Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Hookies  (gelezen 11744 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Nieuwe aanwinsten Hookies
« Gepost op: 11 maart 2011, 15:45:38 »
Afgezien van het finetunen van de dienstregeling voor Station Hookyville, komen er ook af en toe nieuwe zaken naar deze stad toe. Vandaag kwamen vanaf Rail 2011 twee tunnelportalen, geschikt voor bovenleiding, van Woodland Scenic mee. Tevens zes steunmuurtjes, die je naar believen kunt aanpassen. Dit zal langzaam een begin betekenen voor de tunnelbouw rond de spiraal. Langzaam zeg ik, want er moet nog wel even getest worden op het gebruik van de sporen. In elk geval kunnen de tunnelportalen geverfd gaan worden, zodat ze na het ballasten en het airbrushen van de rails kunnen worden geplaatst.



De grote fles op de achtergrond is van Jaap Vriend afkomstig. Hierin zit lijm voor styreen op styreen en voor styreen op plastic. Komt een behoorlijke lucht vanaf. Misschien iets voor snuivers.

Op de voorgrond bevindt zich ook een graafmachine. Dat is een teken dat de bouwput Hookyville ook in aantocht is.



Ik heb op Rail ook nog wat foto's geschoten van de aanwezige banen, maar die volgen over een paar dagen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2011, 17:29:35 »
Beste Martin,

Super spulleke, maar uuuuuuh, waar is of zijn nu de schaftketen voor de werklieden?

stijgertje

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2011, 17:31:02 »
Hey Captain Hook,

Die komatsu ziet er goed uit! Welk merk is dat Hookmans?

Mooie tunnelportalen ook, het lijkt zo piepschuim maar dat zal het vast niet zijn?

Groetjes Ruudmans  8)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2011, 22:36:53 »
Die Komatsu leek me iets Japans. Er zat een tekening bij om nog een heel klein dingetje op de bok (zeg je dat?) te plaatsen. De beschrijving daarvan was in Japanse of Chinese karakters.

De portalen en muurtjes zijn van gips.

Riny, wacht maar af. Zondag heb ik wel even wat tijd en dan zal ik de sc?ne even iets uitbreiden,  :P
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2011, 16:49:37 »
Hoewel het nog geen 1 april is, heb ik mijn eerste verjaardagsaanwinsten al binnen. Een pakje van Conrad bracht tien schakelkastjes, kabelgoten van 1 meter lengte en 3 mm breed, kabelgoten van 1 meter lengte en 1,6 mm breed en 20 railaansluitingsbehuizingen. Zal nu wel even goed moeten bedenken wat waar op mijn baan moet komen en hoe het met de kleuren zit. Van vakanties in Duitsland heb ik genoeg foto's over kleuren (schakelkastjes vrijwel altijd grijs) en positionering van deze artikelen.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2011, 17:02:46 »
Martin,

Mooie aanwinsten weer.
Weet zeker dat ze een mooi plekje krijgen. ;)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2011, 14:59:04 »
Mijn echte verjaardagscadeau was gisteren bij de treinenboer binnengekomen. Ik heb natuurlijk niet tot volgende week vrijdag gewacht om de set op te halen. Het betreft een set met vijf IC rijtuigen van de DB-AG.

Keurig verpakt in een mooie, ruime doos:



Even de set op de oprit geplaatst:



En hier slingert het stel zich om de buitenwijken van Hookyville heen. Als loc wordt in de echte wereld vaak een 110 gebruikt of de zogenaamde Bosporus. Helaas was de schatkist van Hookyville leeg en is een wat oudere 101 in dienst gezet.




Weet iemand op welke plek de Bistro-wagen hoort te staan. De doos doet vermoeden dat deze wagen meteen na de loc hoort te staan, maar er zijn hier vast wel kenners die meer kunnen zeggen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2011, 15:43:34 »
Martin,

Super gefeliciteerd met deze mooie set.

Betreffende je vraag over het Bistro rijtuig, waarschijnlijk kan Silverstar (Jacques) je hier een antwoord op geven.
Hij heeft namelijk jaren in dit soort rijtuigen zijn werk gedaan.

Mocht het te lang duren, stuur hem een Pb -tje.
Morgen zit hij even in Engeland (dacht ik) misschien dat je hem vandaag anders nog even benaderd.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2011, 17:05:47 »
Hi Martin, mooie set hoor! gefeliciteerd.
Als je wat meer wilt weten over wagons en samenstellingen moet je eens kijken op de site van: Helmut Kern
Daar heb ik ook wel eens wat info vandaan gehaald en anders kun Helmut altijd een email sturen
grt Piet.

P.S. Tom misschien iets voor de bibliotheek?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2011, 20:20:59 »
P.S. Tom misschien iets voor de bibliotheek?

Hij staat er bij, bedankt voor de tip
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2011, 20:22:18 »
Mooie set Martin en een geweldig mooi kado.
Veel plezier er mee.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #11 Gepost op: 3 september 2011, 14:39:33 »
Vandaag via MP ook nog een kleine uitbreiding voor mijn baan gescoord. Veel voor weinig!

