Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 101141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #100 Gepost op: 14 augustus 2014, 20:23:56 »
Pfffffffffffffff, ik zeg niks, maar met welk artikel nummer kan ik een dubbele bestellen Pierre :D

Tja Hans ... maar het is twee dagen werk. Wat moet je daar dan voor rekenen met een beetje aardig uurloon. :P

Ik heb fabrieksmatige poortjes gezien, die een stuk minder zijn.
Hij is prachtig geworden.

Dank je Rick ... bovendien is dit veel leuker als een fabriekspoortje. Je kan het maken zoals je het leuk vind en niemand anders heeft zo'n zelfde poortje. ;D Dat telt natuurlijk voor alles wat is zelf in elkaar fröbeld.

Heb jij overigens nog wat aan je baan gedaan? We hebben al een tijdje geen update meer gezien. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #101 Gepost op: 14 augustus 2014, 20:30:23 »
Jazeker ben ik weer bezig.
Toevallig vanmiddag weer wat foto's gemaakt. Moeten nog even van de camera gehaald.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #102 Gepost op: 14 augustus 2014, 22:00:58 »
Pierre,
Dat ziet er fantastisch uit.

groetjes, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #103 Gepost op: 14 augustus 2014, 22:40:31 »
Dank je Gert-Jan
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #104 Gepost op: 14 augustus 2014, 23:08:06 »
Gedverdemme Pierre!
Het ziet er weer misselijkmakend geil uit!
Sorry jongens: soms schieten woorden me te kort.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #105 Gepost op: 14 augustus 2014, 23:10:02 »
Ha ... dank je wel Wim ... waar heb jij gezeten. Ik heb je een paar dagen gemist hier. :) Ook nog aan je diorama verder gegaan?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #106 Gepost op: 15 augustus 2014, 00:49:49 »
Nee Pierre,
Ik ben overdag (te) druk aan het werk en 's avonds ook druk thuis... dus nog even geen energie over.
Misschien ook wel logisch: je komt terug van vakantie, je moet weer aan het werk en je raakt in een soort ik-moet-weer-aan-het-werk-dip.
Nog één dag en dan is het weer weekend.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #107 Gepost op: 15 augustus 2014, 01:08:31 »
Nou ... nog even een dagje doorbijten dan Wim ..... prettig weekeind ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #108 Gepost op: 15 augustus 2014, 16:44:25 »
Zó... het is weekend!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #109 Gepost op: 18 augustus 2014, 21:56:54 »

Update:

Er moet ook een bruggetje komen over een klein riviertje. Ik haal de klei maar weer eens tevoorschijn. Ik ben bang dat het met de blauwe plaat een beetje te stijf muurtje gaat worden dus dit lijkt me het beste materiaal hier voor. Ik moet nog steeds een beetje wennen aan die achterlijke grote maten en verhoudingen.







Nu kan de klei mooi even drogen. Op zolder is het nog warm dus dat gaat best snel. Tussendoor maar even een miniprojectje dan. Aan een watertje hoort natuurlijk ook een visser. Uit de doos met de poppetjes komt een oud glimmend poppetje tevoorschijn die ik hier wel voor kan gebruiken. Volgens mij heeft hij ooit in een ver verleden een schep in zijn handen gehad of zo.







Ik haal met een vijltje de gietnaden er af en trek het mannetje van zijn voetstuk. Dan als de donder nieuwe kleren en naar de kapper.



De klei is bijna droog dus nog maar een klein ander klusje ….  verlichting boven het diorama. Ik heb nog een stuk led verlichting dat lang genoeg is. Er zit een plakstrook aan dus dat is een makkie. Een kwartiertje later is er licht in de tent.





De brugmuurtjes zijn droog genoeg en kunnen geplaatst worden.





Ik zet de muurtjes vast in de zwarte basiskleur. Ondertussen is ook de visser droog en gooit snel nog een hengeltje uit.




Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #110 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:09:49 »
Leuk dat vissertje. De kleren die hij nu aan heeft zijn inderdaad een stuk beter.





Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #111 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:17:20 »
Ik vind het echt heel mooi worden en ik word wel nieuwsgierig naar die dobber die je nog gaat maken.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #112 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:22:01 »
Pierre mooi man, ik is jaloers op je, mooi dat bruggetje en die visser, ook ik ben benieuwd naar die dobber en dat stukje 16/100 visdraad erheen :)

O en dat wennen aan deze schaal had ik dus andersom he ik dacht 1:22,5 en 1:87 wil nog niet echt lukken hier, hoe breed en lange etc etc.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #113 Gepost op: 19 augustus 2014, 00:48:38 »
Dank je wel jongens. ;) Tja .. die dobber daar ga ik nog een flinke dobber aan krijgen. Komt goed ... hij gaat er komen maar pas als er water in de rivier zit. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #114 Gepost op: 19 augustus 2014, 14:59:59 »
Dank je wel jongens. ;) Tja .. die dobber daar ga ik nog een flinke dobber aan krijgen. Komt goed ... hij gaat er komen maar pas als er water in de rivier zit.

