Die vuurwerkstokken heb je toch wel eerst goed geschuurd...
Alleen de buitenkanten van de vuurwerkstokken, waar zij aansluiten op op de zijkant van de platen styreen heb ik geschuurd. De kant waar gelijmd wordt schuur ik met opzet niet omdat de lijm dan beter pakt.
...misschien voor de lezers handig om te vermelden waarmee je de latjes op het styreen verlijmd.
Secondenlijm! Secondenlijm is er in twee variaties: de vloeibare, die wat minder snel droogt en de meer gel-achtige secondenlijm, die wat sneller droogt... beide soorten gekocht bij de Action.
ik wil gaan beginnen aan een achtergrond met half relief huizen/panden. Ga toch maar is kijken of mij dat lukt.
Waar kopen jullie de styreen platen?
Goed plan Michel. Mijn treinenwinkel zit in Enschede en heeft van dat witte styreenplaat in verschillende diktes voor een zeer betaalbare prijs. En zodra ze weer voorraad hebben haal ik weer een voorraad.
Maar, iedereen doet het weer anders en je moet daar zelf je draai in zien te vinden wat je het prettigst vindt werken. Uiteindelijk gaat het om het resultaat.
Je kunt ook een paar baksteen-muurplaten van Auhagen kopen en daarmee beginnen. Die platen zien er qua structuur prima uit, maar ze snijden wat lastiger omdat ze wat dikker zijn. Er zijn ook dunnere styreenplaten met baksteenmotief. Ik geloof dat Pierre die gebruikt heeft voor zijn seinhuis.
Verder zou ikzelf zonder mijn dozen met onderdelen niks kunnen beginnen. Ik verzamel dus zoveel mogelijk losse onderdelen zoals raamkozijnen, deuren en ornamenten.
Inmiddels nog even verder gegaan met mijn opzetje:

Het zijn fraaie, maar kwetsbare raamkozijnen en dus lastig om te verwerken. Ze komen uit die inelkaar geplakte trapgevel. Van die gevel is weinig meer over dan losse afgebroken stukken omdat het materiaal in de loop der jaren broos en breekbaar wordt.
Ik denk dat ik in de pui onderin de gevel in het midden een deur maak en aan weerszijden ramen. En voordat jullie met suggesties komen zoals een fourniturenwinkel of een sigarenwinkel: het wordt een beetje een slonzig hotel, dat ooit betere tijden heeft gekend. Om de gang er een beetje in te houden worden er inmiddels ook kamers per uur verhuurd. Tsja, je moet toch wat?
Omdat de ramen best groot zijn met voldoende zicht naar binnen, zou het best eens kunnen zijn dat er een interieur te zien zal zijn van een hotelkamer.