten niet de hele wereld. Niemand wil ze eigenlijk hebben. En zoals je weet kan je ook genoeg Anna's kopen (voor weinig) en die zijn leuk om te bouwen.
Ik ga nog wel eens op Marktplaats wat rondkijken.

Beste Hans,
Ik begrijp ontzettend goed wat je bedoelt en ik kan me goed voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt.
Je hebt (hoe lang was het?) een half jaar of langer gewacht tot die verdieping op je huis klaar was en ondertussen heb je natuurlijk ook niet stil gezeten en je scheel gekocht aan h0-spul: rails, bouwdozen, zeecontainers, een heel schip, locomotieven, wagons. En nu heb ik een beetje het idee dat je tijd aan het inhalen bent om die zolder zo snel mogelijk af te bouwen.
Ik denk dat je even een serieuze bouwstop moet gaan inlassen en rustig moet gaan nadenken wat je nou precies wilt en hoeveel ruimte je aan welk onderdeel wilt besteden.
Misschien moet je voorlopig je plannen zelfs halveren: de helft van je kamer LGB en de andere helft H0. Als dat staat, rijdt en werkt ga je pas verder denken.
Modelbanen laten zich niet in twee weken plannen; die moeten heel langzaam groeien.
En dat moet jij ook doen, anders moet je straks aan de pillen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #177 Gepost op: 29 augustus 2014, 02:33:13 »
Ik durf het haast niet te zeggen en nou ga ik misschien iets heel raars zeggen Hans en er zit dan heel veel werk aan vast maar ... is het misschien een optie om gewoon de H0 baan te bouwen die je al altijd voor ogen had met lekker veel rails en grote tafels met poten en dan een LGB baan langs het plafond te laten lopen. Of in ieder geval boven je H0 baan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #178 Gepost op: 29 augustus 2014, 02:42:30 »
Hahahaha Wim, aan de pillen heb er net 9 verminderd, waarvan ik voor 2 3/4 jaar bezig ben geweest met afbouwen.

Ik ga denk ik het baanstuk van LGB wat tegen de lange achterkant aanligt een weghalen, geeft in ieder geval ook wat meer ruimte om te staan waar ik wil, de rest ligt onder de schuine kant en over een trapgat en onder mijn verhoogde vloer.
Ik wil inderdaad de door mij suf gekochte H0 spullen weer eens zien, en niet denken van HUH had ik die ook al :)

dan kan ik als ik bezig ben met dat H0 gebeuren, ook eens rustig nadenken over wat doen we met die LGB baan.

En nu ga ik denk ik slapen ook al loopt me kop om en slaap ik tochnog niet, dus ga ik weer verder op de PC :)

@ Pierre, slaapt dus ook nog niet, dan blijft het toch een rondje van niks daar boven die H0 baan ja je zou kunnen slijgen en dalen, maar je hebt wel 7 meter nodig om over een ander spoor heen te komen.en dan ng blijft het een rondje, maar het idee is  goed Pierre, had ik in het begin ook al gedacht om vanaf de grond tot boven mijn hoofd te gaan met die LGB baan meer een soort hele grote spiraal dus ( en die had ik al op youtube gezien ook dus gewoon 1 grote spiraal met boven en onderin een lus dus trein reed op buitenste spoor omhoog keerde in die lus en reet vervolgens via binnenste spoor weer omlaag, is ook niet erg leuk toch dan liever LGB eruit, kan ik de centjes steken in decoders enzo voor de LGB baan.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #179 Gepost op: 29 augustus 2014, 02:50:43 »
Als je langs de bovenkant gaat hoef je niet alleen langs de kanten Hans maar kan je ook gewoon midden door de ruimte oversteken. Je hoeft er immers niet te lopen. Dat geeft toch wel heel veel meer mogelijkheden om je baan te verlengen. Dan kan je de opstelsporen langs de kant leggen. Je kan zelfs in een soort acht door de kamer rijden en kan het hele kameroppervlak benutten. alleen midden in de kamer moet je wel alles aan het plafond ophangen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #180 Gepost op: 29 augustus 2014, 07:31:37 »
Zegguhhh willen mijn mannen wel op tijd op bed  :P :P :P

Pierre jij kwam ook niet zaterdag he???
Fotografen met passie.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #181 Gepost op: 29 augustus 2014, 09:28:41 »
Goed bezig Pierre, wat je met een likje verf en wat houten stokjes al niet kunt toen (en een berg fantasie natuurljk)
Erg inspirerend.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #182 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:02:26 »
Zegguhhh willen mijn mannen wel op tijd op bed  :P :P :P

Pierre jij kwam ook niet zaterdag he???

Ja tante Sem :o

Ik lig altijd laat in mijn bed Sem. Ik heb aan een uurtje of 5 slaap genoeg.

Zaterdag ben ik er inderdaad niet Sem. Mijn vader is jarig en dat is voor mijn even wat belangrijker dan treintjes.
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #183 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:06:39 »
Goed bezig Pierre, wat je met een likje verf en wat houten stokjes al niet kunt toen (en een berg fantasie natuurljk)
Erg inspirerend.

