Update:
Waar het gat in de wand zit komt een tunnelingang. Het is de bedoeling daar een rotswand te maken waar de trein in verdwijnt. Ik heb van een eerdere baan nog wat stukken kurk over en ik denk dat het net genoeg is voor een redelijke rotswand. De ruimtes vul ik later op met een papier-maché prutje.

Van een stuk dik karton maak ik een basis voor het tunnelportaal.

Om het portaal dikte en stevigheid te geven lijm ik er aan de achterkant wat latjes op.

Omdat het best wel een breed stuk is links van het gat lijm ik er een steunbeer op om dat een beetje te breken.
Het steenmotief wil ik er met dezelfde techniek op maken als het muurtje van de locloods dus … met steentjes gesneden uit de bekende blauwe platen.

Aan de bovenkant kan ik mooi een rijtje gipssteentjes kwijt die ik ooit van Wim heb gekregen. Ze passen hier perfect.

Als alle “steentjes” op het tunnelportaal zitten. Werk ik de scherpe hoeken weg door een potlood met een botte punt door de voegen te halen. Ook de randen aan de binnenkant van het gat strijk ik met de zijkant van het potlood rond. Hier en daar wat beschadigingen en deuken in de steentjes en het geheel is klaar voor de eerst verflaag.

Met zo’n verflaagje ziet het er al weer heel anders uit. Vanavond in de fixeer zetten dan kan ik morgen voegen.

Wordt vervolgd .....