Vrijdag een bezoek met Tjerk aan Eurospoor gebracht en gisteren langs geweest bij Joost, een N-spoorder. Dat leverde weer een aantal nieuwe aanwinsten op.
Allereerst de machinefabriek Kolb & Co van Joost. Dit complex ga ik waarschijnlijk aan de rechterkant van Hookyville plaatsen. Dan zou een van de gebouwtjes aan het uithaalspoor kunnen liggen voor vervoer via het spoor. Het is een optie en moet dan wel goed passen in verhouding tot het stadsgedeelte. Ik ben wel benieuwd of iemand weet hoe dit soort gebouwen doorgaans geplaatst werden. In een oude gids van Faller (de set is van Pola) zag ik dat de twee gebouwen links op de foto naast elkaar werden geplaatst. Iemand een idee over logistieke redenen om het zo optimaal mogelijk te plaatsen? Vandaar ook een luchtfoto.

Op Eurospoor heb ik mijn stadsdeel uitgebreid. Bij Henry heb ik twee lage(re) stadshuizen ingeslagen. Een hoekpand en een tussenpand.

Elders een hoog stadshuis binnengehaald. En bij dezelfde man ook Grand Hotel Hookyville. Op een foto onderaan zie je dat ik nog een kleine reparatie moet uitvoeren. Ik vind het voor de rest een mooi pand dat ik dan ook graag in de stad plaats. Wel even een fraaie plek opzoeken natuurlijk.

Bij Vastgoedje via Henk nog wat gemotoriseerd vervoer gescoord. Twee auto's met een sleurhut. Past natuurlijk uitstekend bij mijn werkzaamheden voor de ANWB. Daarnaast een vrachtwagen met een container van Hamburg S?d en een losse container van dezelfde firma. Ook hier ben ik binnen geweest om met de directeur van het Nederlandse kantoor een interview te doen.

Dat was het weer voor dit weekend. Komende week ga ik mijn DB-AG IC bij Henry afleveren. Hij zet er dan de nieuwste verlichting van Digirails in, inclusief een aantal reizigers.
Mvg,
Martin