Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720305 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:St. Barbara
« Reactie #775 Gepost op: 21 februari 2013, 09:31:35 »
Ik heb wel plek maar het zal wel proppen worden. Ach smalle straatjes kende men wel in WD
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #776 Gepost op: 21 februari 2013, 10:16:11 »
Bericht ontvangen van de importeur over de IB, zou dat dan toch iets met de kwaliteit te maken hebben, het maakt mij niet blij. :(

citaat van H-T Importeur:

Als gevolg van reparatiedrukte is de reparatietijd opgelopen tot zo'n zes weken.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #777 Gepost op: 21 februari 2013, 11:45:39 »

Als gevolg van reparatiedrukte is de reparatietijd opgelopen tot zo'n zes weken.

Daar word je idd niet erg blij van Tom. Gelukkig heb je nog genoeg te doen wat niets met "digitaal" te maken heeft. Maar .... dan ben je wel snel door je huisjes heen man. ;)

Overigens ben ik ook niet zo erg blij. Vanmorgen is mijn laptop gecrasht. Alleen maar een blauw scherm. Ik zit nu boven in mijn treinkamer te computeren. Vamiddag maar eens even kijken wat er aan de hand is. :'(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #778 Gepost op: 21 februari 2013, 12:34:32 »
Citaat van: Tom
Eerst weer alles in de verf zetten en de binnenkant heb ik de ramen voorzien van een extra sponning zodat de "gordijnen"niet direct tegen het glas aan zitten maar een paar milimeter naar binnen.
Dat geeft wat extra diepte.
Ietsje extra werk maar een veel natuurlijker effect.

Bericht ontvangen van de importeur over de IB, zou dat dan toch iets met de kwaliteit te maken hebben, het maakt mij niet blij. :(
Knap lullig, maar dit is in elk geval een importeur die iets van zich laat horen... ze zijn er mee bezig en je IB ligt in elk geval niet ergens in een vergeten loods te verstoffen.
Een poging om je een beetje op te beuren  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #779 Gepost op: 21 februari 2013, 12:42:13 »
Eerst weer alles in de verf zetten en de binnenkant heb ik de ramen voorzien van een extra sponning zodat de "gordijnen"niet direct tegen het glas aan zitten maar een paar milimeter naar binnen.
Dat geeft wat extra diepte.
Ietsje extra werk maar een veel natuurlijker effect.

Knap lullig, maar dit is in elk geval een importeur die iets van zich laat horen... ze zijn er mee bezig en je IB ligt in elk geval niet ergens in een vergeten loods te verstoffen.
Een poging om je een beetje op te beuren  :o

Ja, als dat waar was dan had ik er minder moeite mee, maar na 5 weken wachten heb ik zelf de importeur een mail gestuurd en gevraagd of er al iets bekend was.
Ik had nog goede hoop dat de importeur iets zou laten weten maar ja, voor 200 euro kan je ook geen service verwachten natuurlijk.

Maar onze kleinzoon van 6 heeft gisteren zijn B-diloma zwemmen gehaald, Opa is weer heel trots op zijn modeltreinvriendje. Dan is die IB even minder belangrijk.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #780 Gepost op: 21 februari 2013, 17:18:57 »
Het ene on(t)roerende goed is nog niet klaar of het volgende komt alweer uit de steigers.
De boekhandelaar is wel tevreden met zijn pandje, er moet alleen nog gekeken worden waar dit straks komt te staan.

De foto op de doos met gelijk het type nummer.

En het eindresultaat.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #781 Gepost op: 21 februari 2013, 17:21:39 »
Een centrale met een ingebouwde booster heeft een voordeel: geen losse booster nodig, maar dat is ook weer een nadeel: interne booster kapot, dan heb je helemaal niets meer.

Ik hoor, o.a. bij mij op de club, en lees dat de interne booster van de IB niet de sterkste kant is van de IB.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #782 Gepost op: 21 februari 2013, 18:20:22 »
Tom, mooie winkel geworden. Je voegwerk ziet er puik uit en je drybrush geeft een levendig effect. Ik zie ook wel eens mensen (uiteraard op andere forums) die denken dat weathering inhoudt dat je de boel alleen maar smerig maakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #783 Gepost op: 21 februari 2013, 19:47:43 »
In de verpakking was het gebouw nog te huur, en er zit nu al een boekhandel in. Gaat goed in jouw dorp. De meeste steden is het tegenwoordig anders. De economie gaat daar nog goed.
Je voegwerk is weer fantastisch. Prachtig om te zien.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #784 Gepost op: 22 februari 2013, 00:23:14 »
Ziet er weer top uit Tom. Je hebt een lekkere hand van je modellen verouderen. Ik heb daar veel waardering voor. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #785 Gepost op: 22 februari 2013, 00:45:42 »
Ach Pierre, het gaat soms vanzelf.