En Pierre kennende wordt dat dan een dobbertje dat op en neer gaat alsof er een echte vis aan de haak zit. 

( Ik wil geen te hoge verwachtingen scheppen hoor Pierre ) ;)

Groet, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #115 Gepost op: 19 augustus 2014, 16:39:52 »
En Pierre kennende wordt dat dan een dobbertje dat op en neer gaat alsof er een echte vis aan de haak zit. 
( Ik wil geen te hoge verwachtingen scheppen hoor Pierre ) ;)

Jij wil wel graag een beetje stoken hè Gert-Jan ;D  Ik hou wel van een uitdaging dus ... wie weet. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #116 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:19:54 »
Dat zou met een servootje wel te maken moeten zijn, en nee ik waag me daar nog helemaal niet aan, ik sta nog in de dik hour en meter maken modus :D

Ik ben trouwens wel benieuwd Pierre....
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #117 Gepost op: 19 augustus 2014, 20:54:51 »
Pierre, je hebt echt gouden handen, prachtig weer.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #118 Gepost op: 19 augustus 2014, 21:15:13 »
Dank allemaal voor de veren. ;D




Kleine update:

Vanavond nog even een uurtje aan het fröbelen gegaan. Eerst het bruggetje een kleurtje gegeven maar ik ben er nog niet uit of ik er goed aan heb gedaan. Misschien morgen eens proberen of ik de voegen licht grijs kan maken in plaats van zwart. Ik denk dat het beter staat bij het tunnelportaal. Misschien kan ik de naadjes wel voegen?

Ook aan de rotsen ben ik behoorlijk aan het kliederen geweest. Ik heb een emmertje met een restje latex en daar gooi ik dan gewoon een klodder bruine en een klodder zwarte acrylverf in. Het kan ook met kleurmeng tubetjes. De kleur die ik nodig heb meng ik dan gewoon in de emmer. Zo krijg je een behoorlijke variatie op de rotsen wat er dan weer natuurlijker uitziet. De kurk is ook niet overal dezelfde kleur en ik probeer daar zo dicht mogelijk bij te komen.



Helemaal rechtsonder was het papier-maché prutje nog niet helemaal droog maar misschien kan ik dat morgen afmaken.



Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #119 Gepost op: 19 augustus 2014, 21:20:36 »
Fantastisch wat je aan het maken bent, Pierre. En ook jij gaat als een speer.
Het geheel ziet er erg mooi uit.
De voegen kunnen iets lichter zijn, maar het geheel, ook de rotsen, ziet er realistisch uit.
Leuk om je bezig te zien.
 
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #120 Gepost op: 19 augustus 2014, 22:14:26 »
Ok laat ik ook eens iets zeggen dan maar, ik zou die voegen dezelfde kleur houden als de voegen van die tunnelingang :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #121 Gepost op: 19 augustus 2014, 22:55:50 »
Dank jongens ... voor het meedenken. Ik zal morgen eens wat proberen met die voegen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #122 Gepost op: 20 augustus 2014, 10:08:24 »
Jij wil wel graag een beetje stoken hè Gert-Jan ;D
Nou Pierre, GéJé en stoken... daar heb ik nou echt nóóit is van gemerkt.  ::)
Ziet er trouwens weer belachelijk fraai uit.
Ik vind die zwarte voeg van dat bruggetje trouwens wel kunnen; een beetje lichtere dry-brush eroverheen en wat groen er omheen en het is helemaal top.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #123 Gepost op: 20 augustus 2014, 11:47:52 »
Jij wil wel graag een beetje stoken hè Gert-Jan ;D  Ik hou wel van een uitdaging dus ... wie weet. ::)
Nou Pierre, GéJé en stoken... daar heb ik nou echt nóóit is van gemerkt.  ::)

Ik? ... stoken?? Nee hoor Pierre, ik opperde alleen maar een idee maar dan op zo'n manier dat het leek alsof je het zelf verzonnen had.  8)

Maar ik krijg volgens mij een verkeerde naam hier op het forum,  :-[  dus ik zal voortaan een beetje op m'n intonatie letten.

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #124 Gepost op: 20 augustus 2014, 12:23:01 »
Maar ik krijg volgens mij een verkeerde naam hier op het forum,  :-[  dus ik zal voortaan een beetje op m'n intonatie letten.
Gert-Jan, dat zou ik heel erg jammer vinden. Blijf gewoon lekker jezelf en blijf vooral ook stoken... anders wordt het hier erg serieus.
Bovendien, als jij op je intonatie gaat letten, dan moet ik dat ook gaan doen en daar heb ik écht helemáál geen zin in.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)