Inderdaad
@Pierre, je bent een zeurpiet. Maar waar zou ik zijn zonder je feedback?
De vorige foto’s waren oude foto’s om een beetje een beeld te geven waarmee ik bezig ben. Maar ik heb zojuist meer foto’s gemaakt van de actuele stand van zaken.
De verlichting in de slagerij. Het oogt wat gelig, maar het zijn van die helderwitte leds van de Action.
En had deze slager geen houten hakblok?
Deze slager heeft zeker een hakblok, alleen kun je die niet zien het achter toonbank staat. Ik heb een beetje afgeleerd om dingen te maken die je toch niet ziet.
De voorgevel met raamkozijnen. Op de eerste etage komt geen verlichting en op de tweede etage worden hooguit een of twee ramen verlicht. Dat het platte dak een kier heeft, komt omdat het dak er nog los op ligt. En om jullie geheugen nog even op te frissen: links komt een café en rechts de garage. Maar het kan zomaar zijn dat ik tussen het café en de slager nóg een winkelpand zet, met een beetje aan makkelijke etalage.
De doorgang rechts daar komt een trap of een deur... of een paar treden trap en dan een deur. Daar ga ik nog over nadenken.
De zolderetage gezien vanaf de achterzijde. Moet nog even verzinnen wat daar komt: een atelier met een schilder met natuurlijk een (of meerdere) naaktmodel(len), een ranzige orgie of een modelspoorbaan.
De achtergevel van dit pand is nog in de maak.
Wim, uw werkjes spelen in op de gevoelens van de wat ouderen onder ons. Dit tafereeltje doet mij bijvoorbeeld denken aan mijn peutertijd, waar destijds op de hoek van onze straat een dito slager actief was.
Ik denk dat ik daarom deze periode ook leuk vind om in te werken; geen modern gedoe zoals satellietschotels en dat soort onzin. Zoveel mogelijk nostalgie. Bovendien geeft deze tijdspanne mij de mogelijkheid om zowel met stoom, diesel en elektrisch te rijden.