Dank je Jack.
Ach ik fröbel ook maar wat aan. Als je maar lekker bezig bent.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #184 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:14:14 »
Morguh Pierre, maar blijf benieuwd naar dat hoek hotel, oom maar weer op het onderwerp terug te komen :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #185 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:30:32 »
Morguh Pierre, maar blijf benieuwd naar dat hoek hotel, oom maar weer op het onderwerp terug te komen :)
Morgen Hans. Nog wel een beetje geslapen?
Hotel??  Het gaat een oud benzine station worden Hans. Dat is in ieder geval de bedoeling.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #186 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:39:13 »
Ja Pierre, ik heb eerst tot 04.30 maar tv liggen kijken , en toen wilde de airco niet meer, en toen en toen en toen werdt ik om 0900 wakker, nu kijken wanneer ik in elkaar donder.

Maar je hebt gelijk werdt benzinen stationnetje met een mannetje op een wippend stoeltje ;D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #187 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:53:12 »
Ach Pierre, je hoeft er nou ook weer geen kermis van te maken met al die bewegende dingen.

Anders wordt het zo'n aapjesmachine.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #188 Gepost op: 29 augustus 2014, 12:25:07 »
Dat bedoel ik maar Wim. ;D

Ik heb nog wel wat anders Wim. Kreeg vanmorgen ineens een visioen van kiepkarretjes. Heb boven even de kerkhofdoos met wagonnetjes omgekeerd en ... ja hoor ... 1..2..3 keer raden. Gevonden bij de sloopwagons.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #189 Gepost op: 29 augustus 2014, 12:33:50 »
Zo Pierre! Dát is niet niks. Die staan écht voor geen meter op jouw baan... wat een ontzettende lelijke wagons. Waarom koop je zoiets?  :P
Ik vraag me ook af of deze wagens überhaupt echt hebben bestaan.
En nu?  ::)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #190 Gepost op: 29 augustus 2014, 12:53:08 »
Wil je ze verkopen?  ::)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #191 Gepost op: 29 augustus 2014, 13:26:10 »
Ik weet niet eens hoe ik er aan kom Wim maar ik heb ze vast niet gekocht voor op mijn baan. ;D Als je de verzendkosten aan me over maakt komen ze naar je toe maar ... dan moet je er gelijk aan beginnen en helemaal afmaken. :P

Ik kan er toch niets mee behalve ombouwen. Daar heb ik nog zoveel andere sloopwagons voor. Veel plezier er mee.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #192 Gepost op: 29 augustus 2014, 14:22:07 »
Hartstikke fijn Pierre... dit is nou een Oostenrijker!
Ik maak er mijn eerste project van en ik zal € 6,95 aan je overmaken.

Dankjewel!  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #193 Gepost op: 29 augustus 2014, 14:58:06 »
Hartstikke fijn Pierre... dit is nou een Oostenrijker!
Ik maak er mijn eerste project van en ik zal € 6,95 aan je overmaken.

Dankjewel!  :)

Geen dank Wim. Kan je gelijk een setje maken met je diesellocje.
Het pakje is op de post.  (4856509200079644)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #194 Gepost op: 29 augustus 2014, 15:21:00 »
Geen dank Wim. Kan je gelijk een setje maken met je diesellocje.
Het pakje is op de post.  (4856509200079644)
Dat was inderdaad het plan!
Geld overgemaakt.  8)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #195 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:48:29 »

Vandaag lekker een beetje aan het ruimen gegaan maar toch nog even een uurtje aan het diorama bezig geweest.
Daarom een mini updeetje:

Gevel is afgetimmerd en de kozijnen zijn geplaatst

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #196 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:58:05 »
Mooi en strak!
Komen er nog spijkergaatjes in dat hout?
En dat raam, komen daar nog raamspijlen in?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #197 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:27:51 »
Mooi en strak!
Komen er nog spijkergaatjes in dat hout?
En dat raam, komen daar nog raamspijlen in?

Allebei de vragen is het antwoord ja Wim. Er komt nog een heel raamwerk in met spijlen. Daar ben ik nog mee bezig. Misschien komt er ook nog wel een traliewerk voor maar daar denk ik nog over. De kleur van het pandje zelf daar ben ik ook nog niet uit. Het moet een oud ogend pand worden maar moet het bruin gebeitst zijn met witte kozijnen of vuil wit (afgebladderd) hout met groene kozijnen. Ik wil wel roestige golfplaten op het dak leggen en daar moet het bij passen. Ik denk dat ik maar eens een paar proefstukjes maak voor ik aan het echte schilderwerk gaat beginnen.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #198 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:53:43 »
De kleur van het pandje zelf daar ben ik ook nog niet uit.
Ik zag ergens op je tafel een BP-pomp staan. dan denk ik toch aan grijs voor het houtwerk en groen voor de ramen, deuren en dakgoten. Eventueel zou je de onderste vier planken in een lichtere kleur groen kunnen doen. Grijs en groen laten zich mooi verweren.
Wel nieuwsgierig hoe je die 1:22,5 golfplaten gaat maken... golkarton zeker?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #199 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:59:55 »
De kleur van het pandje zelf daar ben ik ook nog niet uit.
Ik zag ergens op je tafel een BP-pomp staan. dan denk ik toch aan grijs voor het houtwerk en groen voor de ramen, deuren en dakgoten. Eventueel zou je de onderste vier planken in een lichtere kleur groen kunnen doen. Grijs en groen laten zich mooi verweren.

Die BP pomp gaat het niet worden Wim. Die is veel te klein. Past beter bij jou ;D Ik zat meer te denken aan merkloos of misschien wel Esso maar voor Esso had ik Cornelis ook een ander kleurtje werkkleding moeten geven.
Groet Pierre.