Om niet alleen maar met de stad bezig te zijn, ben ik deze week ook maar eens begonnen aan station Hookyville, het aloude station Goch/Neustadt uit de begintijd van N-spoorgebouwen. Decals op karton van de doos, niks dunne papiertjes of iets dergelijks, maar goed.
Heb hier en daar wat spuitwerk verricht om de kleuren alvast wat minder plastic over te laten komen. De zijwanden van het station zijn al voorzien van kozijnen, maar nog geen glas. Dat komt pas als ik met verdund zwart wat verwering ga aanbrengen. Het dak is niet helemaal egaal gespoten, maar dat geeft juist een beter effect.
De tafeltjes in het restaurant hebben nu nog rode stipjes aan de bovenkant, maar dat verf ik nog met wit weg. Niet dat je daar straks veel van ziet, maar toch. Vrijdag bij Rail ga ik nog op zoek naar wat preisertjes voor in het station en ik kijk nog even in de doos met preiser- en nochdoosjes op zolder wat hier van pas kan komen.
Voordat het dak erop gaat, moet ik ook nog even werken aan de verlichting. Heb nog twee van die ledstrips uit China, daar kan ik vast wel wat van gebruiken voor de restauratie en de hal. Heb boven ook nog drie automaten en die plaats ik in de hal tegen muren aan. Gemak dient de mens. Nog twee telefooncellen en een brievenbus en daar is het interieur voor de hal. Iemand nog leuke tips die ik hier moet toepassen? Misschien een kiosk in de hal. Volgens mij bestaat er wel zoiets in N-spoor.
Foto's als bewijs dat ik echt wat uitvreet, al begint de tijd alweer beperkt te raken.
Luchtfoto van de werkzaamheden aan Station Hookyville.

Foto van iets dichterbij met focus op de restauratie en de blauwe stoeltjes (waren er niet al te veel, maar heb nog wel ergens stoeltjes die ik hier kan gebruiken.

Mvg,
Martin