Hier een rijtje stadshuizen. Deze wil ik op een verhoging gaan plaatsen, want ze zijn nu wat lager dan mijn eerdere stadshuizen. Dat brengt meteen wat reli?f in mijn stadsdeel. Op de hoek bij de Mode Ecke loopt zowaar een verdwaalde inwoner.




Ook een houtzagerij met een werkende motor voor het waterrad. Hoe ik die ga bedienen, heb ik nu nog geen idee van, maar dat komt later wel. Losse aparte trafo wellicht? Helaas is de bodemplaat niet helemaal recht. Iemand een tip hoe je zo'n plaat nog recht krijgt of moeten we dit maar camoufleren met scenery groenspullen e.d.? Twee foto's en daadwerkelijk de eerste werkende preisertjes. By the way: de rail hier is geen spoorbreedte N. Maar wat dan wel?






En tot slot nog een combinatie aanwinsten. Op de voorgrond een nieuwe autotransporter. Helaas hebben onverlaten al ??n auto gestolen. Daarachter een laag flatgebouw en een hoger flatgebouw. Die passen mooi bij dat hoge flatgebouw dat ik al had. Voor de flats staat een brandweerwagen met uitklapbare ladder opgesteld. Ook al is Hookyville nog redelijk verlaten, als er brand uitbreekt, staan de spuitgasten paraat.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #12 Gepost op: 3 september 2011, 14:51:55 »
Beste Martin,

Mooie aanwinsten voor je baan, veel plezier ermee!

Op de voorgrond een nieuwe autotransporter. Helaas hebben onverlaten al ??n auto gestolen. 

Ook al is Hookyville nog redelijk verlaten

Ja, dan moet je in een nog verlaten Hookyville geen wagon laten staan want dan kun je dat verwachten van een stelletje onverlaten!!!  ; ;D

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #13 Gepost op: 3 september 2011, 17:29:39 »
Kromme bodemplaat houtzagerij niets aan doen, gewoon straks opvullen met vulmiddel en afwerken met groene vezels e.d.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #14 Gepost op: 3 september 2011, 17:47:55 »
Martin,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

Zijn er nu al criminele in Hookyville? :o
Zou maar gauw wat gemeente cowboys aanschaffen, aannemen nu is het 1 auto, straks is er geen een meer als het zo doorgaat. :(

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #15 Gepost op: 3 september 2011, 17:58:18 »
De Polizei moet maar wat vaker gaan patrouilleren, want die zijn al enige tijd in Hookyville aanwezig. Of zijn die lui nu al omgekocht?

@Tom: ik dacht er zelf ook aan om het op die manier te doen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

SilverStar

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #16 Gepost op: 3 september 2011, 21:55:09 »
Martin,

Super gefeliciteerd met deze mooie set.

Betreffende je vraag over het Bistro rijtuig, waarschijnlijk kan Silverstar (Jacques) je hier een antwoord op geven.
Hij heeft namelijk jaren in dit soort rijtuigen zijn werk gedaan.

Mocht het te lang duren, stuur hem een Pb -tje.
Morgen zit hij even in Engeland (dacht ik) misschien dat je hem vandaag anders nog even benaderd.

Onlangs was ik in Duitsland en heb ik verschillende stellen als deze zien rijden. Ook de ICE's.
Het bistro gedeelte zit zoveel als mogelijk in het midden, met aangrenzend een eerste klas afdeling.
Destijds in NL reden de intercitys ook met een bar gedeelte, de hondekopppen en later de getrokken treinen bestaande uit elf bakken daar moest de keuken in het midden, echter in de praktijk was dit vaak helaas niet het geval.
Succes met de IC stellen.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2011, 16:41:13 »
Het zit er weer op. Na twee drukke maanden met veel opdrachten - en dus ook 's avonds en in het weekend werken - is het vrijwel gebeurd. Nog wat factuurtjes doen en een paar kleine klusjes, dus we kunnen weer langzaam vooruit gaan kijken naar de baan. Vanochtend heb ik alvast een paar benodigde railstukken gehaald. Omdat het ook een beetje sale was en ik mezelf wel weer eens mocht verwennen, zijn er nog wat dingetjes mee naar huis gekomen.

Allereerst een doosje van Noch met dames van lichte zeden. Blijkbaar komt het verderf van Hookyville nog voordat de eerste bewoners onderdak hebben gevonden. Na criminelen nemen nu ook de hoertjes bezit van de stad in aanbouw.




Voor transport bleef deze wagen aan mijn vingers kleven.




Een en ander leidde tot de volgende sc?ne. De vrachtwagenchauffeur was even uit zijn cabine gestapt voor een plas- of drankpauze. Een van de dames zag hier wel brood in en posteerde zich in weinig verhullende kledij tegen de vrachtwagen aan. Dat is de chauffeur ongetwijfeld niet onopgemerkt gebleven, maar of er zich daarna wat in de cabine heeft afgespeeld, laten we nog maar even aan de verbeelding over. Het zal nog wel een aardige crime zijn om deze poppetjes straks echt neer te zetten op de baan.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:47:54 »
Vrijdag een bezoek met Tjerk aan Eurospoor gebracht en gisteren langs geweest bij Joost, een N-spoorder. Dat leverde weer een aantal nieuwe aanwinsten op.

