Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Hookies  (gelezen 11740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #50 Gepost op: 3 april 2013, 17:10:30 »




Mvg,
Martin
Riny,

Wellicht bedoel je deze E-loc, maar dat was een post van juli 2012 en daar zit al lang en breed een decoder in. Bij de aanwinsten die ik vandaag presenteerde, zat echt geen loc.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #51 Gepost op: 3 april 2013, 17:12:40 »
Er zijn speciale decoders voor N-spoor. Soms kun je 'm er zo in klikken, in andere gevallen is het een kwestie van een paar draadjes solderen en decoder onder de kap plaatsen. Heel soms moet de decoder rechtop, maar ook daar zijn dan weer speciale decoders voor die de hoek omgaan. Overigens doe ik dat soort werkjes (nog) niet zelf. Maar ja, dat zei ik van wel meer dingen die ik nu toch ook gewoon zelf doe.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #52 Gepost op: 4 april 2013, 09:44:59 »
Dus dan ben ik toch seniel aan het worden.  :'( :'(
Snap niet hoe ik er dan bij kwam dat dit een nieuwe aanwinst zou zijn van nu.

Maar terugkomende on topic, jij kan dit zeker zelf, zeker nu je zover gevorderd bent als nu het geval is.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #53 Gepost op: 5 april 2013, 12:56:25 »
En nog een zwikkie nieuwe aanwinsten. Uit de voorraad van naar h0 overgestapte N-spoorders, heb ik het volgende meegenomen.

Drie flatgebouwen, vari?rend in hoogte en met bewoners:


Ingezoomd op bewoners op balkon:


Hoogspanningverdeelstation van Tomix. Is wel schaal 1:150, maar dat zal niet veel uitmaken. Verder afstandhouders voor het plaatsen van bovenleiding van Viessmann en sjablonen voor wegmarkeringen.


Zes parklantaarns en een telefooncel met verlichting (uiteraard niet voor de prijzen die op de doosjes staan):


En een seinhuis met werkende mensen:


Bij de plaatselijke treinendealer een tweedehands lichttrafo (6705) van Fleischmann:


En tot slot een van de twee cadeaus voor mijn verjaardag (het andere komt volgende week): een Fleischmann BR145 met opschrift 125 jaar Fleischmann. Deze jubileumloc (tijdperk VI) heeft in het echt gereden voor PRESS (Pressnitztalbahn GmbH) en werd vooral ingezet voor grensoverschreidend goederentransport:


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #54 Gepost op: 5 april 2013, 13:10:56 »
Wauww ....  :D dat zijn weer een paar mooie aanwinsten Martin. Zo'n verdeelstation zie je veel te weinig op een modelbaan. Leuk dat jij dat wel gaat doen. Heb je ook al hoogspanningsmasten?

Ik heb ook nog van dat spul liggen maar .... ik weet niet waar ik dat in moet frommelen op mijn baan. Geen plaats meer. :(

De flatgebouwen zijn ook een mooie aanwinst. Zo groeit Hookyville langzaam maar zeker steeds verder. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #55 Gepost op: 5 april 2013, 13:21:54 »
Ik heb twee hoogspanningsmasten van Brawa, maar die zijn niet al te hoog. Gaan in elk geval niet over de flats heen, dus ik moet nog op zoek naar hogere hoogspanningsmasten. Hoe hoog zijn die masten bij jou dan?

Is er nog een speciale plek waar die verdeelstations horen te staan eigenlijk?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #56 Gepost op: 5 april 2013, 15:28:40 »
Ik heb twee hoogspanningsmasten van Brawa, maar die zijn niet al te hoog. Gaan in elk geval niet over de flats heen, dus ik moet nog op zoek naar hogere hoogspanningsmasten. Hoe hoog zijn die masten bij jou dan?

De masten die ik heb zijn ook niet erg hoog.  Ik heb er eens een 6 tal (van Pola) gekocht op Marktplaats. Hoogte ongeveer 25 cm. Dat is in N ongeveer 12,5 cm en dat is zeker niet genoeg om over een flatgebouw te gaan. Maar het is toch ook niet gewoon om over een flatgebouw te gaan met hoogspanningsleidingen?

Is er nog een speciale plek waar die verdeelstations horen te staan eigenlijk?

Meestal ergens aan de rand van de stad of een industrieterrein is wel een verdeelstation te vinden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #57 Gepost op: 5 april 2013, 16:00:33 »
Nee, over flats heen gaan is niet gewoon. Maar hoezo is jouw mast van 25 cm hoog in N-spoor 12,5 cm. Dat geldt toch alleen als je het naar de werkelijkheid zou doorrekenen. 25 cm is gewoon 25 cm, maakt niet bij welk spoor je zo'n mast neerzet. Hij krimpt toch niet?

