Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Hookies  (gelezen 11749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2012, 10:34:59 »
Is mijn nieuwste aanwinst een teken dat er binnenkort wat gaat gebeuren in Hookyville? Cadeautje van de spoorwinkeleigenaar voor bewezen diensten die niets met de winkel zelf van doen hebben (anders was het immers uurtje-factuurtje geweest): een derde handje met led-verlichting. Handig voor het knutselwerk! Ik kan wel stellen dat dit voorlopig de laatste nieuwe aanwinst is, maar weet nu al dat ik dat niet waar ga maken. Heb nog 80 euro aan waardebonnen (cadeautje van mijn dames basketballteam) te besteden bij Kuijpers HoobyHuis/M?rklin Store Utrecht. Daar gaan we in de vakantie zeker gebruik van maken.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2012, 10:46:38 »
Mooie aanwinst Martin. Lijkt me erg handig. Gaat vast goedkomen met dat knutselen van je. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #27 Gepost op: 13 juli 2012, 18:35:19 »
Tja, dan schrijf ik dat er voorlopig geen nieuwe aanwinsten komen, maar deze zat nog in het vat. Tijdje terug besteld en vandaag aangekomen, allemaal spulletjes van Auhagen.




Wat stelt dat allemaal voor? Allereerst de perronranden, waar je platen op kunt leggen.




Hier een beeld van de platen. Die met het steentjesmotief, die je in elkaar kunt klikken, gaan gebruikt worden voor de perrons zelf. De andere platen zouden wel eens kunnen verhuizen naar het fabrieksterrein. Moet ik ze natuurlijk wel een beetje smoezelig maken. By the way: heb je op Duitse perrons ook van die witte strepen aan de rand van een perron?




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2012, 19:56:35 »
Kreeg op een ander forum al een antwoord op mijn vraag inclusief beeldmateriaal.

Je hebt verschillende mogelijkheden, afhankelijk van hoe nieuw en groot je station is.

Alleen blindentegels:


Blindentegels met nog extra markeringen:


Alleen een lijn:



De bovenste komt volgens mij het meest voor op moderne duitse stations. De onderste volgens mij alleen nog op kleinere station of perrons waar alleen een paar keer per dag een stoptreintje stopt.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2012, 20:10:44 »
De bovenste komt volgens mij het meest voor op moderne duitse stations. De onderste volgens mij alleen nog op kleinere station of perrons waar alleen een paar keer per dag een stoptreintje stopt.

Beste Martin,

Ben het niet helemaal eens met hetgeen je hierboven beschrijft. Ik heb meerdere stations bekeken maar situatie op de onderste foto kom je ook op grotere stations tegen klikkie (scrollen naar halverwege) en kijk ook even op dit forum klikkie.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #30 Gepost op: 13 juli 2012, 20:21:03 »
Johan,

Dat kan best hoor. Het is uiteindelijk niet mijn bevinding, maar van iemand van een ander forum die vorig jaar een aantal stations in Duitsland heeft bezocht. Persoonlijk vind ik de dubbele witte streep het mooiste, maar ik moet wel goed kijken of dat in N-spoor niet te druk gaat worden. Daarom zou een enkele streep voor mij ook mogelijk zijn.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #31 Gepost op: 13 juli 2012, 20:23:11 »
Een enkele streep is al lastig genoeg.
Heb je al een idee hoe je zo'n streep strak op die plaatjes gaat krijgen. ??
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2012, 20:28:39 »
Ja, met tape alles afplakken behalve de streep die geschilderd gaat worden. Steeds de juiste blokjes openlaten.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #33 Gepost op: 13 juli 2012, 20:44:58 »
Dat zal denk ik niet gaan lukken, je krijgt dan waarschijnlijk verf onder de tape omdat het oppervlak niet glad is.
Ik zou het met een gelpen doen langs een liniaal, zoiets heb ik wel meer gezien bij o.a. Jan.
Zeker op N schaal mag het niet te grof worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #34 Gepost op: 13 juli 2012, 22:58:06 »
Ik ga er eens induiken. Waar haal je tegenwoordig een gelpen vandaan?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #35 Gepost op: 3 april 2013, 10:32:57 »
Alvast wat foto's van mijn nieuwe aanwinsten voor mijn verjaardag. Dit waren cadeaus van het bezoek. Foto's heb ik even geleend van Faller, Trix, Fleischmann en Viessmann. De drie 9100 railtjes heb ik niet op de foto gezet. Ik verwacht dat mijn nieuwe lok zich deze week wel zal melden en morgen ga ik nog wat spulletjes ergens ophalen voor het cash geld wat ik heb gekregen.

