Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 124791 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #225 Gepost op: 21 januari 2014, 08:10:55 »
Dat heb je weer schitterend gemaakt Wim ... top. ;) Vooral die deuren met dat glas in lood.

Ik heb toch nog een vraagje. Is het niet mooier om in de kachel een geel vuurtje te stoken. Je knipper ledjes van de waxinelichtjes zijn toch al geel? 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #226 Gepost op: 21 januari 2014, 10:08:54 »
Mooi wim, maar net als Pierre zou ik ook in die kachel iets anders zien, het lijkt nu wel heel erg fel.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #227 Gepost op: 21 januari 2014, 17:23:00 »
Citaat van: Pierre
Dat heb je weer schitterend gemaakt Wim ... top. ;) Vooral die deuren met dat glas in lood.
Dankjewel Pierre, ik moet alleen oppassen dat ik dit trucje met dat glas-in-lood niet te vaak ga doen anders gaat het vervelen.  :)
Ik heb toch nog een vraagje. Is het niet mooier om in de kachel een geel vuurtje te stoken. Je knipper ledjes van de waxinelichtjes zijn toch al geel? 
Citaat van: Opa-Bullcat
Mooi wim, maar net als Pierre zou ik ook in die kachel iets anders zien, het lijkt nu wel heel erg fel.
Om te beginnen heb ik deze foto's even snel met m'n iPad genomen. Verder is het zo dat lichtjes op de foto altijd wat feller overkomen dan de werkelijkheid.

Om te controleren of het licht niet op de verkeerde plek door de kachel schijnt, heb ik even deze testconstructie bedacht. Uiteindelijk komt er een oranje waxine-ledje in.
Morgen ga ik even naar de treinenboer en haal ik even wat planken vloeren -want daar ben ik doorheen- dan kan ik het spul in elkaar plakken en bijwerken en dan zal ik met een échte camera even wat beeld maken.
Is dat wat?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #228 Gepost op: 21 januari 2014, 20:14:27 »

Ik denk dat dat wel wat is Wim. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #229 Gepost op: 21 januari 2014, 20:37:07 »
Je ziet die kachel nu ook recht van voren en dat geeft ook geen kijk. Zal ik ook even een kolenkit erbij zetten ander klopt het verhaal niet.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #230 Gepost op: 22 januari 2014, 00:51:40 »
Stop je d'r dan ook gelijk kolen in Wim. Anders brand dat ding nog voor geen meter. ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #231 Gepost op: 22 januari 2014, 12:08:34 »
Zeg Pierre, heb jij nog niet wat te doen met je mooie H0-gereedschap?  :P

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #232 Gepost op: 22 januari 2014, 12:19:10 »
Ja .... een heeeel klein klusje aan een H0 mini motortje. :P
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #233 Gepost op: 22 januari 2014, 12:25:27 »
Als je toch bezig bent... doe er dan gelijk twee.
Als mijn H0 gereedschap binnen is ga ik mijn garage afmaken:
• Een motorblok (zonder kleppendeksel)
• V-snaren aan de muur
• Ander gereedschap aan de muur
• Een bak met uitlaten
• Een ketting aan de muur om het rolluik open en dicht te doen
• En heel veel zooi
Ik ben gewoon veel te druk.  :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #234 Gepost op: 22 januari 2014, 12:32:05 »
Maar als de garage af is dan is er in ieder geval één pand helemaal af. Je moet ergens beginnen. ;D
Groet Pierre.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #235 Gepost op: 22 januari 2014, 16:26:28 »
http://www.viralnova.com/manila-folder-model/
Hallo Wim en Pierre, dit moet jullie toch ook aanspreken.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #236 Gepost op: 22 januari 2014, 17:20:13 »
Nou ... Arend ... Het bouwen lijkt me erg leuk maar ... verder heb ik helemaal niets met vliegtuigen. Bedankt voor link. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #237 Gepost op: 22 januari 2014, 17:24:02 »
Maar als de garage af is dan is er in ieder geval één pand helemaal af. Je moet ergens beginnen. ;D
Nog niet helemaal Pierre:

Aan de achterkant moet nog een trap komen; komt van rechtsboven naar linksonder, voor het raam langs. Rechts voor het stukje muur komt nog een compressor.

