De verplichte kerstbezoekjes en maaltijden zijn weer achter de rug, het zakelijke werk lgt een week of twee stil, de ijsbeelden in Zwolle worden druk bezocht (goed voor mijn bonus), dus kan ik eindelijk weer eens wat aan de baan gaan doen. Nou ja, doen. In eerste instantie moet ik eerst weer alles bijeen zoeken, want sommige zaken lagen weer heel ergens anders dan gepland en mijn grijsboard van 1 mm dik (voor de trapjes) heb ik nog steeds niet gevonden.
Maar goed, aan de hand van plaatjes even laten zien wat er allemaal gebeurd is.
De stoepen zijn aangebracht (stoepranden volgen later), de weg is enigszins verouderd (witte strepen komen nog, maar ik weet nog niet met welke tussenruimte) en van de twee panden is de bodemplaat weggehaald. Ik zit nog te denken hoe ik de ruimte tussen de omhooggaande weg en de weg naar de parkeergarage ga invullen. Steunmuren met gras ervoor en wat groen wat over de rand heen hangt, zodat het karton uit het zicht verdwijnt? Kan ook wat horrengaas vastzetten op de witte rand langs de stoep en dan met de toch nog aanwezige flexibele tegellijm een schuin wandje maken met gras en/of wat rotsen. Suggesties zijn altjd welkom, want de gaten dichtmaken is er nog niet bij. Er moeten immers nog draden getrokken worden voor de straatverlichting en de verlichting in de parkeergarage.

Bij de stoepen begint al wat onkruid tevoorschijn te komen. De politie heeft daar verder geen oog voor, al zullen ze gemeentewerken wel melden dat er wat tjak op de weg is beland.

De weg naar de ingang van de parkeergarage heeft inmiddels een likje verf gekregen, maar daar moet nog wel wat aan gebeuren, volgens plan. Recht afgebakend is de weg hier niet, maar een deel komt onder het voetpad te liggen.

Het hoekpand miste een complete zijwand. Van styreen een nieuwe muur gemaakt en aangebracht. Meteen de andere zijwand en een stuk van het dak wat vaster gelijmd, want het was meer een bouwval geworden. Ik zal de styrenen wand nog wel een kleurtje geven, al zal je er straks weinig van zien, want de ene uitloper van het huis grenst aan de muur van mijn kamer.

Misschien is het niet allemaal even strak en netjes, maar ik ben er wel tevreden mee. Ik ben nu eenmaal geen topper met mijn handen (al is dat wel enorm verbeterd in de afgelopen jaren), maar ik vermaak me wel met het bouwen en bewerken. En volgens mij gaat het er toch om dat je er plezier in hebt.