Ziet er mooi uit Wim.
Maar de gevel en zij muren maak je die zelf of maak je dit van oude projecten.
Ik heb voor de zijmuren baksteenplaat van Auhagen gebruikt.

Voor de de voor- en achtergevel gebruik ik flexibele baksteenplaat van Wills die ik in Groot Brittannië ophaal tijdens vakanties of laat opsturen. Deze platen zijn eigenlijk bedoeld om de binnenkant van een tunnel te bekleden en daardoor zijn ze lekker dun en makkelijk te snijden.
De enige onderdelen die ik uit het oorspronkelijke gebouw heb hergebruikt zijn de muurankers, de raamkozijnen en de winkelpui. De raamkozijnen in de achtergevel zijn ook nieuw omdat ik de bestaande kozijnen te nieuw vond.
Die gevels heb ik zelf in elkaar gezet en ik doe dat steeds vaker omdat ik dan veel meer zelf kan bepalen hoe of het eruit gaat zien en kan ik ook de schaal meer kloppend maken.
Ik heb een klein vraagje ...
Ik ken zo langzamerhand jouw kleine vraagjes.

...waarom die profieltjes op de hoeken van de aanbouw zitten. Is het niet veel mooier om gewoon de bakstenen op elkaar te laten aansluiten?
Dat lijken profieltjes (en dat zijn het ook), maar als er muurbeugels op zitten en ze zijn zink-kleurig geschilderd, dan lijken het net regenpijpen. Diezelfde regenpijpen zitten ook op de voorgevel, maar daar moeten dus ook nog muurbeugels op.
Maar je hebt wel gelijk; op verstek op elkaar laten aansluiten staat het nóg mooier. Maar ja, soms heb ik geen zin in al dat geschuur.
En nog een vraagje: Hebben de vuurpijlstokken hun werk gedaan?
Ik geloof het wel.

Ik heb me voorgenomen om het nu standaard te doen: met vuurpijlstokken een raamwerk maken zodat de boel minder snel kromtrekt.