Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 100280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #50 Gepost op: 25 maart 2014, 22:55:50 »
Wooow ... wat een gereken allemaal. Als ik zelf twee handen naast elkaar hou (zonder duim) is dat ongeveer de lengte van een baksteen en hij is één hand breed. Een handje van het Preiser poppetje is 5mm breed. Zo kom ik aan de 10mm x 5mm. Pak ik voor de hoogte 1mm minder. Hoe simpel kan het zijn. In verhouding met mijn omreken poppetje klopt het aardig dus vind ik het allemaal wel prima. Ik werk voor alle maten op gevoel met mijn Preisertje en reken niks echt om. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #51 Gepost op: 25 maart 2014, 23:12:30 »
We wilde alleen maar even narekenen of jouw Preisertje het bij het rechte eind heeft.
Enne... dat heeft-ie!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #52 Gepost op: 25 maart 2014, 23:13:23 »
Kijk,    Pierre is nog van de oude stempel. Vroeger gebruikte ze ook lichaamsmaten om iets uit te meten.
Een duim, een voet, of een el (elleboog)

Zoals ik al zij Pierre,  als de verhoudingen er op het oog maar goed uit zien. En jou steentjes zien er gewoon goed uit.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #53 Gepost op: 26 maart 2014, 22:21:34 »
Vanmorgen was het me te koud om aan mijn caravan te klussen dus heb ik maar wat steentjes gesneden en het muurtje af gemetseld.



Vanavond was de lijm droog genoeg on de boel in de verf te zeten. Ik heb gewoon acrylverf van de Action gebruikt. Ook gelijk een proefstukje gemaakt. Kan ik morgen eens even wat proberen met de voegen.

Het grijze stukje onder de Preiser is de hoogte van de rails en dus ook de hoogte van de vloer. Hier komt later een trappetje naar buiten.





Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #54 Gepost op: 26 maart 2014, 22:30:50 »
Dank voor de kleuren, dan ga ik morgen meteen even naar de Action.
Die rails Pierre, kun je die niet inbedden in de vloer van de loods? Dus de railstaven zonder bielsen koud op op de grondplaat plakken met secondenlijm en dan opvullen met houten plankjes? Dan heb je misschien een veel lagere rail.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #55 Gepost op: 26 maart 2014, 22:39:13 »
Ik ga de rails ook inbedden in de houten vloer Wim. Eigenlijk het zelfde als ik met de steiger gedaan heb. Bovendien heeft het wel wat zo'n trappetje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2014, 23:24:23 »
Je baksteenkleur is trouwens precies goed. Benieuwd naar je voegwerk... maar je gaat waarschijnlijk eerst dat proefstukken doen.
Morgen zal ik even wat foto's maken van mijn critter.

Critters zijn kleine industriële smalspoor-locomotieven die zijn vaak zelf in elkaar zijn gezet of behoorlijk gemodificeerd zijn. Er bestaat geen exacte definitie van een critter, maar de meeste critter-fans zijn het er over eens: je weet het wanneer je er eentje ziet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #57 Gepost op: 27 maart 2014, 17:05:22 »


Nu weet ik ook waarom ik een proefstukje heb gemaakt. Het proefstukje heeft uitgemaakt dat je de verf met het inwassen van de voegen een beetje wegschuurt/oplost. Dat is dus een probleem. Eerst een nieuwe proef met een fixeerlaagje over de geverfde steentjes. En dat blijkt prima te werken dus … de hele muur eerst in de fixeer.



Daarna kan als de fixeer goed droog is met het voegen worden begonnen. Ik maak het voegengrijs niet te dun omdat ik op de eerste plaats bang ben dat ik de lijm oplos en op de tweede plaats blijft zo de structuur wat grover zodat het meer op cement gaat lijken. 



Als de hele muur is gevoegd laat ik het even indrogen. 



Daarna ( net als bij de tegeltjes van de badkamer ) met een vochtig sponsje voorzichtig de steentjes schoon poetsen. Ik maak gelijk dat de voegen ietsje dieper komen te liggen. Nu kan het muurtje goed drogen.