Vandaag aan huisje 3 begonnen, Metzgerei von den Hosen of zoiets.

Ik ga het mezelf weer eens wat lastiger maken, zag bij Anne W dat hij de boel lichtdicht maakt met aluminium folie.
Dat ga ik nu ook maar eens doen want het zal toch in de slagerij lekker licht en proper moeten zijn met van dat koele TL licht.
Zo ben ik weer wat langer bezig met het bouwen van een modelletje.
De "gordijnen"gaan natuurlijk ook weer aangepast worden en er moet meer zicht de winkel in komen.
Zaterdag eens kijken of ik in Houten wat kan vinden van een slagersinterieur anders gewoon zelf wat uitprinten.

Eerst de muren in de voegenkleur zetten.

Dan de aluminium folie aanbrengen.

Vervolgens de muren een kleurtje geven.

Daarna als het goed droog is de muren met verdunde zwarte verf behandelen, hier is duidelijk het verschil te zien tussen met en zonder zwarte verf.

Uiteindelijk ziet het er dan zo uit, ze zijn nog wel niet helemaal droog, dan is het ook niet meer glanzend na het drogen.

Morgen klein beetje verder, de rest van de dag oppassen want de Pappa's en Mamma's hebben het druk met de auto's te laden om op zaterdagochten heel vroeg richting Oostenrijk te gaan om te gaan wintersporten.
Dan is het lastig als er van die zeurende kinderen om je heen lopen, die worden dan even een middag bij Opa en Oma gedropt.
Daarna hebben wij weer een hele week rust.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #786 Gepost op: 22 februari 2013, 00:55:05 »
Ziet er weer top uit Tom. Je hebt een lekkere hand van je modellen verouderen. Ik heb daar veel waardering voor. ;)
Ik schreef het al eerder: Tom heeft The Touch.
Tom, wat ik zou overwegen met bijvoorbeeld een winkel als bij jouw boekenwinkel (en dat betekent niet dat jij dat nou per se moet doen).
Pierre heeft als achtergrond van zijn baan een aantal foto's van gebouwen bewerkt als een soort 3D-kaarten, waardoor het een levensecht effect geeft... met diepte.
Nou heb jij in je boekenwinkel foto's van een etalage achter het raam gezet. Zou het niet veel meer recht doen aan je model als je delen van die foto's zou uitknippen en op verschillende afstanden in je winkel zou plaatsen? Op die manier krijg je een dieptewerking die recht doet aan je model.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #787 Gepost op: 22 februari 2013, 01:02:14 »
Ik schreef het al eerder: Tom heeft The Touch.
Tom, wat ik zou overwegen met bijvoorbeeld een winkel als bij jouw boekenwinkel (en dat betekent niet dat jij dat nou per se moet doen).
Pierre heeft als achtergrond van zijn baan een aantal foto's van gebouwen bewerkt als een soort 3D-kaarten, waardoor het een levensecht effect geeft... met diepte.
Nou heb jij in je boekenwinkel foto's van een etalage achter het raam gezet. Zou het niet veel meer recht doen aan je model als je delen van die foto's zou uitknippen en op verschillende afstanden in je winkel zou plaatsen? Op die manier krijg je een dieptewerking die recht doet aan je model.

Dat ben ik nu juist van plan bij de slagerij. Zag dat het bij de boekenshop een beetje tegen viel. Maar daar ga ik niets meer veranderen, dat zit nu te goed verlijmd. Met MEK krijg je het na een dag niet meer los zonder schade.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #788 Gepost op: 22 februari 2013, 01:06:57 »
Dat ben ik nu juist van plan bij de slagerij. Zag dat het bij de boekenshop een beetje tegen viel. Maar daar ga ik niets meer veranderen, dat zit nu te goed verlijmd. Met MEK krijg je het na een dag niet meer los zonder schade.
Zaterdag eens kijken of ik in Houten wat kan vinden van een slagersinterieur anders gewoon zelf wat uitprinten.
Slagersinterieur?
Heb je niet nog wat varkens liggen? Varkentjes in de lengterichting doorzagen en ophangen voor je etalage. Tegelwanden van internet halen, uitprinten en tegen de muren plakken. Een plastic gietboom in dunne plakjes snijden en je hebt je slagerij volliggen met lappen vlees.
Ik geloof zelfs dat ik nog een slagersinterieur heb liggen. Ik zal morgen eens kijken 8)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #789 Gepost op: 22 februari 2013, 01:09:53 »
Kijk opa .... dat bedoel ik nou met een lekkere hand van verouderen. Zelfs de losse muurtjes zijn al een schilderijtje. ;)

Leuk toch Tom dat je kleinkinderen komen? Daar kan je echt van genieten. Maar als ze weer weg zijn ben je zelf helemaal afgebrand.
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #790 Gepost op: 22 februari 2013, 01:20:03 »
Ik ga nu maar eens mijn Beter Bedje opzoeken.
Morgen zware dag en zaterdag drukke dag voor de boeg.
Klantjes zien te winnen voor I-train en ook nog rond kijken en snuffelen op Rail.
Verder genoeg om nog even over te gaan liggen nadenken, varkens, rollades, paardenvlees, te - gel - - wah--n---d----enzzzz

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #791 Gepost op: 22 februari 2013, 09:19:13 »
Klantjes winnen voor I-train? Hoe dat zo?

