Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720376 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:St. Barbara
« Reactie #825 Gepost op: 27 februari 2013, 23:19:07 »
Ziet er leuk uit.
Die schuine wand links, met die schuin genomen foto, lijkt vanuit de etalage weer gewoon recht.
Grappig effect... maar, nu ga je me natuurlijk vertellen dat je dat met opzet hebt gedaan?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #826 Gepost op: 27 februari 2013, 23:34:27 »
Nee hoor Wim, ik doe zelden iets met opzet, gewoon de dingen aan het toeval over laten dat geeft meestal de meest verrassende beelden.
Ik had dat gedeelte schuin gezet vanwege het perspectief idee, dacht dat dan de winkel dieper zou gaan lijken, dat was dan wel een beetje met opzet bedacht of nee het was een idee..
Pakt het dus heel anders uit.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #827 Gepost op: 27 februari 2013, 23:40:09 »
Pakt heel goud uit!
Volgende winkel weer zo!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #828 Gepost op: 27 februari 2013, 23:54:44 »
Pakt heel goud uit!
Volgende winkel weer zo!  :)

Ik weet niet of ik nog meer winkels in de voorraad heb liggen, even kijken.
Er ligt nog een Leerlooiershuis, heeft zo te zien iets van een passage met klapdeuren.
Een boerderij, daar zou natuurlijk ergens een raam open kunnen met een lekkere boerenmeid die uit het raam hangt, h? boerenmeid, boereboereboeremeid enz. enz. en dan nog een huis met iets van een paardenstal, nou dat met de slagerij in de buurt. Dat wordt het eerste schandaal in St. Barbara. Slager verkoopt paardevlees als zijnde ossenhaas.
Ja en dan staat het dorp denk ik wel aardig vol.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #829 Gepost op: 28 februari 2013, 00:05:41 »
Ik vind winkelstraten altijd wel een leuk op een baan. Zo wil ik op mijn modules/baan ook een beetje een ranzig buurtje in de buurt van mijn fabriek waar een caf? met roze tl-buizen plek vindt en allerlei gedoe (laat ik het netjes houden) in steegjes.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #830 Gepost op: 28 februari 2013, 00:15:25 »
Ik weet waar een Caf? is
Biljart en geen TV is
Waar Opa op zijn sloffen
Zijn nieren afkomt stoffen
Een Griek uit verre landen
Biljart over drie banden
Geen mens is uit de gratie
Geen grijn discrimminatie

Ach zo'n Caf?
Caf? met een lage zoldering
Met een WC
voor de dames apart
enz. enz.

Mooi lied van Herman van Veen.

Gewoon een hoerenbuurt dus.
In Rotterdan gaan ze een nieuwe brug bouwen, die gaat van het centrum naar Katendrecht.
Die brug gaan ze de hoerenloper noemen.
Ik denk dat daar ook wel tzt een model van bij Miniworld komt te staan.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #831 Gepost op: 28 februari 2013, 09:38:40 »
Inderdaad een hoerenbuurt... eigenlijk ook een soort winkelstraat.
Hoe leuk is dat en hoe Nederlands kan een baan zijn?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #832 Gepost op: 28 februari 2013, 12:37:14 »
Inderdaad een hoerenbuurt... eigenlijk ook een soort winkelstraat.

Leuk ..... dag meneer .... spaart u zegels? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #833 Gepost op: 28 februari 2013, 22:05:38 »
Tik, tik, hoeveel kost dat.
50 euro !!
Niet duur voor dubbel glas.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #834 Gepost op: 28 februari 2013, 22:35:59 »
 :D Ik dacht al: ?Wanneer komt-ie!"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #835 Gepost op: 28 februari 2013, 22:46:27 »
:D Ik dacht al: ”Wanneer komt-ie!"

Ben de hele dag in Eindhoven geweet hoor, iemand helpen met zijn baan.
enne ik ben ook de jongste niet mer.