In het middenstuk van mijn baan, waar je wat industrie hebt, goederenoverslag, maar ook Aldi, autosloop en McDonald's, wil ik dat verdeelstation gaan plaatsen. Ik zal nog eens kijken hoe hoog die masten van Brawa waren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #58 Gepost op: 5 april 2013, 16:48:34 »
Je moet de werkelijkheid in schaal altijd ietsje aanpassen. Ik denk dat H0 hoogspanningsmasten de perfecte schaal zijn voor N-spoor. En bij Pierre moet je snel "Ja, graag" zeggen, anders verwerkt-ie die hoogspanningsmasten tot een stel prima licht-of zendmasten.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #59 Gepost op: 5 april 2013, 16:51:50 »
 :P

Pierre, kan ik de hoogspanningsmasten anders van je overnemen (voordat je er een lichtmast van bakt, haha)?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #60 Gepost op: 5 april 2013, 19:07:38 »
Ik wil ze eigenlijk nog niet kwijt Martin.  :(  Weg is weg weet je. Misschien doet zich een klein wonder voor en krijg ik een paar kleine plekjes vrij. Ik vind het namelijk wel leuk van die masten en verdeelstation op mijn baan. Dus sorry .... maar ik bewaar ze nog even. :)

Is dit wat voor je Martin .... FF KLIKKEN
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #61 Gepost op: 5 april 2013, 20:23:55 »
Worden het toch zendmasten  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #62 Gepost op: 5 april 2013, 22:19:29 »
Worden het toch zendmasten  :o

Ik denk het niet Wim maar ik ga t.z.t. wel op zoek naar een plekje.  :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #63 Gepost op: 12 april 2013, 11:28:32 »
Zo, de laatste aanwinsten voor mijn verjaardag zijn nu allemaal binnen. Ofwel het was al besteld door anderen, ofwel ik heb het laatste verjaardagsgeld er aan uitgegeven.

Allereerst de McDonald's met het McCaf?:


Gasten in de Mac zijn er natuurlijk altijd wel te vinden:


Een setje badende figuren. Eentje krijgt er straks plaats op het grasveldje tussen de stadspanden:


Tot slot vier hoogspanningsmasten van Revell in h0 voor erg weinig. Ik ga er eentje in elkaar zetten en kijken of dat een beetje te doen is. Als het te overdone is, komen er in de toekomst wel hoogspanningsmasten in N van Kato.


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #64 Gepost op: 25 mei 2013, 17:48:46 »
Even geen bouwupdate (stoepjes aan de achterkant van een paar panden zou het enige nieuws kunnen zijn, maar dat komt wel als de tegels geverfd zijn), maar een nieuwe aanwas, met dank aan een attente Mischa.

Van de Fleischmann TEE-rijtuigen (die iets van 2,5 tot 3 cm langer zijn dan die van Trix, waar ik er ook een aantal van heb, inclusief het panoramarijtuig) bezat ik al de Speisewagen 8162.



Vandaag is deze dus aangevuld met de 8163...


...en de 8169 met sluitverlichting. Zelf niet getest nog, maar volgens Mischa was die geel. Zou dat kunnen kloppen?


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #65 Gepost op: 15 juni 2013, 11:12:01 »
Van mijn basketbalteam had ik nog een waardebon gekregen om spoorartikelen in Amsterdam aan te schaffen. Zo gezegd en vandaag zo gedaan.

De nieuwe aanwinsten hebben vooral betrekking op de brandweer, want afgezien van een rondrijdende auto en een half afgebrand stadspand was er verder nog niet veel. Derhalve dus een brandweerkazerne, een tweede brandweerwagen en vijf spuitgasten in een doosje aangeschaft.







En nog wat ouwelui die straks op de voetpaden langs de bomenrij gaan plaatsnemen.


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #66 Gepost op: 15 juni 2013, 16:40:12 »
Van mijn basketbalteam had ik nog een waardebon gekregen om spoorartikelen in Amsterdam aan te schaffen. Zo gezegd en vandaag zo gedaan.
Basketbalteam en spoorartikelen? Moesten dat geen sportartikelen zijn?  :o
Overigens vind ik het knap hoe je op zo'n pietepeuterige schaal zoveel detail kunt wegwerken. Ik vind vaak H0 al te klein.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #67 Gepost op: 24 juli 2013, 16:56:24 »
Vanmiddag op bezoek geweest bij Pierre. En uit een van de opbergdozen kwamen de nodige huisjes in N-formaat tevoorschijn. Daar kan iemand me altijd blij mee maken. Thanks Pierre!
De oogst: twee vakwerkhuisjes,
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #68 Gepost op: 24 juli 2013, 17:16:40 »
Waar een bezoekje aan een mede spoorder al niet goed voor kan zijn. niet allen genieten van zijn prachtige bouwsels, maar ook nog met wat thuis komen.
Voor Pierre zijn ze te klein en jij weer heel gelukkig.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #69 Gepost op: 24 juli 2013, 18:03:32 »
Graag gedaan Martin. Jij kan die dingen beter gebruiken dan ik. Beetje klein h
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #70 Gepost op: 24 juli 2013, 19:54:14 »
Een mooie aanwinst voor je baan, Martin.
Wat een bezoek aan de Hofstad niet kan opleveren.
Bij het kabinet daar is het vaak inleveren, maar dat geldt zeker niet voor Pierre  :D.
Leuk dat dit gebeurt.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #71 Gepost op: 24 juli 2013, 23:08:40 »
Die twee hebben daar gewoon een gezellige ruilbeurs zitten houden: een soort Houten in Loosduinen!
En Pierre wat moet jij nou met N-huisjes... had je geen bril op toen je ondersteboven in die bananendozen aan het grabbelen was?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #72 Gepost op: 24 juli 2013, 23:43:30 »
Die twee hebben daar gewoon een gezellige ruilbeurs zitten houden: een soort Houten in Loosduinen!
En Pierre wat moet jij nou met N-huisjes... had je geen bril op toen je ondersteboven in die bananendozen aan het grabbelen was?  ;D

Ach .... wat zal ik daar nu eens op zeggen ....  :-X
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/