Na het drogen nog even snel met een vochtig sponsje er over om de laatste waas weg te halen en het muurtje is klaar.



Ook van dichtbij is het resultaat verbluffend echt. Er is in de grove structuur van de steentjes wel wat voeggrijs achter gebleven maar dat maakt op de een of andere manier de steentjes nog wat echter. Het werkt als een soort dry-brush. Ook over de structuur van de voegen ben ik zeer tevreden.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #58 Gepost op: 27 maart 2014, 17:50:28 »
SCHITTEREND pierre, en die laatste foto zo kijk je toch niet naar je huisje met een vergrootglas voor, het ziet er gewoon erg mooi uit zo, en het is net steentjes inwassen.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #59 Gepost op: 27 maart 2014, 18:10:29 »
Erg mooi Pierre, ik ben weer aan het werk en heb dus veel minder tijd om hier te neuzen, maar ik mis wel weer heel wat zie ik. mooi werk Pierre ik blijf je volgen.

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #60 Gepost op: 27 maart 2014, 18:23:36 »
het is dat je laat zien hoe je het gedaan heb, anders had ik echt gezegt dat je naar buiten was gelopen en een echte muur gefotografeerd had. Ik kan het niet van echt onderscheiden . whoooo
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2014, 18:37:52 »
Whowwwwwwwwwwwwwwwwww  :o :o :o :o :o :o
Dit is inderdaad niet van echt te onderscheiden zeg poeh.
Fotografen met passie.

MaVe46

  • Gast
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #62 Gepost op: 27 maart 2014, 18:55:11 »
Pierre,

ziet er super uit, complimenten !!!

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #63 Gepost op: 27 maart 2014, 20:08:08 »
Ik sluit mij bij de vorige sprekers aan  :).
Wat een kunstenaar ben je toch, Pierre.
Een genot om jouw topic te volgen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2014, 20:12:40 »
Dank allemaal! :)

Ik denk dat ik nu weer een stukje H0 ga doen. Later verder. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #65 Gepost op: 27 maart 2014, 20:17:08 »
Tsja wat kan ik hier nog aan toevoegen. Eigenlijk niks.
(Nu is het een hele tijd stil)
Wèl nog één vraagje: heb je dat voegmiddel gewoon van de Gamma? Ofwel is het gewoon tegeltjesvoegmiddel? En dat waterverf varnish gewoon met een penseel erop smeren?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #66 Gepost op: 27 maart 2014, 20:30:44 »
Dank Wim.

Allebei ja. Voegenmiddel is kleur lichtgrijs van Gamma. Niets speciaals. ;) Ik had er nog een beetje van staan. Maar je kan daar elk ander voegengrijs voor gebruiken. Zorg alleen dat je het niet te dun maakt. Dan blijft er geen korreltjes structuur meer over. Maar ik bedenk me nu dat dat voor jou maat misschien ook niet nodig is.
Fixeer smeer ik altijd gewoon met een zacht penseel van de Action. Ligt naast het flesje op de foto.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #67 Gepost op: 27 maart 2014, 21:21:32 »
Het meest verbazende van dit projectje vind ik eigenlijk wel: hoe kinderlijk eenvoudig het in elkaar zit en hoe verbluffend het resultaat. Het kan niet anders zijn dan dat je vandaag met een ontzettende grijns rondliep.
Vandaag zelf ook even een klein proefstukken gemaakt en mijn steentjes worden net zo dik als hoog waardoor je niet echt meer kunt zien of je nou de zijkant, de boven- of de onderkant aan het opplakken bent.


Heb witte platen (die twee die bovenop dat stuk foamboard liggen) en ik denk dat de structuur ongeveer hetzelfde is als die lichtblauwe platen van jou. Het nadeel van die blauwe platen is alleen dat ze alleen per pak verkocht worden.
Enne, volgens mij kun je op deze manier ook straatjes maken. Ik zou dan alleen voor het schilderen een laag verdunde houtlijm erop zetten, zodat het styreen een -zeg maar- krokant laagje krijgt waardoor het minder kwetsbaar wordt.
Ik ga morgen eens even experimenteren, ik loop met m'n critter-locje toch een beetje vast.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #68 Gepost op: 27 maart 2014, 21:59:45 »
Die witte platen zijn volgens mij ook heel goed bruikbaar. Ik heb ook al zitten denken om kurk te gebruiken. Daar heb ik ook nog een hele rol van liggen. Dat is zeker minder kwetsbaar maar heeft ook weer niet de goede structuur naar mijn zin.

