Auteur Topic: Project Hoogveld - De bouw - Ter Ziele  (gelezen 207806 keer)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #200 Gepost op: 20 december 2014, 11:24:24 »
Beste Jack,

Als je een opstelspoor op rangeersnelheid binnen rijdt heb je ook niet veel lengte nodig om te remmen, dus twee melders kort achter elkaar.

Als het niet kan weet ik nog wel een andere oplossing, maar ik weet niet of die werkt bij Koploper.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #201 Gepost op: 20 december 2014, 17:54:49 »

Rob, de S88 modules van RoSoft hebben geen loconet aansluiting, daarvoor heb je een aparte module erbij nodig
zoals Hans al zei, de LN, dan kun je ze wel gebruiken.

Buiten de LN heb je bij een Ecos ook nog de LocoNet interface nodig van Rosoft.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #202 Gepost op: 20 december 2014, 19:01:00 »
Buiten de LN heb je bij een Ecos ook nog de LocoNet interface nodig van Rosoft.

Dat klopt, maar Hans en Rob hebben geen Ecos....
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #203 Gepost op: 10 januari 2015, 20:51:27 »
Zeg @Jack ligt dit draadje een beetje stil of ben je stiekum aan het werk en laat je ons niet meedelen in de feestvreugde?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #204 Gepost op: 10 januari 2015, 22:21:37 »
Jack zal wel draden aan het trekken zijn, daar wordt je stil van. daar hebben Hans en ik ook last van ;D
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #205 Gepost op: 11 januari 2015, 10:25:49 »
Zeg @Jack ligt dit draadje een beetje stil

Yep, ben momenteel weer stof aan het happen in de werkplaats ernaast zo'n 350 jaar terug....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #206 Gepost op: 3 februari 2015, 23:46:38 »
Zeg @Jack ligt dit draadje een beetje stil

Yep, ben momenteel weer stof aan het happen in de werkplaats ernaast zo'n 350 jaar terug....

Kom ik toevallig op een ander forum over bootjes kom ik een bekende naam tegen.
Zie ik dat je vestingstad al een heel eind gevorderd is  :o Mooi Man!
Vestingwallen, huizen en een haven compleet met kademuren en een scheepshelling.

Maar uh... Jack,  Daar heb je hier nooit iets van laten zien!

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #207 Gepost op: 4 februari 2015, 00:19:36 »
Ja Jack, we zouden toch alles delen?  :'(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #208 Gepost op: 4 februari 2015, 06:37:39 »
Aha! Dus Gert-Jan is stiekem bij de (bootjesbouwers)buren aan het gluren  8)  ;D

Als je goed gekeken hebt, dan had je gezien dat het verslag in de mottenballenvloot stond, dwz dat het project gestopt is (of ergens stof ligt te happen!)

Maar goed, om @Wim Corduwener tevreden te houden zal ik de deur op een kiertje zetten voor jullie (wat een menslievendheid van mij weer ::))
Mijn  treinbaan is dus ontworpen rondom een centraal punt in de hobbykamer; een oud middeleeuws vestingstadje.
Dat diorama ben ik gestart naar aanleiding van de interesse in die periode en omdat ik even iets anders wilde doen dan latjes schuren.
Tijdens het ontwerpen en bouwen kwam het idee om een oude hobby weer nieuw leven in te blazen namelijk de modelspoorhobby.
Na veel passen en meten kwam het besef dat het diorama niet paste qua afmetingen en dus opnieuw gebouwd moest worden (ik was toch nog niet zo heel ver met bouwen) en de gebouwen en andere onderdelen kon ik later opnieuw gebruiken. Vervolgens begonnen met het Sporenplan en de rest weten jullie.

En om nou helemaal een onvergetelijke indruk achter te laten zal ik nog wat (oude) foto's posten.

Maar dit stukje historie is dus... :)...history!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #209 Gepost op: 4 februari 2015, 08:04:37 »
Maar dit stukje historie is dus... :)...history!

Maar wel heel erg fraai Jack. Ik kan alleen maar zeggen ... jammer. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #210 Gepost op: 4 februari 2015, 11:32:41 »
Ziet er idd erg fraai uit en ook echt Nederlands, zou mooi zijn als dat nog een af komt
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #211 Gepost op: 4 februari 2015, 11:47:52 »
Maar goed, om @Wim Corduwener tevreden te houden zal ik de deur op een kiertje zetten voor jullie (wat een menslievendheid van mij weer ::))
Menslievendheid? Hoe haal je het in je hersens (harsus) om dit niet met ons te delen? Dit laat toch in één klap zien dat je behalve een tramspoortje kunt aanleggen, een VOC-schip kunt bouwen ook nog in staat bent om iets buitengewoon grandioos in elkaar te zetten?
Historie of niet; Jack, jongen, dit willen we gewoon wéten.
Heb je soms nog meer wonderbaarlijks liggen waar we geen weet van hebben?  :o
Pfff... Limburgers, dat is toch ook wel een apart volkje.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #212 Gepost op: 4 februari 2015, 11:51:48 »
Daar zaten wel al heel veel uren in.
Was een geweldig project, volgens mij, geworden.
Maar ...... je hebt nog andere leuke projecten op de helling staan.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #213 Gepost op: 4 februari 2015, 12:05:26 »
@Roel,
Volgens @Jack’s baanplan kunnen we wel weer een soort vesting verwachten en het lijkt me erg sterk dat-ie daar niet ook een plek gaat maken voor een scheepswerf waar een bootje op de helling ligt.