Allereerst de machinefabriek Kolb & Co van Joost. Dit complex ga ik waarschijnlijk aan de rechterkant van Hookyville plaatsen. Dan zou een van de gebouwtjes aan het uithaalspoor kunnen liggen voor vervoer via het spoor. Het is een optie en moet dan wel goed passen in verhouding tot het stadsgedeelte. Ik ben wel benieuwd of iemand weet hoe dit soort gebouwen doorgaans geplaatst werden. In een oude gids van Faller (de set is van Pola) zag ik dat de twee gebouwen links op de foto naast elkaar werden geplaatst. Iemand een idee over logistieke redenen om het zo optimaal mogelijk te plaatsen? Vandaar ook een luchtfoto.






Op Eurospoor heb ik mijn stadsdeel uitgebreid. Bij Henry heb ik twee lage(re) stadshuizen ingeslagen. Een hoekpand en een tussenpand.




Elders een hoog stadshuis binnengehaald. En bij dezelfde man ook Grand Hotel Hookyville. Op een foto onderaan zie je dat ik nog een kleine reparatie moet uitvoeren. Ik vind het voor de rest een mooi pand dat ik dan ook graag in de stad plaats. Wel even een fraaie plek opzoeken natuurlijk.








Bij Vastgoedje via Henk nog wat gemotoriseerd vervoer gescoord. Twee auto's met een sleurhut. Past natuurlijk uitstekend bij mijn werkzaamheden voor de ANWB. Daarnaast een vrachtwagen met een container van Hamburg S?d en een losse container van dezelfde firma. Ook hier ben ik binnen geweest om met de directeur van het Nederlandse kantoor een interview te doen.




Dat was het weer voor dit weekend. Komende week ga ik mijn DB-AG IC bij Henry afleveren. Hij zet er dan de nieuwste verlichting van Digirails in, inclusief een aantal reizigers.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:00:40 »
Leuk materiaal Martin,
Jij komt de winter wel weer door. ;)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:59:51 »
Beste Martin,

Van harte gefeliciteerd met je aanwinsten! Zijn hele mooie gebouwen.

Iemand een idee over logistieke redenen om het zo optimaal mogelijk te plaatsen? Vandaar ook een luchtfoto.

Bij deze vraag moet ik je teleurstellen, heb bij mijn eigen baan ook altijd de grootst mogelijk moeite om dit zo effici?nt mogelijk te plaatsen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #21 Gepost op: 26 november 2011, 12:54:49 »
Bij mijn startset zaten destijds drie rijtuigen van de Regional Express. Ik wilde de sleep toch een klein stukje uitbreiden. Dat is er toen niet van gekomen, maar sinds deze week is de ZugCafe van de Regional Express bij me komen binnenrijden. Van de week gaat 'ie nog even op transport voor de verlichting (de drie eerdere rijtuigenhebben al interieurverlichting) en wat reizigers. Wel bizar dat alle reizigers dan samenscholen in de koffiewagen.



Hier wat meer zicht op de detaillering van de ramen van het rijdende koffiehoekje.



Nog een weekje Zwolle en dan kan ik misschien weer verder met de baan.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #22 Gepost op: 7 juli 2012, 14:26:58 »
Vanochtend naar Houten geweest, maar als je zegt dat ik naar een sauna ben geweest, dan klopt dat ook wel. Na anderhalf uur weer weggegaan, maar niet met lege handen.

Allereerst drie hoekpanden voor de stad:






Vervolgens twee vrachtwagens met een container van "K" line en daar had ik bij de overslag al een paar losse containers staan.




Een aantal silo's aan elkaar vast. Weet niet of die aan de zijkant van Hookyville komen of dat deze doorschuiven naar Esdorf. Suggesties altijd welkom




Een stuk landschap voor bij de camping. Het meer en het omliggende natuurlandschap is dan al klaar.






Een slingerende manshoge heg.




En niet uit Houten, maar uit Zeeland en al eerder gehaald: vier kleuren voor ringleidingen van 10 meter (eerder 11 of 12 meter) en een trafo voor de eerste verlichting.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #23 Gepost op: 11 juli 2012, 12:37:34 »
Gisteren was ik voor mijn werk in Delden en ben daarna even langs een lid van een ander forum gereden. Zo ver van Delden is Enschede niet. En mee terug naar huis ging de fonkelnieuwe BR140 die hij in de aanbieding had. Kan die mooi mijn IC gaan trekken, zoals in het echt ook wel gebeurde. Hieronder foto's van zijkant en voorkant (of achterkant zo u wilt). Moet nog wel een decodertje in.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Hookies
« Reactie #24 Gepost op: 11 juli 2012, 14:11:32 »
Mooie aanwinst Martin, veel plezier ermee!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III