Citaat van: arend65
http://www.viralnova.com/manila-folder-model/
Hallo Wim en Pierre, dit moet jullie toch ook aanspreken.
Ik vind het écht heel knap gemaakt en 1:60 is evengoed heel klein. Ik denk dat ik me al snel begin te vervelen en dat ik na de derde vliegtuigstoel afhaak. Overigens heb ik niet zoveel met verkeersvliegtuigen. Ik heb wél wat met propellorvliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog.

Even zo goed heb ik -naast nog een aantal andere dingetjes- vandaag wél wat gedaan:

Bovenaanzicht.

Ik heb het schilderij links van de muur gehaald. Ik heb her en der in huis een aantal 1:1 schilderijen van mijn vader hangen en ik denk dat ik daar er wat van inhang. Verder heb ik alles in een wat andere kleur geschilderd.
Verder lijkt het een beetje op het decor van een amateurtoneelvereniging ergens in Velp.

De kolenkachel vanuit het zijraam gezien. Het lichtje is een knipper-thee-ledje van de Action.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #238 Gepost op: 22 januari 2014, 17:39:34 »
Treffend gemaakt, Wim, heel sfeervol.
Zeker ook de 'foto' van de achterkant van het huisje.
Ga je het gedeelte waar de trap boven tegenaan komt nog ook beveiligen?
Zoals het balkon beveiligd is?

Verder is de vloer in de kamer goed gekozen.
Ik begreep dat je die pas hebt gehaald.
Zijn dat kant en klaar vloeren?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #239 Gepost op: 22 januari 2014, 17:48:45 »
Dankjewel Roel,
Met beveiligen bedoel je dat er nog meer balustrade omheen komt? Ja, ik moet alleen nog even een geschikte trap vinden.

Die vloeren zijn kant-en-klare platen van Auhagen; ze zijn er in lichtbruin (vuren?) en donkerbruin (hardhout?). Ik vind dit spul wel lekker werken, want na een donkere wet-brush kun je zonder dat het een rommeltje wordt er gewoon overheen lijmen. Dat doe ik ook met de grijze trottoirplaten en die zijn ook van Auhagen.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #240 Gepost op: 22 januari 2014, 18:07:47 »
Ziet er weer keurig uit Wim. ben jij binnenhuis architect of zoiets,want je weet echt de sfeer neer te zetten met je bouwwerken. Met vliegtuigen heb ik ook niet zoveel, maar dit is, net als jullie, wel een kunstenaar met oog voor detail.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #241 Gepost op: 22 januari 2014, 18:26:53 »
Die trap pak je natuurlijk gelijk "even" mee als je toch bezig bent ;).

Kamertje is een stuk beter zo. Goede veranderingen. Kacheltje knettert zo ook een stuk gezelliger Wim.
Ik wil straks ook zo'n Action ledje gebruiken voor het vuurtje van de smid. Dan beweegt er nog wat binnen. ;D Over bewegen gesproken zou misschien de smid zelf kunnen ... mmm ::)
Groet Pierre.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #242 Gepost op: 22 januari 2014, 18:55:21 »
Voor jou mag de winter komen zie ik  :D Wel leuk bedacht. Nu komt er toch zeker ook een rookgenerator in de schoorsteen?  :)

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #243 Gepost op: 22 januari 2014, 19:31:44 »
Dank voor jullie reacties.
Nou Jack, over het algemeen vind ik rookgeneratoren niet levensecht genoeg. Klinkt misschien een beetje arrogant, maar rookgeneratoren lijken meestal op een smeulende sigaret. Bovendien moet je die generatoren steeds vullen met rookgeneratorenvloeistof... ik vind het veel gedoe om niks om een paar kringeltjes rook.