Gaat gewoon erg mooi worden.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
« Reactie #214 Gepost op: 4 februari 2015, 12:24:33 »
Volgens @Jack’s baanplan kunnen we wel weer een soort vesting verwachten en het lijkt me erg sterk dat-ie daar niet ook een plek gaat maken voor een scheepswerf waar een bootje op de helling ligt.

Inderdaad @Wim Corduwener, wie weet wat er nu nog meer uit de kast van @Jack komt. Hij heeft misschien nog wel meer verrassing voor ons in petto. Maar, waar is waar, hij is wel een super modelbouwer en van alle markten thuis.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #215 Gepost op: 4 februari 2015, 12:29:48 »
Ik heb Goede Hoop.  :)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #216 Gepost op: 4 februari 2015, 12:30:59 »
Ach jongens toch, mede-Nederlanders, vrienden...  ;D sinds wanneer lopen jullie warm voor wat piepschuim met een paar MDF latjes eromheen?

Het plan blijft hetzelfde, weliswaar iets kleiner maar alle onderdelen heb ik nog liggen, ook die scheepswerf met het schip
"De Heemskerck" van Abel Janszoon Tasman in aanbouw (en je weet vast wat die ontdekt heeft  ;))

Aangezien ik helaas maar 2 handen heb, en een dag hier in het zuiden slechts 24 uur heeft en ik mega veel tijd kwijt ben om al die ongeduldige Hollanders te woord te staan, zullen jullie toch wat geduld moeten opbrengen  ;D

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #217 Gepost op: 4 februari 2015, 12:45:37 »

Offline Roel

• Super Modelspoorder
« Reactie #218 Gepost op: 4 februari 2015, 13:26:41 »
@Jack, een fantastisch project heb je daar gemaakt (in die kast, bedoel ik).  Ik ken het spel niet, maar de attributen op zich zijn al geweldige kunststukjes. Knap hoor!
Met groet, Roel

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #219 Gepost op: 4 februari 2015, 13:36:59 »
Citaat van: Super Jack
...sinds wanneer lopen jullie warm voor wat piepschuim met een paar MDF latjes eromheen?
Nou Jack, dan heb ik nieuws voor je: als iemand op het forum begint met wat piepschuim te knisperen en een paar latjes van MDF aan het zagen is, dan is dat meestal het begin van iets moois. Voor een schilder is dat een leeg canvas en voor een modelbouwer is dat vaak een stukje piepschuim. En dan zijn we daar als de kippen bij.

Citaat van: Super Jack
Aangezien ik helaas maar 2 handen heb, en een dag hier in het zuiden slechts 24 uur heeft en ik mega veel tijd kwijt ben om al die ongeduldige Hollanders te woord te staan, zullen jullie toch wat geduld moeten opbrengen  ;D
Tuurlijk Jack, die ongeduldige Hollanders. Leer mij die Limburgers kennen; die zijn nèt zo nieuwsgierig... en vaak nog erger.  ;)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #220 Gepost op: 30 augustus 2015, 10:40:33 »
Weer even een kleine update.

Het 'definitieve' baanontwerp werd weer gewijzigd  :) op vraag van mede hobbyist nog maar eens de plaatjes

Dit plaatje geeft alleen de zichtbare sporen weer:

En dan nog de onzichtbare sporen:

Rechterdeel is nog onder constructie, links op het industriegebiedje werd wel 1 en ander aangepast.
Zo loopt de Faller-weg nu door de berging omhoog.

Zover de theorie.

De praktijk: werk in uitvoering aan het stuk wegdek wat dus verplaatst moet worden:

De gaten in de gipswanden gemaakt richting de achterliggende berging:

En nu ik toch bezig was met hakken, gelijk de doorgangen voor het dubbelspoor gemaakt

We zijn in ieder geval weer bezig  :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #221 Gepost op: 30 augustus 2015, 16:15:21 »
Waar ik bijzonder van gecharmeerd ben is dat je de baancirkels in je baanplan zoveel mogelijk buiten beeld hebt gelaten. Je ziet je treinen dus geen cirkeltjes rijden.
Ik zie ook dat het spoor dat langs het station loopt 10 cm hoger ligt. Ik veronderstel dat dit je verhoogde station wordt?

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #222 Gepost op: 30 augustus 2015, 17:23:05 »
Ik blijf het een mooi baanplan vinden!! Echt helemaal uitgedacht ;)!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #223 Gepost op: 30 augustus 2015, 17:28:21 »
Lekker zo'n uitwijkmogelijkheid in de kamer er naast. ;D Mooi baanplan Jack. En tot dusver ook netjes uitgevoerd. Top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #224 Gepost op: 30 augustus 2015, 17:34:00 »
Waar ik bijzonder van gecharmeerd ben is dat je de baancirkels in je baanplan zoveel mogelijk buiten beeld hebt gelaten. Je ziet je treinen dus geen cirkeltjes rijden.
Ik zie ook dat het spoor dat langs het station loopt 10 cm hoger ligt. Ik veronderstel dat dit je verhoogde station wordt?

Dank je Wim. Ik ben zelf ook niet zo van teveel rondjes... de kleinste radius die ik gebruik is 419 mm (Roco Line R3). En dat is inderdaad het verhoogde spoor bij het station.

Ik blijf het een mooi baanplan vinden!! Echt helemaal uitgedacht ;)!

Dank je Nick, dat plan bestaat dan ook al een paar jaar...