Kan je de plaat niet een dun verfje geven voor je gaat snijden. Dan heb je altijd de goede kant boven met opplakken.

Ik ben bang dat je met verdunde houtlijm de voegen een beetje dicht smeert en je het steentjes effect daardoor te niet doet. Bovendien kan je niet zo makkelijk corrigeren omdat de gedroogde lijm hard en taai en niet makkelijk te snijden is. Bij sommige steentjes moet je de voeg soms iets aanpassen.

Ik vind dat de kwetsbaarheid van het styreen/schuim/foam best mee valt. Zeker als het geverfd is. Het is wel zaak dat je met verwerken een goed scherp mes gebruikt. Ik doe als ik ga beginnen altijd een nieuw mesje in de houder of ik breek gelijk een paar stukjes af. Als je mesje maar een beetje bot is brokkelen er aan de zijkant stukjes af of worden de snijkanten wat rafelachtig.

Hoezo loop je met je critterlocje vast Wim? Gooi het in de groep misschien ziet iemand een oplossing. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #69 Gepost op: 27 maart 2014, 23:22:36 »
Citaat van: Pierre
Kan je de plaat niet een dun verfje geven voor je gaat snijden. Dan heb je altijd de goede kant boven met opplakken.
Met die boerenslimheid van jou kom je toch wel een heel eind. Goed idee, maar dan met een viltstift anders moet ik weer wachten totdat die verf droog is.

Citaat van: Pierre
Ik ben bang dat je met verdunde houtlijm de voegen een beetje dicht smeert en je het steentjes effect daardoor te niet doet. Bovendien kan je niet zo makkelijk corrigeren omdat de gedroogde lijm hard en taai en niet makkelijk te snijden is. Bij sommige steentjes moet je de voeg soms iets aanpassen.
Oké.

Citaat van: Pierre
Ik vind dat de kwetsbaarheid van het styreen/schuim/foam best mee valt. Zeker als het geverfd is. Het is wel zaak dat je met verwerken een goed scherp mes gebruikt. Ik doe als ik ga beginnen altijd een nieuw mesje in de houder of ik breek gelijk een paar stukjes af. Als je mesje maar een beetje bot is brokkelen er aan de zijkant stukjes af of worden de snijkanten wat rafelachtig.
Nah, ik ga het proberen: Werkplaats 2.0

Citaat van: Pierre
Hoezo loop je met je critterlocje vast Wim? Gooi het in de groep misschien ziet iemand een oplossing. ;)
Ik doe wel even een update van de stand van zaken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #70 Gepost op: 27 maart 2014, 23:29:52 »
Pierre,
Ik vind het geweldig! Alles wat ik verder zou willen zeggen is door de anderen al gezegd, dus ik hou het verder bij stilzwijgend bewonderen.   :o :o

groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #71 Gepost op: 27 maart 2014, 23:35:13 »
Dank Gert-Jan :)

Wim ... probeer je even of de stift niet in de verf trekt. Sommige stiften zijn zeer hardnekkig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #72 Gepost op: 27 maart 2014, 23:45:59 »
Ik heb nog een kilo of vijf whiteboard stiften (van toen ik nog voor de klas stond), die zijn op waterbasis.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #73 Gepost op: 27 maart 2014, 23:47:28 »
Acrylverf ook  :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #74 Gepost op: 28 maart 2014, 00:05:40 »
Wacht even want volgens mij leg ik het niet goed uit:
1 Ik neem een witte plaat
2 Ik markeer (met whiteboardstift) de zichtkant
3 Ik snij de steentjes uit
4 Ik plak de steentjes op
5 Als de lijm is uitgehard veeg ik de stift eraf
6 Schilderen, fixeren en voegen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)