Die trap pak je natuurlijk gelijk "even" mee als je toch bezig bent ;).
Tuurlijk, die trap pak ik wel even mee. Weet je wat? Ik koop een keer een trap van Auhagen; die heeft een hele mooie.  :)

Kamertje is een stuk beter zo. Goede veranderingen. Kacheltje knettert zo ook een stuk gezelliger Wim.
Ben bezig geweest om een fel-witte led geel te maken met gele glasverf. Alleen wat is er nou aan de hand met die witte leds? Die geven een beetje blauwig licht en als je daar geel opsmeert dan wordt het groenig. Dat heeft jouw tramlicht ook een beetje. Dus ik mort nog even op zoek naar warm-witte leds voor sfeerverlichting.

Ik wil straks ook zo'n Action ledje gebruiken voor het vuurtje van de smid. Dan beweegt er nog wat binnen. ;D Over bewegen gesproken zou misschien de smid zelf kunnen ... mmm ::)
Een smid die gaat hameren op een stuk staal?

Citaat van: arend65
Ziet er weer keurig uit Wim. ben jij binnenhuis architect of zoiets,want je weet echt de sfeer neer te zetten met je bouwwerken.
Dank voor het compliment, ik ben geen binnenhuisarchitect maar ik weet wel het een en ander van kleur en verder kijk ik goed rond en ik kan goed jatten.  :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #244 Gepost op: 23 januari 2014, 15:32:07 »
Vond in mijn fabriekslade nog wat oude meuk.

Dit is een onderdelenmagazijn en alweer van een tijdje geleden.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #245 Gepost op: 23 januari 2014, 18:13:45 »
Wim jij begint al aardig een expert te worden op interieur. Nog even en ik kom bij jouw voor advies over inrichten van mijn huizen/fabrieken
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #246 Gepost op: 23 januari 2014, 19:15:55 »
Dat ziet er goed uit Wim. En ... een ik prima idee opgedaan voor de smederij en werf met zo'n staalprofielen stelling. Dank je wel voor dit ;) idee.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #247 Gepost op: 24 januari 2014, 12:14:04 »
Citaat van: Rick
Wim jij begint al aardig een expert te worden op interieur. Nog even en ik kom bij jouw voor advies over inrichten van mijn huizen/fabrieken
Kom maar langs... of lees gewoon mee.  :D
Dit magazijn-achtige interieur komt uit mijn oude fabriek en is volgens mij al behoorlijk oud. En het gekke is dat ik toen al met dry-brush werkte toen het nog niet eens dry-brush heette.  :)

... een ik prima idee opgedaan voor de smederij en werf met zo'n staalprofielen stelling. Dank je wel voor dit ;) idee.
Graag gedaan Pierre.
Ik zal snel wat meer foto's van oude meuk maken.  ;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #248 Gepost op: 24 januari 2014, 14:53:57 »
Ouwe meuk:

Ooit heb ik al eens eerder iets van een werkbank gemaakt voor in een werkplaats met spooraansluiting. Die werkplaats zit inmiddels in een bak omdat-ie onderdeel is van de kolenmijn.

Maakte wel dat ik nog eens met een kritische blik naar mijn garage kijk en bedacht dat het beter kan... en vooral kleiner.

Dat gereedschap aan de muur is té groot en té grof en daar ga ik me aan irriteren. Dus weg ermee.
Gelukkig heb ik de garage nog niet ingebouwd, zodat ik dit soort aanpassingen nog kan doen. Inmiddels heb ik steeksleutels en gereedschap besteld, maar nog geen reactie gehad. Voor de zekerheid dus ook maar wat besteld bij: Vector Cut. Van gereedschap kun je nooit genoeg hebben.

Tussendoor nog wèl even bezig geweest met een motorblok voor in de garage. Dit is alleen nog maar het bovenstuk en daar moet natuurlijk nog een iets onder, een dynamo, een spruitstuk voor de uitlaat en een V-snaar. Die ventilator wordt nog wel een kluif.  :o
Wat kan een mens toch druk zijn met niks.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #249 Gepost op: 24 januari 2014, 18:18:18 »
En vandaag even nieuw gereedschap besteld:

Foto: VectorCut
Soms zijn onderdelen gewoon te klein om zelf te maken.