Vrijdags ga ik altijd in de middag naar het park.
Daar kom ik al jaren 2 wat oudere heren tegen ( 1 van 75 en 1 van 90)en maak ik daar een praatje mee.
Vorige week kwam die van 75 vertellen dat het de laatste keer was, de knie?n ze wilde niet meer.
Ik zei nou dan kom ik ook niet meer, last van mijn rug en nog veel te doen aan mijn treinbaan.
O,o,o, stamelde die van 90, dan kom ik ook niet meer.
Ik vroeg waarom dan, hij vertelde dat hij de nacht er voor wakker was geworden met een hele harde plasser en toen zijn vrouw wakker maakte.
Die zij, Piet dat is al de derde keer vannacht.
Hij zei me toen, het geheugen h

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #836 Gepost op: 28 februari 2013, 23:04:06 »
Het is geel en als je het in je oog krijgt ga je dood.
Ik zal jullie niet in spanning laten:
Een trein!

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #837 Gepost op: 1 maart 2013, 00:36:51 »
Volgens mij moeten jullie zachiesaan ook een tukkie gaan doen, jullie gaan nu allemaal rare dingen zeggen. vanuit mijn werk heb
ik nogal veel contact met ouderen en als die zo gaan praten is het meestal omdat ze ff geen zin hebben om aan hun treinbaan te werken. :-*

kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #838 Gepost op: 1 maart 2013, 08:18:04 »
Nou Kees, ik heb er nog wel zin in hoor.

Want ................... Ben gebeld door de importeur met de mededeling dat ik vandaag mijn IB thuis kan ontvangen.
Ik ben nu reuze benieuwd wat de reparatie is geweest en of de boel nu weer gewoon gaat werken.
Moet haast wel want met de 6021 heb ik totaal geen probleem nu gehad.
Ik zit er aan te denken om er een externe booster aan te hangen, alleen ik zou niet weten welke behalve dan die van Uhlenbrock.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #839 Gepost op: 1 maart 2013, 10:56:44 »
Beste Tom,

De IB heeft toch een standaard 5 pinnige aansluiting voor externe boosters net als de 6021, dan kan er ook een LDT DB2 booster of een oude M?rklin 6015/6017 aan.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #840 Gepost op: 1 maart 2013, 11:05:22 »
Beste Tom,

De IB heeft toch een standaard 5 pinnige aansluiting voor externe boosters net als de 6021, dan kan er ook een LDT DB2 booster of een oude M?rklin 6015/6017 aan.

Groet, Anne W

ok, maar is het ook verstandig om dat te doen of gewoon maar houden zoals het was.
IB is net binnen gekomen, aangesloten en alles doet het.
Alleen nog verbinding maken met de PC.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #841 Gepost op: 1 maart 2013, 22:06:13 »
Beste Tom,

Zoals gezegd lees ik wel eens wat over kapotte interne boosters van de IB, of dat nu vaak voorkomt weet ik niet, misschien op 3-rail eens vragen (mijn Edits 10A zelfbouw booster draait al een jaar of 20.....)

Mocht je de IB Booster willen "sparen" dan zou je een losse booster er bij kunnen kopen en daarmee de baan van stroom kunnen voorzien.

Overigens is de LDT DB2 ook niet heilig, nu is kortsluitmelder van mijn demobooster kapot, maar er zit ook nog een thermisch-electronische zekering op.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #842 Gepost op: 1 maart 2013, 23:32:15 »
Ben de hele middag bezig met de IB Basic.
Alles met de IB werkt, zie ook in de Feedbackmode dat de bezetmelders het doen maar ik kan de IB alleen niet aanmelden op de PC.
PC hereknd de IB niet als nieuw apparaat. Laptop er bij gepakt maar ook die geeft geen enkele reactie.
Gevolg is dat ik nu geen compoort heb voor de IB en derhalve ik geen fluit er mee kan via iTrain.

Heb de importeur al bericht en Uhlenbrock maar van beide nog geen antwoord gehad. Van Uhlenbrock kan ik het verwachten want het was in mijn allerbeste slechtse Duits.