Ik zie in sommige slagerswinkels ook nog wel eens kratjes verschijnen met waar. Volgens mij kun je dan ook wel wat uit die marktktramen halen. Interieurinrichting is in h0 wel wat meer voorradig dan in N.

Succes bij Rail(shoppen).
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #792 Gepost op: 22 februari 2013, 09:36:16 »
Klantjes winnen voor I-train? Hoe dat zo?

I-train staat op Rail en vroeg mensen die een dag wilde meedraaien om het product uit te leggen aan mensen die interesse hebben.
Gewoon leuk en je komt wellicht bekende tegen van de diverse fora.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #793 Gepost op: 22 februari 2013, 09:55:03 »
Achter een kraam staan is altijd leuk. Als ik dit weekend niet had hoeven werken, was ik ook zeker langsgeweest.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #794 Gepost op: 22 februari 2013, 10:02:26 »
Achter een kraam staan is altijd leuk. Als ik dit weekend niet had hoeven werken, was ik ook zeker langsgeweest.

Ik heb 15 jaar achter een kraam gestaan voor mijn boterham, marktkoopman in beenbekleding. Maar op een beurs is het anders, mensen komen kijken en zijn nieuwsgierig.
Heb zelf ook nog wel wat beurs ervaring, Meubelbeurzen in Nederland en Europa. Gewerkt als agenturen en als inkoper, dus van twee kanten bekeken en ervaren.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #795 Gepost op: 22 februari 2013, 17:10:45 »
Ik vond de muren toch een tikkie te donker, vandaag met verdunde beige verf de boel wat lichter gemaakt en de voegen zijn nu ook wat lichter geworden.

De eerste muren staan, gelijk de hoekjes weer dicht gemaakt met aluminiumfolie en achter de bovenste ramen gelijk maar styreenstrips gemaakt.

Zonder verdere bedoelingen en om te voorkomen dat er ge-oo-haat wordt maar meer voor de diepte werking 2 jonge dames achter een raam geplaatst.

Voordeel van een foto is dat je gelijk ziet dat er iets niet goed zit 8o

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #796 Gepost op: 22 februari 2013, 18:11:42 »
De schijn van interieur werkt heel mooi... en volgens mij isoleert dat folie ook nog heel aardig.  :) Nou maar wachten totdat het donker wordt.
Ik weet nog dat de etalageruiten niet echt lekker doorzichtig waren, dus zag je eigenlijk alleen het vlees liggen... maar het volstond.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #797 Gepost op: 22 februari 2013, 18:59:23 »
Ja isoleren zal het wel doen, ik denk niet dat het erg koud binnen zal worden.
Ik wil kijken of ik enkele ramen apart kan verlichten met een eigen lichtmodule zoals Viessmann ze tegenwoordig op de markt brengt.
Voor de slagerij heb ik nog wel wat plafonieres liggen maar ik denk eerder dat daar heldere leds in gaan komen en dan de koele kleur die een beetje op TL moet lijken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #798 Gepost op: 22 februari 2013, 19:52:09 »
Slagerij?
Volgens mij moest ik ergens nog wat hebben liggen.

Slecht schilder- en plakwerk, het vlees is wel bijna dertig jaar over de datum en de de toonbank en het slagersechtpaar zijn inmiddels aan gene zijde. Maar je kunt met stukjes afval en wat verf een etalage volleggen.  ;D
De etalageruiten waren niet echt lekker doorzichtig -weet ik nog- en je zag eigenlijk alleen het vlees in de etalage liggen... maar het effect van de suggestie was wel aardig.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #799 Gepost op: 24 februari 2013, 10:03:16 »
In Houten een setje gevonden voor de slagerij.
Helaas weinig tijd gehad om nog meer te vinden, voordeel daarvan is dat ik weinig euro's heb uitgegeven.
Wel veel mensen ontmoet van diverse fora en weer het nodige aan kennis I-train vergaard.

Vandaag een beetje bekomen van een dagje beurs draaien, ben ik toch niet meer gewend zo een hele dag op de benen te staan.