Allereerst een inrijsein van Viessmann:


De kapel St. Bernhard, lekker voor ergens in de bergen:


Een museumwagen met auto uit tijdperk III. Eenmalige oplage van Trix uit 2006:


En een Fina ketelwagen uit Nederland:


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #36 Gepost op: 3 april 2013, 10:46:18 »
Dat zijn mooie aanwinsten, vooral die set van Trix vind ik super.
Je kan voorlopig weer lekker vooruit met de geit.
Hoe en waarmee ga je het Viessmann sein aansluiten, zo te zien zijn het 3 leds en heb je rood - geel/groen - groen.
Ik heb uitrijseinen die hebben ook nog rangeerlicht, ik heb alleen maar rood en geel/groen aangesloten. Kost me maar 1 adres terwijl de treinen uit het station meestal toch over wissels moeten en dan geel/groen krijgen. Zal met inrijsein niet veel anders wezen terwijl daar ook nog stoppen in station meestal wordt verwacht.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #37 Gepost op: 3 april 2013, 10:52:27 »
Ik heb me nog niet echt verdiept in het aansluiten van de seinen. Heb wel een keer kort gespard met een N-spoorder over een OC32, maar Wim Ros heeft er ook decoders voor, alleen weet ik nog niet hoe die met Koploper werken. Maar de seinen zijn ook nog maar een diepte-investering. Die ga ik voorlopig echt nog niet plaatsen, dat komt later wel. Ik ga nu eerst verder met de stedelijke scenery en het berijden van de sporen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #38 Gepost op: 3 april 2013, 10:55:46 »
Ik heb me nog niet echt verdiept in het aansluiten van de seinen. Heb wel een keer kort gespard met een N-spoorder over een OC32, maar Wim Ros heeft er ook decoders voor, alleen weet ik nog niet hoe die met Koploper werken. Maar de seinen zijn ook nog maar een diepte-investering. Die ga ik voorlopig echt nog niet plaatsen, dat komt later wel. Ik ga nu eerst verder met de stedelijke scenery en het berijden van de sporen.

Mvg,
Martin

Ik heb de seindecoders van Wim, die werken prima onder iTrain en volgens mij ook met koploper want Wim heeft volgens mij meer met koplpoer dan met iTrain alhoewel hij met vorige keer vertelde geen treinbaan meer te hebben.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #39 Gepost op: 3 april 2013, 10:59:21 »
Het zal dan uitdraaien op een rekensom Tom. De OC32 werkt bij velen goed en de decoders van Wim dus ook. Voor mij zal het dan afhangen van de prijs per aan te sluiten sein en hoe moeilijk of makkelijk het is om de seinen aan te sluiten.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #40 Gepost op: 3 april 2013, 11:12:35 »
Mooi spul gekregen Martin! En dat Adidas setje van Trix ..... wauw ..geweldig man. Veel plezier er mee. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #41 Gepost op: 3 april 2013, 11:38:32 »
Mooie loc zo te zien en zeker waard om een decoder in te bouwen.
Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #42 Gepost op: 3 april 2013, 11:41:44 »
Ben ik nou gek, zie helemaal geen loc.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #43 Gepost op: 3 april 2013, 11:46:48 »
Vreemd, net stond hij er nog  :o
En ik ben toch niet gek.....................

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #44 Gepost op: 3 april 2013, 11:52:34 »
Ik heb geen loc geplaatst. Die moet nog komen,  :)
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #45 Gepost op: 3 april 2013, 13:29:53 »
Mooi spul. Daar kun je zeker wel wat mee op je baan
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #46 Gepost op: 3 april 2013, 14:58:18 »
Ben ik nou gek, zie helemaal geen loc.
Vreemd, net stond hij er nog  :o
En ik ben toch niet gek.....................

Is om 9.30 vertrokken van spoor 2.  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #47 Gepost op: 3 april 2013, 16:29:22 »
Is om 9.30 vertrokken van spoor 2.  :P
Die humor heb je hier in het oosten niet... wat ik dan weer niet begrijp is dat Hookies een rangeerder is en zomaar een loc kwijtraakt. Wellicht kwam Hookies als kruier toch beter uit de verf.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #48 Gepost op: 3 april 2013, 16:49:08 »
Ik heb geen loc geplaatst. Die moet nog komen,  :)
Heb toch echt een rode E-loc gezien...................
Moest nog een decoder in  :o
Ben ik seniel aan het worden dan?
Ben wel spoorloos maar geestelijk niet ontspoord. :'(

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #49 Gepost op: 3 april 2013, 17:02:46 »
Nah Riny,
Als het aan jou ligt, ligt het aan ons allemaal.  :)
Begrijp trouwens al helemaal niet hoe je in een N-loc een decoder krijgt, dat is toch allemaal veel te klein?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)