Zal wel weer opsturen worden, weer 7 weken kwijt.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #843 Gepost op: 2 maart 2013, 00:02:51 »
Waarschijnlijk iets heel doms, maar dat apparaat van jou, die IB lijkt me een soort processor; zoals een computer... kan het zijn dat de fabrikant c.q. importeur er een firmware-update overheen heeft gegooid en dat jou pc nu niet meer begrijpt welk apparaat je erop aansluit?
Ik weet niet of je pc de IB moet herkennen of dat dat via iTrain gebeurt, maar heb je al geprobeerd met een ander iTrain-achtig besturingsprogramma om je IB te verbinden? Als het daarmee w?l zou lukken, dan ligt het in elk geval niet aan je IB, maar aan iTrain.
Logica van een digibeet... maar ik probeer ook maar wat.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #844 Gepost op: 2 maart 2013, 00:30:19 »
Wim, nee is het antwoord.

Het heeft nog niets met iTrain te maken, als een apparaat aan de PV wordt gehangen zoals de IB dan wordt er een compoort gezocht.
Die compoort vind je via systeem in de configuratie, daar moet je dan zien welke compoort de IB gaat gebruiken.
Als dat bekend is dan ga je de besturing, in mijn geval iTrain, programmeren op die compoort.
Daarna communiceren ze met elkaar.
Ieder nieuw apparaat wat aan de PC wordt gehangen zal de PC als nieuw herkennen en proberen te installeren.
Zowel mijn PC als de Laptop van mijn lieftallige bondgenote, mijn vrouw dus, geven niet aan dat er een nieuw apparaat is gevonden.
Ik heb het inderdaad ook al geprobeerd met Koploper maar ook die heeft een compoort nodig voor de communicatie tussen PC en IB.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #845 Gepost op: 2 maart 2013, 07:35:14 »
Tom,

Dit is erg vervelend, ben je dat ding 7 wkn kwijt heb je het vooruitzicht dat ie weer 7 weekjes op vacantie gaat. Daar zou je het laze... van krijgen.
Nou drink ik niet maar als je dat krijgt van teveel bier heb je er misschien nog lol van. Maar dit is balen. Heb het overigens ook een paar keer meegemaakt
met zowel de cs1 als cs2.
Ik heb toen als wraak voor de treinbesturing een Tams aangeschaft erg goedkoop,probleemloos en doet alles wat de rest ook kan. Heeft alleen geen interne
booster. Half Duitsland gebruikt dat ding probleemloos.
Is er niemand in de buurt met een IB om uit te kunnen sluiten dat het aan jou IB zou liggen voordat je hem weer opstuurd ?

Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #846 Gepost op: 2 maart 2013, 07:41:53 »
Tom,

heb zitten zoeken op het duitse forum naar soorgelijke problemen met de IB. Kan het zijn dat je na deze reparatie de goede driver mist.
bv omdat er nieuwe software op je IB zit na de reparatie. En kun je deze dan niet via hun site binnenhalen.

Frans

• Gast
« Reactie #847 Gepost op: 2 maart 2013, 08:47:23 »
Tom je kan mijn IB proberen hoor,weet niet of je tijd hebt om hem op te halen ik zit toch nog volop in de bouw dus geen probleem.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #848 Gepost op: 2 maart 2013, 09:01:54 »
Ja de nieuwste drivers heb ik ook gedownload maar ook dat hielp niet.
Ik ga zo even naar Werkendam H.I.P. en dan neem ik de IB mee, eens kijken of ik daar iets wijzer wordt want inderdaad wil ik eerst wel 100% zeker zijn dat het aan de IB ligt alvorens ik hem op stuur.

Frans bedankt maar dat gaat voor jou ook een probleem worden want tijdens de opbouw heb je hem ook hard nodig.
Je moet toch de melders 1 voor 1 blijven controleren.
Ik heb altijd nog de 6021 achter de hand om handmatig het een en ander te laten rijden.

Heren bedankt voor het meedenken.

Frans

• Gast
« Reactie #849 Gepost op: 2 maart 2013, 09:06:57 »
Ok Tom,ik kijk met belangstelling want het kan mij ook zomaar gebeuren.
En misschien weet Wim Ros er iets op nooit geschoten is altijd mis.